HiFiMusic
http://www.hifimusic.co.il/

על תקליטי מונו וסטריאו
./%D7%A2%D7%9C-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%99-%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%95-%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%95-t26733.html
עמוד 1 מתוך 4

מחבר:  מאסטרו אודיו [ 03/08/16 11:57 ]
נושא ההודעה:  על תקליטי מונו וסטריאו

תקליטי מונו של שנות החמישים במוסיקה הקלאסית מהווים סיבה טובה להחזיק
פטיפון ממש טוב. פעם הם היו קלים להשגה בחנויות כמו "החור בשחור". היום אני
כבר לא יודע מכיוון שאני כבר מזמן לא רוכש תקליטים (אין מקום). אבל אני מניח
שלאור הבום האנלוגי המצב השתנה ולא תמצאו כאלה בקלות. באיביי מחירם יעלה
בקלות על 500 ש"ח. לדוגמה, התקליט הנפלא הזה של מילשטיין נראה לי במחיר
מציאה.

אז על מה מדובר בעצם?
בעיקר תקליטים של כנרים גדולים כגון חפץ, מילשטיין, שרינג, פרנצסקטי,
ריצי... מנגנים ללא ליווי (סונטות ופרטיטות של באך) או בליווי פסנתר. כחובב
כינור מושבע לא מצאתי מקור כינורי יותר מושלם מהתקליטים האלה.
וגם צ'לו. תקליטי מונו של יאנוש שטרקר מבצע את הסוויטות של באך ובעיקר
ההקלטה ב MERCURY. זו עולה היום הון אבל למזלנו יש גירסת ה SACD
מעולה.

תהליך הקלטת מונו פשוט יותר מסטריאו והוא הכי טהור שאפשר מבחינה אודיופילית -
הכי פחות אלקטרוניקה בדרך עד הדפסת המדיה. עם סט אנלוגי משובח אפשר להגיע
לטבעיות, נוכחות, פירוט ואימג'ינג* כאלה שההאזנה ממש יוצרת אשליית מציאות.
לא חייבים ראש מונו. גם עם ראש סטריאו טוב הם נשמעים נפלא.

ומה בג'אז?
ההבדלים למשל בין הדפסות ראשונות של BLUE NOTE בגירסת מונו וסטריאו
גדולים מאוד. לא פלא שגירסת המונו עולה פי ארבע ויותר. לדוגמה, השוואה בין
OUT TO LUNCH מונו הדפסה ראשונה (1964) לכל השאר (החל מסטריאו הדפסה
ראשונה ועד הדפסות אודיופילות של MUSIC MATTERS) ממש מדכאת עבור
מי שאין ברשותו את המונו. הבעיה שמחירי המונו האלה מרקיעי שחקים והביקוש
עצום ועדיין הולך וגדל.

* באנגלית זה יוצא יותר טוב:
Othentic, presence, resoltion, imaging

** מעל ארבע כלים לדעתי אין מה לחפש בתקליטי מונו - למעט כמה מקרים
יוצאים מן הכלל כגון מריה קלאלס וקת'לין פרייר שנוכחות הקול המחשמלת
שלהן בהקלטה מבטלת את איכות המונו האומללה של התזמורת שמאחריהן.

קבצים מצורפים:
220887432504.jpg

R-6487058-1420387740-9040.jpeg.jpg

mKvqXaTOd-AoaAXRK_8EaUQ.jpg


מחבר:  Byrdio [ 03/08/16 12:05 ]
נושא ההודעה:  Re: על תקליטי מונו וסטריאו

פוסט מהמם.
תודה!
נהניתי לקרוא.
לצערי לא ממש התנסתי בעניין אצלי. אולי אקנה כמה שהמלצת בשביל הנסיון.
תודה שוב.

מחבר:  מאסטרו אודיו [ 03/08/16 12:08 ]
נושא ההודעה:  Re: על תקליטי מונו וסטריאו

בכיף איש. אם תמצא מקור טוב תגיד לי. יש לי מקום לעוד שניים :)

מחבר:  Byrdio [ 03/08/16 12:13 ]
נושא ההודעה:  Re: על תקליטי מונו וסטריאו

מקור טוב למה? לקנות?

האם מישהו התנסה ברימאסטרים מונו של מיוזיק מאטרס?
עופר? עמי?

מחבר:  איתמר [ 03/08/16 12:17 ]
נושא ההודעה:  Re: על תקליטי מונו וסטריאו

הניסיון שלי עם תקליטי מונו הוא פחות מוצלח.
רכשתי לא מעט כאלה בחור, דווקא נראו במצב טוב.
רובם היו חרושים וגם אלה היותר מוצלחים, נשמעו לי אנמים.
יכול להיות שצריך למצוא הדפסות מיוחדות, וכאלה, משנות ה-50 קשה למצוא במצב NM.

מחבר:  מאסטרו אודיו [ 03/08/16 12:17 ]
נושא ההודעה:  Re: על תקליטי מונו וסטריאו

מקור טוב לתקליטים כאלה. האמת יש לי מספיק...

התנסתי ב MUSIC MATTERS. כפי שכתבתי, למרות כל ההייפ הם לא עומדים ליד הדפסות
ראשונות. עדיין בחירה טובה למי שאין אפשרות להשיג ראשונות (לרובנו).

מחבר:  מאסטרו אודיו [ 03/08/16 12:21 ]
נושא ההודעה:  Re: על תקליטי מונו וסטריאו

איתמר כתב:
הניסיון שלי עם תקליטי מונו הוא פחות מוצלח.
רכשתי לא מעט כאלה בחור, דווקא נראו במצב טוב.
רובם היו חרושים וגם אלה היותר מוצלחים, נשמעו לי אנמים.
יכול להיות שצריך למצוא הדפסות מיוחדות, וכאלה, משנות ה-50 קשה למצוא במצב NM.

באמת קשה למצוא כאלה במצב טוב. הבעיה היא לא הגיל אלא הצורה שניגנו
אותם. הראשים והזרועות של אז הם מחרטות לעומת מה שיש היום. עדיין מדי
פעם שמתי יד על תקליטים כאלה במצב מצוין. כנראה מאוספים גדולים שכל
תקליט נוגן פעם בחמש שנים או של יקה פוצים אמיתיים...

מחבר:  katzofe [ 03/08/16 12:23 ]
נושא ההודעה:  Re: על תקליטי מונו וסטריאו

מאסטרו אודיו כתב:


ומה בג'אז?
ההבדלים למשל בין הדפסות ראשונות של BLUE NOTE בגירסת מונו וסטריאו
גדולים מאוד. לא פלא שגירסת המונו עולה פי ארבע ויותר. לדוגמה, השוואה בין
OUT TO LUNCH מונו הדפסה ראשונה (1964) לכל השאר (מסטראו הדפסה
ראשונה ועד הדפסות אודיופילות של MUSIC MATTERS) ממש מדכאת עבור
מי שאין ברשותו את המונו. הבעיה שמחירי המונו האלה מרקיעי שחקים והביקוש
עצום ועדיין הולך וגדל.


אני דווקא מעדיף את גירסת הסטראו של out to lunch וגם של כל האחרים ,
בוודאי מהשנים הללו (60+) שכבר ידעו להקליט בסטראו.
לגבי המחירים - הסיבה לעלויות היא פשוטה : זהו שוק אספנות והמחירים
לא נגזרים מאיכות הסאונד - מחפשים את הלבל עם הכיתוב הנכון

מחבר:  מאסטרו אודיו [ 03/08/16 12:28 ]
נושא ההודעה:  Re: על תקליטי מונו וסטריאו

katzofe כתב:

אני דווקא מעדיף את גירסת הסטראו של out to lunch וגם של כל האחרים ,
בוודאי מהשנים הללו (60+) שכבר ידעו להקליט בסטראו.
לגבי המחירים - הסיבה לעלויות היא פשוטה : זהו שוק אספנות והמחירים
לא נגזרים מאיכות הסאונד - מחפשים את הלבל עם הכיתוב הנכון


במוסיקה הקלסית והג'אז אין לי דוגמה לתקליט סתמי שמחירו יקר רק בגלל
הנדירות. האיכות המוסיקלית תמיד נוכחת במחיר. יש אינספור דוגמאות
לתקליטים קלסיים וג'אז נדירים שלא שווים שקל בשוק.

אבל עזוב דיון על מחירים. התכוונתי רק להעלות למודעות.

מחבר:  Byrdio [ 03/08/16 12:45 ]
נושא ההודעה:  Re: על תקליטי מונו וסטריאו

ללא ספק, אין מה להרחיב על מחירים, זה לא האישיו, וזה גם לא ממש משנה כי אין מה לעשות בנידון, זה סתם לטחון מים.

לגבי מיוזיק מאטרס,
אני מניח שזה נכון לכל הלייבלים ולכל היחסים מול "המקוריים" (אם הם היו משובחים ברמה גבוהה).
השאלה אם זה "עושה את זה" כמו שהסטיראו שלהם משובח הרבה יותר מכל דבר אחר שאפשר לשים את היד עליו (וזה אומר, לא לנבור חודשים באיביי, טיולים בסוהו, או בלונדון, או לשלם מאות דולרים\פאונד ולגלות שהם במצב VG במקרה הטוב שאתה מגיע הביתה).

עמוד 1 מתוך 4 כל הזמנים הם UTC + 3 שעות
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/