aloni כתב:
* אגב, כל הדיבורים האלו על סיכום גרמו לי לחשוב על כל מיני נושאים שהייתי יכול להעלות בסקירה ולא הספקתי או החלטתי לוותר, אני אשתדל להעלות אותם יותר מאוחר כאן כי בכל זאת בחלקם יש חשיבות כזאת או אחרת *
ולעניין שבציטוט.
אחת התכונות של ה- JAS שהתכוונתי לציין ואיכשהו חמקה מהסקירה היא יכולתו "להחליק" מקורות דיגיטליים קשים.
אם אתם זוכרים הייתי די מאוכזב מביצועיו של ה- V-DAC בחיבור למחשב בעיקר בממשק ה- USB.
ציטוט מאותה סקירה:
ציטוט:
אופיו המעט כהה של האלבום מיסך מעט על תופעה שחזרה על עצמה לאורך הבחינה בניגון דרך מחשב והיא סוג של חיספוס דיגיטלי בתחום הגבוה. החיספוס יכול להתבטא בצליל כלים או אפילו הקול האנושי הגבוה.
התפלאתי לגלות שהתופעה חמורה יותר דרך USB מאשר דרך ה- SPDIF (ומדובר בכרטיס קול on board כזכור).
אותם אלבומים, עם אותו V-DAC ואותו מחשב זרמו הרבה הרבה יותר טוב דרך ה- Array 2.1. השומן במיד והסלחנות היחסית עשו את שלהם והעלימו את התופעות השליליות כמעט לחלוטין. יכול להיות יותר טוב, אני לא טוען אחרת, אבל עדיין בזכות ה- 2.1 היה אפשר להנות הרבה יותר ממקור דיגיטלי זול ודרך ממשק נוח כמו USB.
נושא נוסף, או בעצם צד אחר לאותו נושא. בתחום המיד כבר אמרנו שה- 2.1 בזכות גווניו וגודלו נותן הרגשה של שפע פרטים. זה עדיין נכון.
עם זאת, בתחום הגבוה של המיד, וכן הטרבל, יש לעיתים איבוד אינפורמציה מסויימת (אם כי בדר"כ לא כל כך חשובה). אולי היא בכלל לא יוצאת, אולי ממוסכת על ידי טווח נמוך יותר, אך בכל מקרה נעלמה איכשהו.
דוגמה כזאת היתה ב- "מתוך השקט", יש שם בכמה מהטרקים מן רעש רקע, אין לי מושג מה זה בפועל אבל זה מן סאונד מעגלי שמזכיר את הצליל שעושה המחט בסוף התקליט כשהיא מסתובבת על ריק.
אמנם סאונד שאני שמח להפטר ממנו, אך עדיין, הוא ממש נחבא בשילוב ה- 2.1 בעוד היה הרבה יותר נוכח בקונפיגורציות אחרות.
זהו בינתיים עד שאזכר בעוד משהו