עכשיו 23/04/24 15:48

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 6   [ 57 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: על חשיבות המקור וכמה שהולכים לאחור...
הודעהפורסם: 17/02/17 18:18 
עוסק בתחום

עוסק בתחום

הצטרף:
23/09/08 10:20

הודעות: 1508
מיקום: גבעתיים
לא מזמן כתבתי משהו על חשיבות המקור והיה די בלגן.. :roll:

בקצרה, טענתי (ועדיין טוען) שהמקור הוא החלק החשוב ביותר במערכת ובגדול (מבלי
להכנס ליחסים כמה לשים איפה). זה גם הגיוני. אף מגבר לא יתקן ולא ישפר מקור גרוע
או בינוני . אנחנו גם לא רוצים הגברה שמבצעת מניפולציות על אות המקור. רוצים הגבר
ליניארי מדויק ככל האפשר.

לאחרונה הצטברו אצלי כמה וכמה נגנים דיגיטליים, טרנספורטים וממירים מטרייד-אין
ויצא לי לשחק איתם קצת (מה שאני לא עושה בד"כ).

הראשון, A, נגן בן 10 בערך, נחשב מאוד בזמנו, בעל משקל כבד מאוד.
השני, B, מהשנים האחרונות, נגן מחברה נחשבת מאוד, כבד, עם טרנספורט שידוע כאיכותי מאוד.
השלישי, C, נגן כבן שנה מחברה נחשבת מאוד לא מהיקרים ביותר אבל גם לא זול.
הרביעי, D, ממיר חדש בן ימינו, יקר מאוד, המילה האחרונה בתחום.
החמישי, נקרא לו X, טרנספורט ישן (בן 10 לפחות) של חברה מתמחה בדיגיטל בלבד.

מזה זמן אני בוחן מקורות עם אוזניות. שומעים מיד מאיפה משתין הדג. האמת היא שצורת
הבחינה הזאת היא נושא לדיון בפני עצמו.

ניגש לעניין.
איזה נגן נשמע הכי טוב? נגן A.
A נשמע יותר נקי ומפורט באופן דרמטי מכל שאר הנגנים.
שומעים את זה אחרי שתי שניות האזנה. שאר הנגנים די דומים, עם יתרון קטן לכאן או לכאן.
הגיוני שנגן ישן בן עשר, מושקע ככל שיהיה, ישמע דרמטית יותר טוב מנגנים חדשים ויקרים?

ההסבר הוא פשוט: הטרנספורט.

אחרי בדיקה של כמה שילובים בין המכשירים מסתבר שמה שעושה את הדרמה זה הטרנספורט
של A. טרנספורט A היה הגורם לפירוט והנקיון המעולים. זה מה שמקבלים כשמחברים אותו ישירות
לממיר של כל אחד מהנגנים האחרים וגם ל D. התוצאה הכי טובה, כצפוי, הוא טרנספורט A מחובר
לממיר D אבל D מחובר לטרנספורט אחר נופל בהרבה מ A לבד. כלומר שוב, הטרנספרט של A...

מעניין שטרנספורט A היה עדיף בגדול על טרנספורט B. לכאורה זה לא היה צריך להיות כך. הגיוני
להניח שאיכות הבניה של המכשיר - קרי איכות השסי והמשקל הגדול - משחקת תפקיד משמעותי
בהשגת שקט ונקיון ברמה גבוהה ביותר. על הנייר B היה צריך להיות עדיף על A. גם זה נושא לדיון
בפני עצמו.

כלומר, שילוב של ממיר חדש ומעולה לא מציל טרנספורט בינוני ולא מגיע לביצועים של טרנספורט
מעולה (ובמקרה גם ישן, לא שזה באמת חשוב) מחובר לממיר ישן וטוב.

רגע... שכחתי מ X. גם כאן הפתעה. ואולי לא. X + D נשמע הכי טוב למעט A+D. כלומר טרנספורט
ישן (ולא מהיקרים) של חברה מתמחה עדיף בצורה ברורה על כל הטרנספורטים האחרים, לא
משנה מאיזה דור (כל השאר לא עצמאיים).

המסקנה ברורה. כמה שתלכו אחורה גם בתוך המקור, החשיבות גדלה.
הטרנספורט יותר חשוב מהממיר. עם טרנספורט בינוני לא תקבלו פירוט ונקיון ברמה גבוהה באמת.
וגם לא הולוגרפיות, למשל.

מכאן גם ברור שהמחשב (המחליף של הטרנספורט) יותר חשוב מהממיר. עם מחשב לא מטופל
לא יעזור לכם שום ממיר משובח ככל שיהיה.

כשמתחילים לבדוק את כל הממירים A עד D עם הטרנספורט של A מגלים שבהחלט יש הבדלים
בין ממירים ולבטח יש הבדלים בין הדור הישן והחדש. כאמור, התוצאה הכי טובה היתה A+D.
ההבדלים הם בטונליות, זרימה, חלקות הצליל ועוד. ברור שיש לזה הסברים טכנולוגיים.

_________________
עופר שחורי
מאסטרו אודיו
http://www.maestroaudio.co.il
054-3160030

Innuos | Kuzma | Air Tight | Symphonic Line | Kudos | and so much more


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: על חשיבות המקור וכמה שהולכים לאחור...
הודעהפורסם: 17/02/17 18:32 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33105
תודה על השיתוף.

מאסטרו אודיו כתב:
המסקנה ברורה. כמה שתלכו אחורה גם בתוך המקור, החשיבות גדלה.
הטרנספורט יותר חשוב מהממיר.


לדעתי הלכת רחוק מידי עם המסקנה, אבל בהנתן שאתה לא חושף פרטים קצת קשה להתווכח עם זה (בהינתן הסיטואציה עשית את הדבר הנכון, במקומך גם לא הייתי כותב).

אבל גם אם נלך עם המגבלות, המסקנה לא ברורה לי.
הרי אתה טוען בעצמך שעם D שהוא הממיר ה"חדש והיקר" שמעו הכי טוב. אז למה טרנספורט יותר חשוב?

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: על חשיבות המקור וכמה שהולכים לאחור...
הודעהפורסם: 17/02/17 18:36 
עוסק בתחום

עוסק בתחום

הצטרף:
23/09/08 10:20

הודעות: 1508
מיקום: גבעתיים
כתבתי. כי D עם כל טרנספורט אחר מ A נופל מ A כנגן שלם.

מאסטרו אודיו כתב:
אבל D מחובר לטרנספורט אחר נופל בהרבה מ A לבד. כלומר שוב, הטרנספרט של A...

_________________
עופר שחורי
מאסטרו אודיו
http://www.maestroaudio.co.il
054-3160030

Innuos | Kuzma | Air Tight | Symphonic Line | Kudos | and so much more


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: על חשיבות המקור וכמה שהולכים לאחור...
הודעהפורסם: 17/02/17 18:39 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33105
אה, אוקי.
עדיין אני רואה בעייתיות בשיטת ההסקה הזו, אבל מבין איך הגעת לזה.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: על חשיבות המקור וכמה שהולכים לאחור...
הודעהפורסם: 17/02/17 19:04 
חבר האתר


הצטרף:
23/02/10 19:26

הודעות: 495
לפני כעשר שנים רכשתי נגן שלם ולא מושלם , בעיקר מאחר וזה מה שתקציבי איפשר לי בזמנו
התותחים הכבדים דאז עלו סביבות 40 (קארי, מטרונום וכד) ועליהם רק חלמתי
הממירים התחילו לעשות עליה, ורווחה השמועה שעיקר הצליל נמצא בממיר
היות ולנגן שלי יש יציאה אנאלוגית, ובביקור אצל יגאל סאבו נדהמתי עד כמה חיבור ממיר bel canto לטרנספורט מקפיץ התוצאה
תוך שעה הכסף עבר ליגאל ואני חזרתי עם ממיר חדש וכשבדעתי השתרשה הסברה שהממיר נותן את הטון באופן בלעדי

עמ לנסות ולהגיע לטופ עם מה שהיה לי, מסרתי את הנגן לבכיר ובכור הטכנאים והשארתי עוד אלפיה בשדרוג הטרנספורט בלבד בחיווט כסף והחלפת הקבלים לטובים ביותר ככל שזכור לי היה שיפור אבל השיפור היה קטן יותר
יום אחד נתקלתי במודעת מכירה של טרנספורט וממיר של אותה חברה north star ומסדר מחיר גבוה הרבה יותר ושוב כאפה לפנים.....
אז מסקנתי? גם זה וגם זה וגם אולי הסינרגיה ביניהם ורצוי כן לרכוש של אותה חברה... הכל בסימן שאלה
אבל ללא צל של ספק ובכך מצטרף לעופר- לטרנספורט יש את תרומתו


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: על חשיבות המקור וכמה שהולכים לאחור...
הודעהפורסם: 17/02/17 19:23 
עוסק בתחום

עוסק בתחום

הצטרף:
23/09/08 10:20

הודעות: 1508
מיקום: גבעתיים
אנסה לעשות קצת סדר...

ממיר אחראי לאיכות הסאונד. כלומר ההמרה קובעת כמה טבעי ואנלוגי יהיה הצליל.

טרנספורט אחראי קודם לכל לרמת הפירוט (טכנית זה איכות קריאת הדיסק ומנגנון תיקון שגיאות).
מטרנספורט טוב באים גם נקיון, הפרדה, רקע "שחור" והולוגפיות.

את כל התכונות האלה תקבל ברמה בינונית עם טרנספורט בינוני מחובר לממיר הכי טוב שיש.

בהשוואה לאנלוג, נסה לרדת מראש של $15000 לראש של 500, מחובר לאיזה פונוסטייג'
שרק תרצה. זה יהיה מדכא. יעלמו של 30% מהפרטים, הבס העמוק וההדוק למטה, הגבוהים
הפתוחים, ההולגרפיות... בדיוק אותו דבר בין קורה בין טרנספורטים.

אם תרד מממיר היסטרי לסתם ממיר טוב עם טרנספורט מעולה - זה יהיה הרבה יותר נסבל.

הנקודה היא שבלי טרנספורט מעולה (תקרא לזה קריאה ברמה מעולה של פורמט דיגיטלי)
לעולם לא תגיע לסאונד מעולה ממקור דיגטלי, לא משנה באיזה ממיר תשתמש. נכון להיום
גם לא יעזור לך שום upsampling. אם המידע לא נקרא כולו כפי שהוא במקור, אתה מקולקל...

סאונד מעולה - כאן הכוונה לרמה גבוהה מאוד של פירוט וכל מה שציינתי בנוסף בצמוד לטרנספורט.

_________________
עופר שחורי
מאסטרו אודיו
http://www.maestroaudio.co.il
054-3160030

Innuos | Kuzma | Air Tight | Symphonic Line | Kudos | and so much more


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: על חשיבות המקור וכמה שהולכים לאחור...
הודעהפורסם: 17/02/17 23:24 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/04/09 20:53

הודעות: 4039
לדעתי הטרנספורט מת !!!!!ת.נ.צ.ב.ה !!!!!העיגול הכסוף עם עין לייזר ותיקון טעויות כבר לא בדיוק בקדמת המאווים של אדיופיל ממוצע ,גם כמעט לא עושים יותר כאלו מכשירים ,וזה הולך ופוחת , מצד שני יש הגיון להשקיע במחשב ובדרכים אליו , נגינה מהזיכרון ללא חלקים נעים, SSD וכדומה , בעיני העלת מן האוב דינוזאור קדמון שהולך ונכחד , נכון תמיד נחמד שיש אופציה לנגן דיסק ,לשם כך מספיק ממיר טוב שיש לו איזה מנגנון סביר או אפילו הרבה מעבר כמו שיש בנגנים הטובים ,אין צורך בעידן המחשב והסטרימרים שצצים כפטריות אחרי הגשם לעוד מכשיר כבד גדול וטיפש שיש לו עינית לייזר ומנוע לסובב בדיסק שהולך ונעלם , אם כבר מוציאים ,עדיף להשקיע במשהו ממוחשב ,תמיד טוב להיות סנטימנטלי , אבל צריך להיות קודם פרקטי !!!!

_________________
התקווה מתה אחרונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: על חשיבות המקור וכמה שהולכים לאחור...
הודעהפורסם: 17/02/17 23:50 
עוסק בתחום

עוסק בתחום

הצטרף:
23/09/08 10:20

הודעות: 1508
מיקום: גבעתיים
אותי לא מעניין מה מת ומה חי. אותי מעניין מה נשמע הכי טוב. כל אחד מחליט לעצמו מה מת וחי בשבילו.
לפי ההגיון הזה התקליט לא היה חוזר. התקליט הכי לא פרקטי בעולם (אולי חוץ מטייפ סלילים, שגם לו יש חסידים
שלא משחררים).

חוצמזה, זה לא פוסט על טרנספורט מיכני דווקא. זה פוסט על טרנספורט. כל מקור דיגיטלי שמזין ממיר.
טרנספורט זה כל מקור דיגיטלי, כלומר גם מחשב. אם יש מחשב או שרת מוסיקה יעודי שעוקף טרנספורט של דיסקים, ברוך הבא. כאן זה תלוי בדרך בה אתה עושה ריפ. אם מדובר בקבצים שבאים ישירות מהספק (אצלך פיזית, לא streaming) ואם המחשב\שרת טוב אז הגיוני לצפות לתוצאה טובה מאוד.

_________________
עופר שחורי
מאסטרו אודיו
http://www.maestroaudio.co.il
054-3160030

Innuos | Kuzma | Air Tight | Symphonic Line | Kudos | and so much more


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: על חשיבות המקור וכמה שהולכים לאחור...
הודעהפורסם: 18/02/17 01:30 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 03:35

הודעות: 5288
ראשית, אני מתנצל על הציניות בהמשך. מה לעשות שהתגובה להלן משקפת את המיאוס הגובר והולך שלי מהמגמה השקופה של פרסומות סמויות שמקדם פותח השרשור. לטעמי, הסופרלטיבים שרשם בהודעת המכירה שלו מספיקים וראויים בהחלט- לפחות אין שם אחיזת אוזניים במובן של פוסט דעתני שהוא למעשה פרסומי. כן, הדגשת חשיבות המקור היא הדבר הכי חשוב לאלה מאיתנו שכרגע תקועים עם כמה וכמה טרנספורטי סידי (חדשים או מיד שניה- נגיד שקוראים להם sas :) ) שצריך למכור, שניה לפני שממש לא יהיה למי.

ועכשיו לחלק העינייני יותר: מובן מאילו שהמקור חשוב, ושיש הבדל בין מקורות. זה נדוש וברור. אם זה הכי חשוב או פחות חשוב, הטיעונים בפוסט הפותח לא מחזיקים מיים. זה עדיין נושא פתוח (רק בתור דוגמא, הבדלים מדידים בין נגנים זניחים מאוד יחסית להבדלים מדידים בין רמקולים ....אולי זה אומר שגישה של רמקול תחילה הגיונית יותר? זו לא בהכרח דעתי, אבל זה נימוק קביל לא פחות).

מעבר לזה, אם לאמץ את השפה של פותח השרשור, הדג לא משתין ספדיפ אלא usb ולכן כל השוואות הטרנספורטים עם הטכנלוגיה העתיקה יחסית שלהם לא מלמדת משהו מעבר לכך שכנראה איכות יצור טרנספורטים אופטים אינה מה שהיתה.

הסידי מת. ככה או ככה, יותר טוב או פחות טוב. מת. לגמרי, ולא תהיה לו תחיה כמו לאנלוג (שגם היא מפוקפקת ולא יציבה בטווח הארוך). גם ההורדות מתו (הרווח על ויניל גבוה מהרווח על הורדות...מגוחך ובלתי סביר, אבל נכון!), ורק הסטרימינג מחליף אותו. ההי אנד האמיתי בתחום הדיגיטלי נמצא במחשבי אודיו, בסטרימרים, בהי רז, MQA והדריוויטים העכשויים והעתידיים שלהם- לא טרנספורטי הנעת רצועה לצורך ניגון רד בוק. ככה זה.

כמעט **** אין היום הי אנד אמיתי שהחלק המשמעותי שבו הוא טרנספורט הסידי, ולא משנה איזו הזמנה נעשתה מהחברה היפנית שמיצרת טרנספורטים איכותיים.

*** לכל הכללה יש יוצא מהכלל. הנה דוגמא:
http://www.theabsolutesound.com/articles/esoteric-annou ... cd-player/


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: על חשיבות המקור וכמה שהולכים לאחור...
הודעהפורסם: 18/02/17 09:08 
חבר האתר


הצטרף:
26/04/12 06:50

הודעות: 585
מאסטרו אודיו כתב:
אותי לא מעניין מה מת ומה חי. אותי מעניין מה נשמע הכי טוב. כל אחד מחליט לעצמו מה מת וחי בשבילו.


(Y)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 6   [ 57 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות