eyalp כתב:
לעניין האלקטרו': כיוון שמצוי בטווח רמות מגברים בהם אני מתעניין, כמה שאלות ספציפיות. קודם כל אולי הציפייה שלי מוגזמת, אבל כן הייתי רוצה שמגבר בסדר גודל כזה יהיה עבורי ורסטילי מספיק, ושלא אצטרך לעבור ל"אנאליטי וקר" כשאני שומע רוק, או משהו בדומה.
קודם כל כדאי להפריד בין "יכול לנגן" (או "אצטרך לעבור") ובין אופטימאלי.
אין מה לעשות, תחומנו מלא בפשרות ומעטים המוצרים והסטאפים (אם בכלל קיימים) שיכולים לנגן
הכל בצורה אופטימאלית. זאת מהסיבה הפשוטה שלעיתים ז'אנרים שונים דורשים תכונות שונות שלעיתים מתנגשות.
במסגרת המגבלות המוצר הזה דווקא עושה עבודה יפה מאוד.
לרוק הוא מעולה (נראה לי שהבעיה תצוץ יותר ברוק כבד או מטאל, וגם שם זה טעון בדיקה).
לגבי אלקטר', אולי זה רק אני אבל הז'אנר נראה לי יותר מתאים להגברה אנליטית (הגדרה מוזיקלית) וקרה (הגדרה טונאלית).
כמובן שזה תלוי איזה אלקט' בדיוק, יש שם עולם ומלואו, באלבום הנבחן, שהוא יחסית מלודי לא נרשמה שום בעיה.
eyalp כתב:
תיארת כמה תופעות, שלכאורה נשמעות מטרידות-
1."בווליום גבוה, על הרמקול שלי, הצטבר עומס על המיד באס. בווליום נמוך זה היה נחמד אך בווליום גבוה כבר לא נהנתי מהתופעה"
למגבר יש מיד באס משמעותי. לא רציתי לכנותו "נפוח" כי זה עלול להטעות, אבל הוא לא FLAT.
ההתאמה תלויה כמובן בשאר הסטאפ, במגבלות החדר ובהעדפות המאזין.
יש לא מעט מוצרים שלוקחים את הכיוון הזה, יש בו את הקסם והיתרונות שלו. הסטאפ האישי שלי לא כזה לכן אני רגיש לתופעה.
בווליום גבוה זה התבטא יותר.
eyalp כתב:
2."בווליום הרגיל בו אני מאזין, בורר הווליום היה ממש בתחילת הסקאלה. לא מצאתי שום בעיה סונית בסיטואציה (לעיתים יש איבוד דינמיות רציני בתחילת הסקאלה) אך קצת היה קשה לשלוט בווליום עקב תנודות חדות מידי עם לחיצה על הכפתור (ניתן לשפר עם שילוב אינטרקונקט RCA), ומצב זה כמובן עם בורר הגיין על 0db".
לא ממש ברור לי למה התכוונת. מה הכוונה בשילוב עם RCA. חוץ מזה, יפה שהוא מפורט דיו ברמות ווליום נמוכות, אבל האם שומר על יציבות וצלילות ככל שמטפסים בסקאלה?
בטח, הוא דווקא שומר יפה מאוד על יציבות וצלילות, זה אחד הביטויים של הרגשת הכח הבלתי נגמרת שלו.
אני עבדתי עם אינטרקונקטים XLR (כלומר בקונפיגורציה מאוזנת), לקונפיגורציה כזאת יש יותר גיין מחיבור סינגל אנדד (RCA) לכן ה- SPL גבוה יותר מוקדם יותר על הסקאלה. זה הכל.
רוב הרמקולים אינם נצילים כמו שלי ואני ממש לא רואה את זה כבעיה. גם אני יכולתי לחיות בקלות עם מוצר שמתנהג כך עם הרמקולים.
eyalp כתב:
"ואכן קולה של גמבריני צלול ונעים דרך ה- ECI 5 גם אם לעיתים מעט אובר אוורירי בתחום הגבוה מאוד"
מצד אחד אתה מתאר אותו כחם יחסית, אז מהי אותה אובר אווריריות..?
כפי שכתבתי היו ממצאים סותרים לגבי ה-"אווריריות".
קודם כל, אם זה לא ברור מדובר בתחום הטונאלי הגבוה , תחום שנותן תחושת אווירה/אמביאנס ופותח או סוגר את הקול האנושי הגבוה.
באלבום הראשון היו חסרים לי קצת סממני אמביאנס מהסקסופון. חסרים בהשוואה לסטאפ שלי.
אצל גמבריני הם היו במפתיע בולטים מהצפוי. זה משהו שנמצא בהקלטה, גם אצלי הם בולטים, אבל כאן בלטו יותר.
דווקא לא הגדרתי את המגבר כחם, הוא לטעמי די נטראלי מתחום המיד עד למעלה עם בשרניות משופרת לכיוון מטה.
נכון, אני לא יודע לעזור לך מול המגברים שציינת (לפחות בינתיים
), אבל אני ממליץ לך לשמוע אותו, כאמור זה בין המוצרים שיותר אהבתי וקלעו לטעמי לפחות.
יש משהו בניטראליות (היחסית) שלו ובמוזיקליות שמזכיר לי את הסטאפ שלי, ואהבתי את זה שה-"כוחניות" שלו לא מתבטאת באופן שלילי (על פי טעמי).