פורסם: 01/06/09 22:56 ע"י aloni


עמיר לב - פעם בחיים


עמיר לב - פעם בחיים


אני האחרון שיטען שהוא מבין משהו בסצינת המוזיקה הישראלית. מי "נחשב" ומי "פאסה", מי מכר יותר ומי נשאר על המדפים, או אפילו מי נכנס לפלייליסט של מי.

למרות זאת, אני בטוח שאין הרבה שלא נתקלו ביוצר - עמיר לב, ואני כמותם.
עם סאונד מלנכולי בדר"כ, וקול עמוק במיוחד, גם אם טיפה נשמע מאולץ לעיתים, קשה שלא לשים לב אליו גם בהאזנה חטופה ברדיו.

אחד המנהגים שלי בשנים האחרונות הוא להערים כמה דיסקים של יוצר ישראלי אקראי בכל ביקור בחנות הדיסקים הקבועה. החל ממרגול ועופרה חזה וכלה בזמרים עכשויים, כולל אלו המככבים בגלגל"צ, משתדל לתת לכולם צ'אנס (עם גבולות מסויימים כמובן).
נכון, הרבה פעמים הדיסקים האלו שוכבים בערימת הסגורים חודשים רבים, יש שם כאלו שנרכשו לפני יותר משנה וחצי, אבל משני הדיסקים של עמיר לב (שנרכשו לפני כחצי שנה אני מעריך) היו לי ציפיות.

עמיר לב - פעם בחיים האלבום עליו אכתוב כמה מילים - פעם בחיים - יצא לקראת סוף העשור הקודם, מסתבר לי היום, לאחר שקראתי כמה ביקורות ברשת שהוא מאוד "נחשב".
כולנו מכירים מתוכו כמה שירים כמו "כחול וירוק" שעדיין מושמע בתחנות הרדיו השונות.

אהבתי מאוד את העובדה שכל הדיסק, עשרה טרקים בסה"כ, שומר על עקביות מוזיקלית כלשהי, תיפוף איטי, גיטרות, וגוון שירה סיפורי הנשמר לאורך כל הדיסק.
יש שימצאו את זה משעמם, אבל אני באופן אישי אוהב להתאים את המוזיקה למצב הרוח, ואין דבר יותר מעצבן מאיזה שיר קופצני באמצע אלבום רגוע.

עמיר לב - פעם בחיים אבל מה שבאמת מיוחד באלבום הזה, ובכלל בשירים של לב, היא רמת האינטימיות שהוא יוצר בליריקה שלו. זאת הבחנה שמאוד בלטה לי בהאזנה בבית לעומת האזנה בחצי אוזן ברדיו.
הוא חושף בצורה בוטה סיטואציות מהחיים, יחסים עם בת זוג, עם האמא ושאר מחשבות והירהורים שבדר"כ נשארים אצל רובנו כמוסים. כמובן שיכול להיות שהכל פרי דימיונו הפרוע, אבל זה לא כל כך משנה, כי זה מרגיש ונשמע אמיתי.

שמתי לב שבאלבום החדש יותר שבבעלותי (2004) איכות הסאונד השתפרה, אבל גם אותו דיסק מסוף שנות ה- 90 בעל איכות סאונד מתקבלת על הדעת. בטח בקנה מידה ישראלי.

מעניין אותי לשמוע את הדיסק החדש שיצא רק לפני מספר חודשים ולא היה על המדפים באותה רכישה, בקרוב אם כן.



cron

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות