byrdparis כתב:
הייתי רוצה להבין קצת יותר על מה מדובר ברמת הסאונד, או מה מנסים להשיג בהמרות כאלו ואחרות..
למשל בדקתי בנוגע לאיזה סטרימר לאחרונה, שמדווחים שהוא מסוגל לעשות המרה מ DSD ל PCM וכך להעביר דרכו קבצי DSD בחיבור SPDIF כאשר "רק" ב USB
יש לו את היכולת ל DSD נייטיב... מה יהיה ההבדל התאורתי מבחינתי בסטרימר הזה, כאשר הDAC ינגן כמובן HIREZ ולא DSD...
זה סתם בקטע של לשמוע את האלבום הספיציפי הזה ב DSD? כי איך שאני מבין את זה בכל מקרה תמיד עדיף לשמוע DSD עם המרת DSD נייטיב וזהו...
זה אכן מבלבל, משום שמשתמשים בביטוי "נייטיב DSD" לשני דברים שונים ולחלוטין לא קשורים אחד לשני:
1. כאשר מתכוונים שהממיר לא עושה המרה של DSD ל- PCM
2. כאשר מדברים על צורת התקשורת בין המחשב לדאק, איך המחשב שולח את הנתונים לדאק (שנשארים DSD מלא ורגיל בשתי השיטות!)
כאשר אתה מנגן היירז PCM אין שום רלוונטיות לאף אחד מהדברים.
כאשר אתה מנגן DSD, יכולה להיות משמעות לסעיף הראשון. כי ממיר שלא תומך בנייטיב DSD בעצם מנגן תמיד PCM.
למשמעות השניה (סעיף 2) אין שום חשיבות מבחינת סאונד או אפילו משמעות טכנית, אין שום הבדל בין "נייטיב DSD" ו- DoP (שזאת השיטה השניה)
byrdparis כתב:
(במקביל אאל"ט גם HFMC לא מעביר קבצע DSD בצורת נייטיב והוא ממיר אותם למשהו אחר?! או שבלבלתי לגמרי?)
כנראה בלבלת, HFMC תומכת בכל השיטות.
עכשיו שוב, (מצטער שאני כזה בלטה). אם מחשב, סטרימר "מתהדר" גם בזה שהוא יודע לעשות המרה של DSD ל PCM כדי שתוכל עדיין לנגן קבצי DSD אבל להיות מחובר ל DAC שלא תומך בזה, מה זה ישנה עבורי?
שיש לי את האלבום ב DSD ואני עדיין יכול לשמוע אותו? או שעדיין "על הנייר" זה יהיה איכותי יותר מאותה הפקה בקבצים שהם לא DSD אלא PCM מלכתחילה?