נועםס כתב:
הי רוזי
"כבל עבורי הוא רכיב נוסף במערכת כמו מקור או מגבר.
לדעתי אי אפשר להגיע למערכת טובה מאוד, (אפילו ועלות האלקטרוניקה והרמקולים גבוהה מאוד ואייכותם מצויינת) ללא כבלים טובים ומתאימים.
המערכת יכולה להשמע טוב עם הכבלים ה"פשוטים", אך כדי לקבל את הקסם של המוסיקה ולא רק את המכניקה שבה, צריך כבלים טובים ומתאימים."
תסביר לי במה אנחנו לא מסכימים עד כאן?
אני בטוח שאתה תסכים גם עם האמירה שלא כל כבל יקר הוא לא "פשוט" ולא כל כבל זול הוא "פשוט".
איפה שאנחנו מפסיקים להסכים, לדעתי, זה כשאני אומר שמעל סכום מסויים (!!) אין שום יכולת לבצע פרדיקציה למהו כבל "מתאים" למערכת שלך על סמך המחיר או עפעוף העיניים המיסטי של בונה הכבלים.
בניגוד לחברינו מתפוז, דעתי היא, שבלוף הכבלים הוא דווקא בעצם קיומם של הבדלים ברורים ביניהם ! בגלל שכל כך קל לקבל הבדלים - תוך משחקי עדינים בחומרים ובאופן ההרכבה ובגלל שלכל מערכת ובעל מערכת צרכים והעדפות שונים - התפתחה תעשיה של בלוף לגבי הקשר בין המחיר והתוצאה.
לא יודע אם זה חוסר הסכמה.....
אתה נכנס לעלויות המוצר והייצור, כאשר הבנתי בפיתוח וייצור של כבל או מגבר, דומה - כמעט כלום.
המבחן העיקרי עבורי בתחביב הזה הוא התוצאה הסופית.
ולכן אין כאן פרדיקציה אלא התוצאה במבחן המעשי, שכדאי שיהיה בעיקר באוזנים פתוחות, ונטרול מרכיבי רגש אחרים.
אם ניסיתי מספר רכיבים ואחד מהם נותן את התמורה הסונית הגבוהה ביותר, אני ארכוש אותו בכפוף ליכולותי התקציביות. והחלטה שלי אינה בין מגבר למגבר או בין רמקול לרמקול, אלא בין כל רכיב במערכת לבין השאר, כאשר אני עושה את השיקול האישי שלי מה יביא לי תמורה סונית טובה יותר, כבל ב - 2000 $ או שדרוג של ההגברה למשל באותם - 2000 $.
אני לא מנסה להיכנס ולפשפש בעלויות של פיתוח וייצור הפריט, כי איני יודע, זה לא מעניין אותי וזה לא תורם לי דבר מבחינת הנאתי מהמוסיקה.
יש הרבה פקטורים בתמחור מוצר, ועלויות חומרי הגלם אינן מהעיקריות בעלות המחיר הסופי של מוצרי אודיו למשל ובמיוחד של מוצרי "היי אנד".
(בהזדמנות זאת אבקש מכל היבואנים להפסיק לתרץ עליות מחירים בגלל התייקרות חומרי הגלם