עכשיו 28/04/24 11:19

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 2 מתוך 3   [ 26 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Gross Fuge Op 133
הודעהפורסם: 09/03/11 16:37 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/11/10 18:12

הודעות: 944
הבסיס הוא ההתחלה :
גרגוריאני ימי ביניים רנסנס ברוק וכ...........
למזלי הרב כבר בהתחלת ההתעניינות ראיתי שאני סתם קונה דיסקים מבלי להבין ונמשך ל"יותר קליט"
למדתי באופן פרטי את תולדות המוסיקה, עם האזנה מודרכת ,בשיעורים פרטיים בבית.
כל התקופה של ימי הביניים הרנסנס והברוק היא מרתקת ומעניינת מבחינה הסטורית והמוסיקה אלוהית
המוסיקה הקאמרית היא לא קשה אלא המשך ישיר בהתפתחות הכלית
היום עיקר המוסיקה שאני שומע היא עתיקה וקאמרית, ואגנר ומאהלר גדולים עלי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Gross Fuge Op 133
הודעהפורסם: 09/03/11 18:08 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
22/09/08 16:46

הודעות: 1396
:evil: אוף, אתמול הייתי אצל איציק במרכז הכרמל.....


תודיע לי כשאתה כותב סקירה וממליץ על דיסקים, עכשיו זה סיפור: חניה, גשם, קור...... :D
(Y) סקירה מצויינת ומעניינת

_________________
Somebody was trying to tell me that CDs are better than vinyl because they don’t have any surface noise.
I said, “Listen, mate, life has surface noise


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Gross Fuge Op 133
הודעהפורסם: 09/03/11 19:02 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/03/10 12:33

הודעות: 3367
אביעד,

תודה רבה על הסקירה המעניינת והיפה (Y) :heart:

אני מראש נמשך גם למוזיקה שהיא פחות קליטה או ממש לא קליטה,
ככה שאין לי שום בעייה עקרונית להאזין לרביעיות האחרונות של בטהובן.

הדברים היחידים במוזיקה הקלאסית שנחשפתי אליהם עד היום והיו לי קצת קשים לעיכול
זה המוזיקה של Bartok בכלל והרביעיות שלו בפרט, המוזיקה של Schnittke, הקונצ'רטו לכינור של Schoenberg
וסימפוניית סופרמן של Daugherty.

עם כל השאר, כולל כמובן מאהלר, ברקונר ווגאנר, אני מסתדר מצוין.

_________________
"אולי אהבנו בתמימות, יותר מדי שירים
והאמנו שנמות, על מה שהם אומרים"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Gross Fuge Op 133
הודעהפורסם: 09/03/11 19:04 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18220
web כתב:
:evil: אוף, אתמול הייתי אצל איציק במרכז הכרמל.....


תודיע לי כשאתה כותב סקירה וממליץ על דיסקים, עכשיו זה סיפור: חניה, גשם, קור...... :D
(Y) סקירה מצויינת ומעניינת


יש ברחוב ביכורים חניה עבורך ;)
הולכים כמה דק' ברגל ומגיעים :D

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Gross Fuge Op 133
הודעהפורסם: 09/03/11 19:24 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
22/09/08 16:46

הודעות: 1396
byrdparis כתב:
web כתב:
:evil: אוף, אתמול הייתי אצל איציק במרכז הכרמל.....


תודיע לי כשאתה כותב סקירה וממליץ על דיסקים, עכשיו זה סיפור: חניה, גשם, קור...... :D
(Y) סקירה מצויינת ומעניינת


יש ברחוב ביכורים חניה עבורך ;)
הולכים כמה דק' ברגל ומגיעים :D


(Y)
:coffee: שוקו חם...

_________________
Somebody was trying to tell me that CDs are better than vinyl because they don’t have any surface noise.
I said, “Listen, mate, life has surface noise


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Gross Fuge Op 133
הודעהפורסם: 10/03/11 19:05 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/05/09 12:38

הודעות: 1243
WOW, חתיכת יצירה בחרת - מוסיקה הארדקור אשכרה חאבאר... :)

מפלצת ארבע ראשית עתירת יגון שנאבקת בעצמה ועם העולם במקביל. היא מאוד מופשטת בשביל להתחיל בה כהיכרות עם הרביעיות של בטהובן, וכמו שאביעד אמר, הייתי ממליץ למי שרוצה לדגום מוסיקה קאמרית להתחיל עם משהו אחר, למשל שלישיות הפסנתר של שוברט או רביעיות הפסנתר של ברהמס.
או לחילופין, עם הרביעיות המוקדמות ("פשוטות" וקלות יותר, ממשיכות ומפתחות את דרכם של היידן ומוצארט)והאמצעיות (הנפלאות ועדיין מלודיות מאוד, שבהן כבר מגובש סגנונו העצמאי) של בטהובן עצמו.

את הפוגה אמנם הייתי משאיר דווקא לסוף, ביחד עם הרביעייה האחרונה (אופוס 135),
אבל זה בטח לא "מזיק" שתארב לה בינתיים בספריה, ממתינה בדריכות ליומה הגדול
עת תעלה על פני המקול ותכניע את המאזין לקפוא על מקומו (בכורסת האימס 1956, רגליים על האוטומאן..)
בעוד רוחו ונפשו נצתות כזיקוקי דינור ביום העצמאות! היידה יפו!

מדהים מה שבטהובן מצליח לבנות מפאקינ' סקונדה קטנטונת...

_________________
זיו פרלמן
http://www.audiozip.co.il
08-6901815


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Gross Fuge Op 133
הודעהפורסם: 10/03/11 21:49 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/11/10 18:12

הודעות: 944
זיפ כתב:
WOW, חתיכת יצירה בחרת - מוסיקה הארדקור אשכרה חאבאר... :)

מפלצת ארבע ראשית עתירת יגון שנאבקת בעצמה ועם העולם במקביל. היא מאוד מופשטת בשביל להתחיל בה כהיכרות עם הרביעיות של בטהובן, וכמו שאביעד אמר, הייתי ממליץ למי שרוצה לדגום מוסיקה קאמרית להתחיל עם משהו אחר, למשל שלישיות הפסנתר של שוברט או רביעיות הפסנתר של ברהמס.
או לחילופין, עם הרביעיות המוקדמות ("פשוטות" וקלות יותר, ממשיכות ומפתחות את דרכם של היידן ומוצארט)והאמצעיות (הנפלאות ועדיין מלודיות מאוד, שבהן כבר מגובש סגנונו העצמאי) של בטהובן עצמו.

את הפוגה אמנם הייתי משאיר דווקא לסוף, ביחד עם הרביעייה האחרונה (אופוס 135),
אבל זה בטח לא "מזיק" שתארב לה בינתיים בספריה, ממתינה בדריכות ליומה הגדול
עת תעלה על פני המקול ותכניע את המאזין לקפוא על מקומו (בכורסת האימס 1956, רגליים על האוטומאן..)
בעוד רוחו ונפשו נצתות כזיקוקי דינור ביום העצמאות! היידה יפו!

מדהים מה שבטהובן מצליח לבנות מפאקינ' סקונדה קטנטונת...

הי זיפ
אני חושב שמי שרוצה להכיר מוסיקה קאמרית כדאי שיחשף למוסיקה כלית של הרנסנס והברוק
ואז לגלוש לשלישיות והרביעיות היותר מוכרות
מה דעתך?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Gross Fuge Op 133
הודעהפורסם: 10/03/11 22:41 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 20:08

הודעות: 2777
סקירה מהממת ליצירה מהממת.

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Gross Fuge Op 133
הודעהפורסם: 11/03/11 02:05 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/05/09 12:38

הודעות: 1243
yoly כתב:
זיפ כתב:
WOW, חתיכת יצירה בחרת - מוסיקה הארדקור אשכרה חאבאר... :)

מפלצת ארבע ראשית עתירת יגון שנאבקת בעצמה ועם העולם במקביל. היא מאוד מופשטת בשביל להתחיל בה כהיכרות עם הרביעיות של בטהובן, וכמו שאביעד אמר, הייתי ממליץ למי שרוצה לדגום מוסיקה קאמרית להתחיל עם משהו אחר, למשל שלישיות הפסנתר של שוברט או רביעיות הפסנתר של ברהמס.
או לחילופין, עם הרביעיות המוקדמות ("פשוטות" וקלות יותר, ממשיכות ומפתחות את דרכם של היידן ומוצארט)והאמצעיות (הנפלאות ועדיין מלודיות מאוד, שבהן כבר מגובש סגנונו העצמאי) של בטהובן עצמו.

את הפוגה אמנם הייתי משאיר דווקא לסוף, ביחד עם הרביעייה האחרונה (אופוס 135),
אבל זה בטח לא "מזיק" שתארב לה בינתיים בספריה, ממתינה בדריכות ליומה הגדול
עת תעלה על פני המקול ותכניע את המאזין לקפוא על מקומו (בכורסת האימס 1956, רגליים על האוטומאן..)
בעוד רוחו ונפשו נצתות כזיקוקי דינור ביום העצמאות! היידה יפו!

מדהים מה שבטהובן מצליח לבנות מפאקינ' סקונדה קטנטונת...

הי זיפ
אני חושב שמי שרוצה להכיר מוסיקה קאמרית כדאי שיחשף למוסיקה כלית של הרנסנס והברוק
ואז לגלוש לשלישיות והרביעיות היותר מוכרות
מה דעתך?


היי יולי, אני מניח שזה תלוי יותר מהכל בסגנון התקופתי שהמאזין נמשך אליו מלכתחילה,
ומשם הדרך פתוחה לדגום עוד ועוד יצירות במרחב הזמן.
לטעמי במוסיקה קאמרית יש הרבה יותר יצירות עם תוכן משמעותי בתקופות הקלאסית והרומנטית
ביחס לכמות שנכתבה, בעוד שלפני כן, המסגרות הצורניות די נטו להגביל את ההתפתחות.
אם נוציא את י.ס.באך מן המשוואה (שגם אצלו דרך אגב, לא כל היצירות קאמריות באותו הלבל)
רוב החומר הטרום-קלאסי, נוטה להשמע שבלוני בהאזנה ממושכת או חוזרת.
כמובן שיש יוצאי דופן. כמעט כל קטע שנכתב לויולה דה גמבה סולו בתקופת הבארוק (טוביאס היום, סנט-קולומב, מארה, אבל, ואחרים) יענג את הנשמה, אבל אחרי הכל זאת מוסיקה סופר אישית ולא כל כך מוכוונת חברותא
לעומת טריוס או קוורטטים שקיבלו את התנופה בתקופת היידן.
(לאוטה סולו, או כליווי לשירה מתקופת הרנסנס למשל, בדרך כלל גורמת לרגל שלי לתופף בעצבנות,
ולהפטרת "תתקדם!", בליווי הקפצה לטראק הבא..)
הכח של הבארוק והרנסנס טמון יותר ביצירות ווקאליות (מדריגלים ויצירות קודש), לפני שהאופרה השתלטה על הברנז'ה.. ככל שהשירה עברה עם הזמן מהכנסיה והארמונות לנחלת הבמה/בידור, ולטעמי ירד ערכה,
כך עלה כח הביטוי האישי של המלחינים בז'אנר הקאמרי, כי הן נכתבו לביצוע "בין חברים" ופחות לביצוע פומבי.

אני יודע שהדוגמא הבאה היא הקצנה חריפה, אבל בכל זאת:

סונטה כל שהיא מיני רבות של ויואלדי - לעומת חמישיית פסנתר של ברהמס..
ובכיוון ההפוך, מדריגלים של מונטוורדי וג'זואלדו, דרך הפסיונים והמיסות של באך - לעומת אופרטות של אופנבאך ושטראוס..

בסופו של דבר, "צריך" לשמוע מה שעושה לנו כיף, וזהו.. :)

_________________
זיו פרלמן
http://www.audiozip.co.il
08-6901815


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סקירה: Beethoven - Gross Fuge Op 133
הודעהפורסם: 11/03/11 07:35 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/11/10 18:12

הודעות: 944
זיפ
אתה צודק
ובכל זאת אני חושב שאנשים לא נחשפים מספיק למוסיקה המוקדמת כדי להכיר ואז לשפוט
התקופה האליזבטנית למשל עם דואלנד וחבריו ,ושפע היצירה שנכתבה ,שוות ערך ועמוקה לכל דבר שנכתב ויכתב לפני ואחרי
צריך לתרגל את האוזן כמו במוסיקה מודרנית
מעבר לזה שכל מה שאתה אומר קשור בהתפתחות הכלית והקולית
עם השנים המלחינים כתבו בצורה שיותר מאתגרת ומכאן גם ההתפתחות הכלית ,למשל מהויולים והלאוטה לכלי המיתר של ימיינו
וכ......
בשורה התחתונה העיקר לשמוע מוסיקה ואת מה שאוהבים
שבת שלום לכל חברי הפורום (F)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 2 מתוך 3   [ 26 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות