liorms כתב:
אילן סודרי כתב:
liorms כתב:
מצחיק - אלון, היית קונה היום טלוויזיה\מחשב שתוכנן\בוצע לפני 10 שנים?
תרשה לי לענות, האם השתנה הפורמט?
אתה משתמש בנגן CD או בנגן חומר דיגיטאלי- אם כן אתה משתמש בציוד בן 40 שנה כמעט כפורמט מיחשוב (כן, כן משנות ה 70 של המאה הקודמת), וללא שינוי פורמט נראה לעין ב 5 השנים הקרובות.
יש ציוד כמו זנדן שמשתמש בממירים 16 ביט 'של פעם' ונחשב לאחד המובילים והיקרים בתחום (כמו שגם אדיו נוט היפני, ועוד כמה חברות מיפן משתמשים).
עד ימים אלו מתנהל 'מרדף' אחרי ממירים שיוצרו 'פעם' כי הם נחשבים למאוד מושקעים בבניה, זוהי קונספציה של נגינת חומר בצורה / המרה מסויימת שנתפסת כמעין שיחזור איכותי של סאונד אנלוגי ביתרונות והחסרונות שלו.
זה אכן OLD SCHOOL בגישה לנגינה 'בטעם' מאוד מסויים של תקליטורים, ומי שזה עיקר עניינו (לא המרתם לשרתי מוזיקה) יכול להיות שימצא חן בעיניו הטעם שבו מוגשת המוזיקה למאזין.
אילן,
ה DAC הזה "מפספס" את הנישה החדשה שנוצרה - ללא ספק, בכלל לא התייחסתי ליתרונות\חסרונות סוניים. כי לא שמעתי ואני לא נוהג לדסקס על *תוצאה סופית* של מוצר שלא שמעתי.
אם אתה כזה חבר טוב של המתכנן, אתה יכול להגיד לו (אם אתה רוצה) ששידרוג כניסות (FW, USB וכדומה) יכול למצב אותו הרבה יותר טוב בתחרות של היום.
למרות שיש מוצרים משלימים כמו HIFACE ל"התגבר" על הבעיה - זה יהפוך את הפתרון לקשה מידי עבור הקהל הפוטנציאלי "מאותגר טכנולוגית".
ליאור.
ליאור,
אין לי ויכוח על 'מיושנותו' של ה DAC , הוא 'נולד' להיות כזה במהותו לחקות קצת את הצליל הפטיפוני.
הוא לא 'מפספס' כי הוא מכוון לסוג טעם מוזיקאלי 'אדיופילי' שנפוץ בקרב מזרח אסיה (יפן בעיקר). שם מאוד אוהבים את הממירים 'האנלוגים'.
אני אישית לא 'נטרף' על סוג כזה של צליל (שניתן לשייכו גם לכמה וכמה נגנים אירופאים), מצא חן בעייני יותר ההמרה בממיר של EMM לדוגמא, אבל זה בגלל שאני מתחבר יותר לצליל שאתה מחפש בעולם הדיגיטאלי.
אני לא מאמין 'בחיקוי' פורמט אחר (אנלוגי \ פטיפוני) - לטעמי הוא חסר מאוד כפורמט, וניתן להשביח אותו (בחסרונות) ולשפרו (ביתרונות) בעולם הדיגיטאלי.
כבר טענתי לא פעם ולא פעמיים שלטעמי בנגנים החלק המכאני, הטיפול בחשמל, והחלק האנלוגי לא נופלים בחשיבותם מתחום הדיגיטל, ואין זה פוסל את ההתקדמות המבורכת בדיגיטאלי.
פיטר הוסיף שני 'טוויקים' לממיר, מעבר לנושא הטיפול בחשמל כראוי: הראשון יציאה שפורפרתית (הראשון בעולם- דרך אגב), והשני בניה מושקעת עם 'הרבה' דרגות בממירים שיטפלו בנושא 24 ביט \ 96 קילו.
ומה שיצא צריך להיבחן לטעמו של המאזין ולא לפי 'טכנולוגיה', כי הוא כלי לטכלנולוגיה מאוד וותיקה במחוזותינו.
ולגבי 'השפעתי' על פיטר- כלום ושום דבר.
הוא לא מכיר מושגים כהיזון חוזר, קבוצות מיקוד, מחקרי שוק, וכדומה. עד היום הצליח לו לא רע בכלל ללכת עם החדשנות והדמיון שלו- לא נראה לי שאני אהיה הגורם למהפך, וזה לא משנה כמה יהיו נעימות השיחות.