עכשיו 19/03/24 07:16

פורסם: 28/12/09 22:34 ע"י efib


עומר קליין



Omer Klein


האלבום החדש של עומר קליין כבר לא ממש חדש, אך עדין שווה אזכור, יותר מאזכור. האלבום האחרון שלו Heart Beats, אלבום סולו יצא כבר באמצע השנה.

עומר קליין נגן פסנתר ישראלי (נתנייתי) מוכשר שמנגן וחיי בשנים האחרונות "שם", שם זה כמובן ניו יורק. בשנת 2005 בעקבות הופעתו בפסטיבל הג'ז באילת קיבל עומר מלגת לימודים לניו אינגלנד קונסרבטוריון בבוסטון. זה היה הטריגר למעבר לארה"ב. במהלך שנת לימודיו הקפיד לנסוע מידי סופ"ש לניו יורק שם ניגן ג'ז עם חברים, ישראלים ולא ישראלים ובעיקר עם עומר אביטל.

עומר קליין התחבר לעומר אביטל וזה בתור הותיק יותר "אימץ" אותו ועזר לו מקצועית וחיבר אותו עיסקית. קליין לא מסתיר את אהבתו לאביטל ולא שוכח לו את עזרתו. באלבום הראשון של קליין כמוביל אף הקדיש לו קטע באלבום בשם "אבוטבול", שזהו שמו המקורי של אביטל.





קליין הרגיש שמספיק לו ועזב את לימודיו לאחר שנה, סיבת העזיבה הייתה מקצועית וגם כדי לעבור ולגור עם זוגתו זמרת האופרה (והבת של ...) אלמה מושונוב שעברה גם היא לעבוד בניו יורק. עומר הרגיש שהוא יכול להתפתח מקצועית טוב יותר בניו יורק, מה עוד ששם גם היו לו הופעות בהרכב של עומר אביטל.

בשנת 2007 הוציאו עומר וחגי כהן מילו הבסיסט אלבום משותף בשם Duet. אלבום עדין, יפה ומרגש.


שנה לאחר מכן הוציא עומר את אלבומו Introducing Omer Klein, אמנם זה אלבומו הראשון כמוביל אך עדיין זה לא היה אלבומו הראשון ועל פניו לא היה צורך בשם הפשטני הזה :) אך לדברי עומר לא מצא שם טוב יותר :)
אלבום זה אגב קיבל סקירה כאן באתר לפני קצת למעלה משנה.
חבריו להרכב כולם ישראלים ניו יורקרים. עומר אביטל בבס ובעוד, זיו רביץ בתופים ואיתמר דוארי בכלי הקשה. קטע הפתיחה הוא כאמור "אבוטבול", קטע יפה ומרגש. עומר מנגן כמו גם באלבומו האחרון בוירטואוזיות. בכלל ברוב הקטעים ידיו "קלות על ההדק" :) נעות במהירות ובוירטואוזיות על הקלידים. אך ישנם קטעים כמו למשל ה- 4 וה- 5 שבהם הקצב יורד משמעותית ועומר משקיע יותר זמן בכל לחיצה. מה שהופך אותם למרגשים יותר. ההרכב מנגן נהדר, מורגש, תומך ומקבל במה יפה אך עומר בחזית רוב הזמן.


שנה לאחר מכן באפריל השנה עומר מוציא את אלבומו השני, אלבום הסולו שלו. קטע הפתיחה באלבום שנושא גם את שם האלבום Heart Beats הוא קטע סולו של עומר על ... התופים. עומר מנגן בידיו על התופים קטע על פניו פשוט אך מלודי ויפה מאוד. אך בהחלט מעניינת הבחירה הזו :) סגנון האלבום ממשיך בקווים כלליים ודי ברורים את סגנונו של עומר. אלבום מלודי, וירטואוזי ומרגש. נגיעות מזרח תיכוניות ומקצבים מהירים.
שמות הקטעים משעשעים בפני עצמם, רוב הקטעים כתובים באנגלית כמובן אך מבטאים מילה בעברית. שיטה זו עומר גם הנהיג באלבומו הראשון ובאלבומו המשותף Duet.




אני מניח שדרוש אומץ לב לצאת באלבום סולו בשלב כה מוקדם בקריירה אך לטעמי החלטה זו הייתה נכונה. התוצאה היא אלבום מרגש ויפהפה של עומר קליין.
במקביל עומר עובד ומשתף פעולה כל הזמן עם יוצרים ישראלים אחרים כיהודית רביץ, רונה קינן ואחרים.
אני משוכנע שעתידו עוד לפניו ואנו נקבל עוד צדדים פורים יצירתיים וביצועיסתים שלו.
אני בכל אופן מחכה ...










hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות