הי BOOBOO
במקרה יש עלי איזו תעודה בעניין..לא זוכר בדיוק באיזה צד של המעיל השארתי .. טוב לא משנה..
בכל מקרה, ציוד ההקלטה של רביעית מיתרים או של להקת מטאל הוא זהה אם אנחנו מדברים על טייפ ההקלטה או על המחשב שמאכלס אם זה דיגיטאלי..
אם נהיה קצת יותר רציניים , אזי - הציוד הוא שונה מכיוון שהדרישות הם שונות מהרביעיה ומהמטאליסטים.
החל מהמיקרופונים השונים..
במטאל בדרך כלל ישתמשו בדינאמים כדי להקליט את ההגברה של הגיטרות בס וכדומה, קונדנסרים עבור המתופף ועוד ועוד
וכמובן בתוך הקונטרול נשתמש באפקטים כאלו ואחרים, קומפרסורים ועוד כדי שההפקה של האלבום תהיה "נכונה" עבור ה"טרנד" השנתי..
ברביעיה, ההקלטה תהיה קצת יותר פיוריסטית פחות ציוד באמצע, פחות מיקרופונים (יש פחות אלמנטים להקליט) לא נשתמש בהכפלת ערוצים
ועוד ועוד..
בכל מקרה, אין שום בעיה (לדעתי) לצפות ממערכת טובה להשמיע גם את ההקלטה של הרביעיה וגם את ההקלטה של המטאליסטים באותה הרמה .
(בהנתן שהמערכת לטעמו של המאזין - שלא יקפצו עלי פה).
בסופו של דבר המערכת משחזרת תדרים, אם נרצה או לא, בפאזה בהרמוניות מסוימות ובאינטגרציה עם החדר.
אין שום בעיה לצפות ממערכת לנגן גם רביעיה וגם מטאל באותה הרמה..
אולם.... ופה מגיע החיתוך..
שאתה תעדיף לשמוע את המטאל שלך עם יותר פאנצ', או יותר נפח, או ....
ואת הריביעה במערכת יותר מאוזנת, עם HEAD ROOM רחב וגבוהים חלקים יותר..
זה לא סותר בכלל את מה שאמרתי, עוד בשרשור אחר.
שמערכת טובה מאד תוכל לנגן את כל הז'אנרים באופן טוב מבחינה "כללית"
ולא ספציפית לטעמו של כל אחד..
למה אני מתכוון ? , אז נתתי גם אז, מה מבחינתי זה "באופן טוב מבחינה כללית"
אי קריסה במאסת כלים - סימפונית..(קרשנדו)
אי קריסה במאסה של תדרים באופן רצוף - מטאל כבד (נניח)
דינאמית מספיק כדי לייצר PPP עד ל FFF באופן ליניארי.
במה מסודרת .
אימג' מוגדר.
שליטה בכל התדרים (בהנתן רמקול פול רינג').
ועוד כמה.
שים לב, שלא נתתי שום דוגמה שמכוונת לטונאליות מסויימת.. פה נכנס תחום הטעם והעדפה אישית
בל נשכח- שמגבר שומעים עם רמקול ועם חדר
ולא כמכונה אידיבידואלית.. כמו כן שאר החלקים בהיפוך הסדר.