lovtoneyal כתב:
הי,
לא הבנתי לגבי המכשולים... בטוח יש לך דיסק SACD שהוא גם בקובץ היי רז לא?
ההשוואה היא קובץ דיגיטלי מול טרנספורט דיגיטלי. לגבי המאסטרינג, לפי דעתי הוא זהה ברוב המקרים היות ולא יבצעו מאסטרינג חוזר רק לייצר קובץ הי-רז ,המאסטר הרי נשמר ב DSD ואז מודפס על התקליטור או מומר לקובץ.
הבדיקה היא יותר לגבי המימוש הפיסי היות ושנייהם נכנסים דיגיטאלית ל DAC אבל בכול זאת הם עוברים בדרכים שונות.
את מי זה יכול לעניין, אתה שואל? (אולי לא
)
אנשים עם אוסף גדול של דיסקים שעדיין מנצלים את המחיר היורד של ה SACD ורוצים להשיג את המקסימום מהיי רז לדוגמא..
לגבי היתרון של ה DSD כבר נאמר בכמה מקומות שה DSD נשמע יותר טוב ... זה גם הקונספט של ה EMM.
לפני שנמשיך בוא נעשה סדר במינוחים. יש הבדל בין מאסטר ומאסטרינג, ולמעשה לראשון יכולות להיות כמה משמעויות תלוי בהקשר בעצם אולי גם לשני.
במאסטר בדר"כ הכוונה לתוכן של ההקלטה לאחר שבוצעו בה כל ההחלטות ה"אומנותיות".
במאסטרינג הכוונה להכנת אותו תוכן להפצה, והוא תלוי לחלוטין במדיה היעודית. אי אפשר לעשות את אותו מאסטרינג ל- SACD ולתקליטור, או לתקליט או לקובץ הי-רז.
השיטה בה שמור המאסטר תלויה לדעתי באולפן ולא בהכרח תהיה תמיד ב- DSD, אני בטוח שיש כאלו ששומרים ב- PCM משום שרוב העיבודים היום נעשים על PCM.
גם אם המאסטר הוא ב- DSD יעשו מאסטרינג ל- SACD ויעשו מאסטרינג ל- CD. עד כמה משקיעים במאסטרינג לקבצי הי-רז, אין לי מושג, אבל עצם ההמרה היא סוג של מאסטרינג הכרחי.
לשאלתך, אני די בטוח שאין לי אפילו דיסק אחד גם בגירסת SACD וגם בגרסת קבצים.
לדעתי רוב הממירים (שבכלל תומכים בזה) יעשו המרה של DSD ל- PCM משום שעל זה עובד ה"מוח" שלהם (ריסמפלינג, פילטרים וכו') וזה גם מה שקורה בממיר הזה.
בהחלט יתכן שיש חברות מסויימות שהכינו ערוצים נפרדים ל- DSD ו- PCM, וספציפית לשתי החברות שהזכרת זה די הגיוני בהתחשב במקום ממנו הן באות.