נגעת כאן בכמה נקודות שונות
Dandekel כתב:
האם מערכות יקרות נמצאות "סובלות" יותר ,מחוסר מוזיקאליות
אני לא בטוח שהמחיר הוא בדיוק אלמנט המפתח פה...
Dandekel כתב:
זכורה לי ההדגמה של מערכת בורמסטר באחד התערוכות. אומנם מליון דולר, אומנם צליל (אולי)מרשים, אבל לא רבים היו מוכנים לחיות עם סאונד כזה לאורך זמן ובטח לא לשלם סכום כזה כדי לקבל כל כך מעט.
סאונד בתערוכות זה דבר בעייתי, ההדגמה ההיא היתה די מחורבנת בלי קשר לסטאפ.
שמעתי סטאפ דומה (אולי אפילו אותו אחד) בתערוכה אחרת שנשמע הרבה יותר טוב.
Dandekel כתב:
בשנים האחרונות בתערוכות בחו"ל- הייתה לי אותה הרגשה
הרבה פירוטכניקה, דינאמיות, צליל מתפרץ – אבל מוזיקה זה לא עושה. חדרים עם ציוד יקר שלרוב לא נשמעים משהו.
שוב, כן, תערוכות זה דבר בעייתי. צריך להתייחס אליהן בהתאם.
Dandekel כתב:
אני מרגיש שאודיופילים \ השוק יצרו לעצמם מציאות של צליל שאינו קיים במציאות. האם פירוט ודינאמיות יתר הם ערובה להנאה מוזיקאלית ולהנאה מהאזנה למוזיקה?
כמה פעמים הייתם עדים למערכת מושקעת, צליל גדול , "לונה פארק" צלילי , שנמאס אחר חצי שעה האזנה ולא נותן שום ערך "מוזיקאלי"?
אבל אני רוצה לשים את התערוכות בצד, ולהתייחס יותר ל-"צליל החדש" שהוא כנראה לא כל כך חדש, אבל אני חושב שאני מבין למה אתה מתכוון.
בקצרה מה שאני חושב על הנושא הזה הוא משהו כזה:
זה מאוד נכון שהרבה יותר קשה להוציא מאותם ציודים "חושפניים, דינאמיים, לונה פארק" תוצאה מוזיקלית. ולפעמים גם מתייאשים לפני שמגיעים לזה (זה הרבה פעמים דורש עוד ועוד ועוד זמן וכסף).
אבל כשזה כן מגיע, זה נשמע לא פחות "מוזיקאלי" מציוד ה- Old School אבל בנוסף זה גם נשמע יותר נכון.