עכשיו 26/04/24 14:34

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 3 מתוך 5   [ 45 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Piano Concerto No 4
הודעהפורסם: 18/01/11 16:43 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 20:08

הודעות: 2775
מאלף (ומעלף).

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Piano Concerto No 4
הודעהפורסם: 18/01/11 19:35 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
22/09/08 16:46

הודעות: 1396
תותח (Y)

_________________
Somebody was trying to tell me that CDs are better than vinyl because they don’t have any surface noise.
I said, “Listen, mate, life has surface noise


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Piano Concerto No 4
הודעהפורסם: 18/01/11 23:54 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
07/02/09 23:22

הודעות: 2521
אביעד - תמיד קורא את הסקירות שלך, תמיד נהנה ולומד המון, ורכשתי לא מעט דיסקים בעקבות המלצות שלך. אז נכון - פספסתי שכבר המלצת על פרחיה בסקירה שלך ... כמות האינפורמציה בסקירות אלה היא באמת מה שנקרא OVERWHELMING, ולא תמיד קולטים הכל במכה ראשונה.
בקיצור - פשוט נזכרתי בקונצרט שנתן פה לפני מספר שנים בהיכל התרבות, שבו גם רכשתי את הבוקסה הנ"ל. בקונצרט הביצוע נשמע לי טיפה חיוור (אולי גם פשוט כי ישבתי רחוק), אולי גם השילוב של מנצח\תיזמורת השפיעו, אבל הדיסקים עצמם כאמור מעולים.

_________________
הכל טוב ויפה
אבל ברקץ -
יש רק אחד ....


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Piano Concerto No 4
הודעהפורסם: 19/01/11 10:19 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18220
ברקצ כתב:
אביעד - תמיד קורא את הסקירות שלך, תמיד נהנה ולומד המון, ורכשתי לא מעט דיסקים בעקבות המלצות שלך. אז נכון - פספסתי שכבר המלצת על פרחיה בסקירה שלך ... כמות האינפורמציה בסקירות אלה היא באמת מה שנקרא OVERWHELMING, ולא תמיד קולטים הכל במכה ראשונה.
בקיצור - פשוט נזכרתי בקונצרט שנתן פה לפני מספר שנים בהיכל התרבות, שבו גם רכשתי את הבוקסה הנ"ל. בקונצרט הביצוע נשמע לי טיפה חיוור (אולי גם פשוט כי ישבתי רחוק), אולי גם השילוב של מנצח\תיזמורת השפיעו, אבל הדיסקים עצמם כאמור מעולים.

(F) no harm.

מי ניצח בקונצ'רטו ששמעת איתו בארץ?
הוא ניגן את ה חמישי אני מניח?!

לפני כשנתיים בערך הייתה גרימו (הזאבה) שניגנה את החמישי גם כן אחרי שהוציאה את הדיסק שלה..
היא נהדרת בדיסק ובארץ הביצוע החי שלה היה ב אובראול די דלוח.
המנצח היה צעיר ועם התזמורת שלנו שידועה בעייפות שלה, התוצאה הייתה די זוחלת.
בקונצ'רטים הללו, רמת הליווי המנצח והתזמורת (וכן כמובן האקוסטיקה) חשובים מאין כמוהם להצלחת ההופעה
גם אם הפסנתרן ACE !

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Piano Concerto No 4
הודעהפורסם: 22/01/11 16:48 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/08/09 22:58

הודעות: 1297
BooBoo כתב:
(תיכף יבוא עמיר ובצדק יביא עוד חמישים ;) (F) )

לא עוד חמישים -- רק עוד שניים, אבל טובים! :)

ראשית, יש את אשכנאזי / שולטי, שעד היום הוא לטעמי המוצלח ביותר, גם בחמישי.

יש אגדה אורבאנית על הפרק השני של הקונצ'רטו הרביעי, שמתאר כבייכול את אורפיאוס מתחנן לפני מלך השאול, האדס, שיישחרר את אורידיקה: הפרק מתחיל במוטיב נמרץ, "מלכותי"/"סמכותי" וכמעט כועס, במיתרים בלבד, סטאקאטו (צלילים לא מחוברים), ב-פורטה (חזק). הפסנתר עונה באופן עדין וחרישי, לגאטו (צלילים מחוברים), והתזמורת מתפרצת שוב. התהליך חוזר, אבל אחר כך מתחיל דו שיח בין הצדדים, רגע זה ורגע זה, אבל התזמורת הולכת ונחלשת, הולכת ונרגעת, ברצפים קצרים יותר ויותר, עד שהפסנתר משתלט על כל התמונה.

אשכנאזי ושולטי עושים את זה נ-פ-ל-א, ולא רק את זה, אלא את כל הקונצ'רטו, החל בכניסה העדינה, לאורך הווירטואוזיות העדינה של הפרק הראשון והתפרצות האנרגייה של הפרק האחרון.

כפי שזיפ הזכיר, זו הפעם הראשונה בתולדות הקונצ'רטו לפסנתר שבו הסולן פותח ולא התזמורת. יש לציין שמוצארט עשה כמעט משהו כזה בקונצ'רטו מוקדם למדי שלו -- מס' 9, ק.271, שבו התזמורת פותחת במשפט אחד, הפסנתר עונה לה במשפט אחד סולו (!) והתזמורת ממשיכה לתת את המבוא, עד שהפסנתר נכנס "לפני הזמן" כאילו בטעות, לפני שהתזמורת ממש מסיימת את המבוא.

עוד יש לציין שבפרק הראשון אין חצוצרות וטימפאני, מה שמוסיף לעדינות המיוחדת שלו, הפרק השני מתוזמר למיתרים בלבד, והחצוצרות והטימפאני מופיעים רק בפרק האחרון.

עוד מיחד לקונצ'רטו הזה (אופ. 58), יחד עם הקונצ'רטו לכינור שניכתב בקירבת זמן (אופ. 61) היא העובדה שהסולן לא מנגן את הנושא השני, הלירי, בפרק הראשון, אלא לכל היותר את תחילתו, ורק התזמורת מנגנת אותו (כאן באבוב סולו), כשהסולן מלווה בכל מיני פאסאז'ים.

הביצוע השני שרציתי לציין לטובה הוא בראוטיגאם / פארוט -- שני מומחים לכלי תקופה, שמבצעים בכלים מודרניים, ועושים את זה נפלא.

בזמנו מאוד אהבתי את ה-אראו/הייטינק, בעיקר בשל הצלילות ו-אי-המריחה, אבל "עבר לי ממנו". הגיללס/לודוויג שהוזכר, ב-EMI, הוא לטעמי מצויין ברביעי ועוד יותר מצויין עד מדהים דווקא בחמישי. לא לבלבל עם גיללס/סל (Szell), גם ב-EMI, שהוא הרבה פחות מוצלח, לטעמי.

קלמפרר ידוע מאוד בעניין הקצבים האיטיים שנהג לנקוט בהם בהרבה מביצועיו, דבר שרביפ הלינו עליו. כשהוא ובארנבויים הצעיר עבדו על הקונצ'רטו הרביעי, והתזמורת נכנסה באיטיות, בארנבויים ניגש לקלמפרר ולחש לו משהו באוזן. קלמפרר הופתע -- "אתה רוצה את זה עוד יותר לאט???!". מהסט הזה אני אוהב רק כמה קטעים מהקונצ'רטו השלישי ומהפאנטאסייה הכוראלית. רוב השאר כבד מדי וההקלטה לא מזהירה בכלל.

הפראייה הייטינק הייה מבחינתי ציון דרך בקשר לגישה לביצועים, לפני כ-25 שנים --. חבר טוב שלי אהב את הביצוע, אבל "הוכחתי" לו, בעזרת הפארטיטורה, שפראייה לא עושה את הדברים כפי שכתוב, בעיקר לא מבחינת הדינאמיקות (עוצמות) -- רוב הזמן חלש מדי, בעוד שהאשכנאזי/שולטי מדייקים מאוד. להפתעתי דאז, זה לא גרם לו להפסיק להעדיף את פראייה. זו הייתה אחת הפעמים הראשונות שבהן נתקלתי באנשים שמעדיפים אנדרסטייטימנט והחלשת הניגודים במקום ללכת לפי הכתוב. מאז כבר למדתי שהכל כאן עניין של טעם, אבל הפראייה עדיין משעמם מבחינתי.

הכל טעם, אבל אשכנאזי / שולטי שווה בדיקה ויותר מזה :)
עמיר

_________________
ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Piano Concerto No 4
הודעהפורסם: 22/01/11 18:38 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33106
AK1 כתב:
להפתעתי דאז, זה לא גרם לו להפסיק להעדיף את פראייה.

מפתיע אותי שהפתיע אותך.

אגב, האם העדפת העמקת/החרפת ניגודים גם מפתיעה אותך או לא?

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Piano Concerto No 4
הודעהפורסם: 22/01/11 19:32 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/08/09 22:58

הודעות: 1297
aloni כתב:
AK1 כתב:
להפתעתי דאז, זה לא גרם לו להפסיק להעדיף את פראייה.

מפתיע אותי שהפתיע אותך.

אגב, האם העדפת העמקת/החרפת ניגודים גם מפתיעה אותך או לא?

למה מפתיע שהפתיע?
הייתי צעיר והאמנתי ב"אמת" של התווים, שאם כתוב "חזק" צריך לנגן חזק וההיפך.

כיום כבר לא מפתיע אותי כלום בהקשר הזה.

עמיר

_________________
ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Piano Concerto No 4
הודעהפורסם: 22/01/11 19:33 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
07/02/09 23:22

הודעות: 2521
לצערי לא זוכר מי היה המנצח עם פרחיה.... זה דווקא היה ה 4 ולא החמישי.
אני (להפך מעמיר למשל) דווקא נוטה להתלהב מהופעות חיות (הולך מעט מדי יחסית למה שהייתי רוצה), והשיפוט שלי הוא לא תמיד "אובייקטיבי". והבעייה היא הרבה פעמים לא באיכות הביצוע אלא באקוסטיקה - יש מעט מקומות שבהם שומעים ממש טוב, "כמו בהקלטה". כשהייתי נער הייתי הולך עם המנוי של דודתי ז"ל, שורה 7 באמצע, וזה זכור לי כחוויה מיוחדת. כיום אם כבר הולך אני נזכר מאוחר יותר ומקבל כרטיס מאחור, ואז הכל נשמע מרוחק.
חשבתי להתחיל ללכת גם לקונצרטים לאו דווקא של "כוכבים" - השבוע יש למשל קונצרט של הסימפונית של ראשל"צ שמנגנת את הסימפוניה הקונצרטנטית של מוצארט והפנטסטית של ברליוז - אומרים שזו אחרת התזמורות הטובות בארץ. אולי שווה לנסות.

_________________
הכל טוב ויפה
אבל ברקץ -
יש רק אחד ....


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Piano Concerto No 4
הודעהפורסם: 22/01/11 19:35 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
07/02/09 23:22

הודעות: 2521
עמיר - בהזדמנות נשאל את בטהובן למה התכוון כשכתב "חזק" .... אם ההוראות היו חד משמעיות ב 100%, לא היינו צריכים מבצעים שונים - לא ? כולם היו מבצעים בדיוק, אבל בדיוק, אותו הדבר, והיינו חוסכים הרבה כסף על קניית ביצועים שונים לאותה יצירה.

_________________
הכל טוב ויפה
אבל ברקץ -
יש רק אחד ....


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Piano Concerto No 4
הודעהפורסם: 22/01/11 19:52 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/08/09 22:58

הודעות: 1297
ברקצ כתב:
עמיר - בהזדמנות נשאל את בטהובן למה התכוון כשכתב "חזק" .... אם ההוראות היו חד משמעיות ב 100%, לא היינו צריכים מבצעים שונים - לא ? כולם היו מבצעים בדיוק, אבל בדיוק, אותו הדבר, והיינו חוסכים הרבה כסף על קניית ביצועים שונים לאותה יצירה.

מי מדבר על בדיוק אותו דבר? או אפילו בערך אותו דבר? מאיפה הקרצת את זה?

יש בתווים הוראות, למשל של ff=חזק מאוד, f=חזק, mf="חצי" חזק, mp="חצי" חלש, p=שקט, pp=שקט מאוד.
אז נראה לי די ברור ש-f אמור להיות חזק יותר מ-p, לא הפוך ולא אותה עוצמה.

בזה מדובר, לא האם ff הוא 63dB או 87dB בתלות בפסנתר/אולם/יצירה וכו'

כנ"ל presto אמור להיות מהיר יותר מ-adagio, וכו' וכו'

עמיר

_________________
ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 3 מתוך 5   [ 45 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות