עכשיו 17/06/19 03:53

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 43 מתוך 45   [ 447 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: ספין-אוף – תקליט אחד בשבוע
הודעהפורסם: 02/04/18 17:49 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/04/11 15:05

הודעות: 6137
התייבש פה קצת מבחינת מוזיקה, לא ? אז תרומתי השבועית הצנועה :

תמונה

מת על האלבום הזה. זה עוד אחד ממפגשי הטנורים בין אחד שדובר ביבופ שוטפת לשני שגדל בסווינג וכרגיל, אולי בגלל שהאוזן שלי כל כך מותנית לחפש את המהירות והמורכבות של הבופ, זה נשמע לא כוחות בכלל. ראוז מדלג מנתר ועושה הקפות מסביב לקווינשט. הוא חד, מהיר, ורהוט. הוא בדרך כלל לוקח את הסולו הראשון, מה שלא עושה חסד עם קווינשט שכשהוא מתחיל לאלתר יש הרגשה שאין לו יותר מדי מה לומר. הטון שלו יפיפה אבל הפראזות נשמעות מגושמות וחסרות דמיון. ברור לגמרי מי מנגן, מי גדל אצל בייסי ומי אצל בילי אקשטיין. זה מאד מזכיר לי את Salt and Pepper שבו סוני סטיט קובר את פול גונזלבס (וקצת פחות את ההקלטות של ג׳וני גריפין עם אדי לוקג׳או דייויס. אולי בגלל שגם לוקג׳או יושב בביבופ, אבל מי בכלל יכול על גריפין). חוץ מזה יש בליינר את שורות המחץ :

A good jazzman is articulate. A master of expressing himself in the language of his chosen instrument, he can convey his views and state his feelings with security, ease, and sometimes even with great inspiration. Moreover, the instinctive wisdom of his talent has provided him with the felicitious ability to listen. He is able to absorb the other man's point of view and grasping the other man's ideas, he can then make answer to them, counterpoint them, satirize them, affirm or deny them - and all this with spontaneityand wit.


Paulette Girard

יפה, לא ? תראו לי ליינרים כאלה היום.

התקליט הוא ראישו של pure pleasure. הקלטת מונו מצויינת (ככה שאי אפשר להעזר בצדדים כדי לדעת מי מנגן אבל לוקח שלוש שניות לזהות כאמור). הדפסה שקטה לגמרי (בדרך כלל הם מדפיסים בפאלאס כמדומני). מומלץ בחום.

_________________
"Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921


נערך לאחרונה על ידי Ami בתאריך 03/04/18 22:24, נערך פעם אחת בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: ספין-אוף – תקליט אחד בשבוע
הודעהפורסם: 02/04/18 17:52 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 31585
Ami כתב:
יפה, לא ? תראו לי ליינרים כאלה היום.

מי קורא ליינרים של היום? :)

תודה על ההמלצה (F)

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: ספין-אוף – תקליט אחד בשבוע
הודעהפורסם: 03/04/18 00:23 
חבר האתר


הצטרף:
25/06/12 23:45

הודעות: 93
תודה על ההמלצה,
אלבום נהדר, יש גם ב tidal בסטריאו


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: ספין-אוף – תקליט אחד בשבוע
הודעהפורסם: 06/04/18 11:14 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/04/11 15:05

הודעות: 6137
תמונה

תקליט כפול ונפלא. יצא במסגרת הקמפיין של ריינו בשנה שעברה לציון 50 ל-summer of love. אתם כבר מכירים את הפטיש שלי לאמצע שנות השישים ואני עדיין חושב שזה היה העשור היחיד שהיה שווה לחיות בו במאה השנה האחרונות. קיץ 67 הוא הקיץ האגדי ההוא שמסביבו נרקם כל סיפור ילדי הפרחים של החוף המערבי. פס הקול המוזיקלי של המהפכה ההיא כלל יצירות מופת כמו Astral Weeks של ון מוריסון, Alice's Restaurant של ארלו גאת׳רי (הבן של וודי), הראשון של Love וגם את דאסטי בממפיס ואת ארתה פרנקלין ועוד. התקליט הכפול הזה הוא מקבץ של מוזיקת חוף מערבי מאותה שנה, אבל של להקות שאף אחד (טוב, לפחות אני) לא מכיר. זה כמו לשמוע את 88 לפני שנכבשה, אבל עם מוזיקה עוד יותר טובה. פותח צ׳אקרות. כל צד מוקדש לתת ז׳אנר אחר. הראשון לפולק-רוק, השני לגאראג׳ פאנק, השלישי ל psych-pop (שזה בעצם פרוג מוקדם) והרביעי לפסיכדליה. אם אתם רוצים להכיר להקות עם שמות ארוכים כמו The West Coast Pop Art Experimental Band או The Rose Garden או The Bonniwell Music Machine או להזכר בקיומן של להקות טיפה יותר מוכרות כמו The Association , The Electric Prunes או Love, ולהרגיש את ה Flower power groove, לכו על זה.

התקליטים, כמו כל הקמפיין הזה של ריינו מאד מאד מוצלח. מודפסים על ויניל שקוף, שטוחים כמו הארץ, צליל מונו חי ובועט ועטיפה מושקעת (אם הזמנתם מארה״ב. הגרסאות האירופיות פשוטות יותר). בפנים ה-liner notes מודפסים על ׳עיתון׳ ברוח התקופה וכוללים סקירה קצרה של כל הרכב ושיר. חוויה.

Peace, Love , and Rockn'roll to all

תמונה

_________________
"Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: ספין-אוף – תקליט אחד בשבוע
הודעהפורסם: 14/04/18 12:48 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 31585
בחודש שעבר נתקלתי איכשהו במייל בפרסומת לאלבום "מה שחשוב" בפורמט תקליט של ג'יין בורדו.

cover.jpg



האלבום הראשון של הלהקה היה מקסים ומרענן לדעתי (מישהו כאן באיזה שירשור הביא אותם לידיעתי), ואיכשהו את האלבום הזה (השני) שיצא לפני כמעט שנה פספסתי למרות שאני זוכר שיצא לי לשמוע את אחד הטרקים ב preview (אולי מהניוזלטר שלהם).

אם לא הבנתם, אני מאוד בעדם, אז אמרתי יאללה נלך על המדיה הכי יקרה בתקווה שיוצא להם מזה משהו.

במחשבה שניה, אחרי שהזמנתי, אמרתי לעצמי שזאת בטח תהיה טעות. הפקה ישראלית של תקליט... בטח יפצפץ כמו הצרות שלי. אבל במקרה הגרוע תמיד אפשר להוציא עוד כמה שקלים בבנד-קמפ...

הקיצר, אתמול התחשק לי לשמוע אותו, מה שגרם לי להדליק את הפטיפון אחרי הרבה מאוד זמן (מאז שהלך הקונטרולר זה מאוד הוריד לי, למרות שנראה לי ששומעים יותר טוב).
התחלתי כמובן בניקוי במכונה. התקליט נראה סה"כ טוב וישר, אבל היה קשה לפספס כמה וכמה סימני "מריחה" (scuffs) מבשרי רעות.

חשדני מאוד, הנחתי את התקליט על הפטיפון, וואללה, שקט ונחמד לאורך כל התקליט, בלי פצפוצים או שאר דברים מעצבנים ובולטים. לא רמת AP בהכי מוצלחים שלה, אבל כן רמת הבלונוט המפתיעים (כמו נורה, זה שהגיע מה-preorder לא הדלוקס).

אבל חוץ מההדפסה המוצלחת, גם הסאונד נשמע לי טוב באופן מפתיע. אומנם באס כבד יחסית, אבל היתה איזו טבעיות שלא זכרתי מהאלבום הראשון (ששמעתי רק בדיגיטל).
עכשיו ברור לכולנו, שהגרסה הזו מן הסתם הגיעה מאותה הקלטה דיגיטלית, וסביר גם מאסטרינג דיגיטלי, אז בעצם ה-CD אמור להשמע בערך אותו דבר...
בשביל הקטע קניתי גם את העותק הדיגיטלי בבנד קמפ, ואומנם לפני ששמעתי על המערכת הראשית, עוד על זו של חדר העבודה חשכו עיני ואוזני:

track1 cd.png



למעלה הטרק הראשון של גרסת ה-CD, לא זוכר מתי ראיתי דבר כזה מעוות. ותזכרו שזו סה"כ להקה קטנה עם סאונד בעיקר אקוסטי. WTF?

track1 lp.png



התקליט נורמאלי לחלוטין.

לא יודע איך הם הגיעו למצב הזה, אבל צריך לשבור את הידיים למי שעושה להם את המאסטרינג.

קיוויתי שזה הטרק היחיד, אבל לא, זה קיים בכל האלבום.

אלו מטרק 8 לדוגמה:
track8 cd.png


track8 lp.png



אגב, בדקתי גם את האלבום הקודם, ונראה שזו אותה מחלה, אולי טיפה התגברה מאז.

בקיצור, ההחלטה הפזיזה לקנות את האלבום הזה דווקא בתקליט למרות שזה הפורמט הכי לא הגיוני עבורו, יצאה משתלמת במיוחד.

ואחרי שבלבלנו את המוח על האספקטים הטכניים, מה לגבי המוזיקה?
בהאזנה ראשונה קצת התאכזבתי מהשיפט (הטבעי) בכיוון. עד עכשיו סוד הקסם עבורי היה השילוב המפתיע של עברית עם האמריקנה, המילים הנאיביות וההפקה האקוסטית ולא אובר מופקת.

אז יש גם קצת מזה פה, אבל הם גם מתפרסים לכיוונים אחרים, וכאמור זה טבעי וצפוי שיקרה.
אחרי כל ההאזנות וההשוואות קצת התרגלתי והפנמתי את השינוי, ואני חי איתו יותר טוב עכשיו. מעריך שעוד כמה זה כבר יעבור חלק לגמרי.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: ספין-אוף – תקליט אחד בשבוע
הודעהפורסם: 25/05/19 21:35 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 31585
אחרי משהו כמו ארבעה ימים רצוף שאני מרותק למחשב, סיימתי סופסוף איזו מחוייבות והחלטתי לפנק את עצמי בקצת פטיפון למרות שזה לא היום היעודי.

אחד התקליטים שהשתוקקתי להאזין לו היה:
mendes.jpg



דווקא קיבלתי אותו לא מזמן (כלומר לא מאלו שיושבים פה סגורים שנים), עלה גרוש וחצי, מאיזו הוצאה רוסית.
מנקה, שם, WTF?
למה שיוציאו אותו ב- 45? זובי, אין לי כח לכוון עכשיו את הפטיפון מכנית ל- 45 (כזכור, נהרס לי הקונטרולר האלקטרוני והחברה כבר לא קיימת). לא נורא, נחזור אליו כשאפתנה לטפל בזה.

הייתי סקרן לגבי הרבי:
herbie.png



אפי ועמי כבר עדכנו לגביו. רק אציין שנהנתי ממנו הרבה יותר מגלספר, ההדפסה היתה בערך אותו הדבר, אבל כשאתה אוהב את המוזיקה זה שונה...
אהבתי מאוד, אופטימי ומקווה שכך תמשיך הסדרה (ושלא יביאו לנו יותר מידי "האמונדים").

אחד שכן היה תקוע על המדף הרבה זמן:
edith.jpg



למי שזוכר זה עוד מהמבצע איביי שפעם עמי הביא לנו, זה שהתפרעתי עליו עם איזה 70 תקליטים.
לא ידעתי למה לצפות, כי זה גם היה תקליט בשקל וחצי. אולי זה בזכות המכונת ניקוי, אבל הוא היה שמיע לחלוטין גם בסטנדרטים שלי. היו כמה פופים פה ושם, אבל לא מספיק בשביל להפריע.
אני מעריך שזה מדיגיטל, אבל אני יכול להגיד שההקלטות האחרות שיש לי של פיאף לא מתקרבות לקול האנושי שיש לה פה.
זה לא מושלם, פה ושם יש רוויה בהקלטה, אבל מספיק ראוי בכדי להשאר על מדף התקליטים לסיטואציה שבא לך לשמוע איזה "קברט" צרפתי.

oliver.jpg


כשנתקלתי בזה בפרסום של ארמה לא מזמן חשבתי לעצמי "איך לא קנית את זה?"
מסתבר שקניתי... וזה כנראה היה כשיצא כי אין לי שום זיכרון של זה.

אין פה הפתעות,בכל זאת AP, נשמע בהתאם, מה שכן, בתחילת הטרק ראשון (קופ"ח סיינט ג'יימס :) ) חשדתי שגם פה קניתי בטעות 45... לא זכרתי שזה מתחיל כל כך איטי...

זהו להיום.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: ספין-אוף – תקליט אחד בשבוע
הודעהפורסם: 25/05/19 21:57 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/04/11 15:05

הודעות: 6137
שכחתי מהשרשור הזה. תודה על ההחיאה. (Y)

אני דווקא שמעתי את הגלספר איזה ארבע פעמים בסוף השבוע ואהבתי, למרות שאני יודע בדיוק מה הפריע לך. מדהים שיש הדפסות כאלה במחירים כאלה היום. יש אגב עוד סדרה של Verve ו-Impulse במחירים דומים שנקראת Vital Vinyl ומקבלת תגובות חיוביות מאד. אבל היא מהי-רז ככה שצריך לדגום כמה כדי להכריז עליה.

_________________
"Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: ספין-אוף – תקליט אחד בשבוע
הודעהפורסם: 26/05/19 08:54 
חבר האתר


הצטרף:
01/08/18 11:46

הודעות: 80
תודה עמי,

גולדה נשמע רענן ומיוחד כמעט בכל מה שהקליט, ראה נא לדוגמא, שני הסטים שלו למכלול הסונאטות של בטהובן לפסנתר (בחברות דקה ופיליפס) ואלה של מוצארט (בחברת דוייטשה גרמופון).
השם של אלפרד ברנדל נזרק פה באויר... יותר קית' ג'ארת מאשר אלפרד ברנדל...? למה הכוונה?
אלפרד ברנדל למען האמת, הקליט דיסק אחד ויחיד של כמה יצירות באך (בחברת פיליפס) - כמה כוראל-פרלודים, קונצ'רטו איטלקי ועוד. איך נשמע הפסנתר המשווה בנגינתו - אלוהים יודע.. ג'ארת לעומתו, הקליט את כל הפסנתר (בחברת ECM) - הן בצ'מבלו והן בפסנתר, אני לא מת על ביצוע (אבל זה אני).
מי כן, לטעמי, כמו תמיד, גלן גולד, בבאך הוא רפרנס רציני (בחברת סוני).
חוץ ממנו עוד שניים - אדווין פישר השווייצרי, (בחברת EMI), וסמואיל פיינברג הרוסי (בחברת Melodiya הרוסית) - שתי הקלטות היסטוריות, אבל... אילו הקלטות - רוח אלוהים על פני המים..

אגב..., ביום שלישי הקרוב, ה 28.05.2019, בשעה שמונה בערב, בהיכל התרבות בת"א - 6 הפרטיטות של באך, בנגינת אנדראס שיף. שיף הקליט את כל באך למקלדת (בחברת דקה) והוא פסנתרן גדול - מאמין שעדיין נשארו כרטיסים.
לא חושב שהיכל התרבות הוא המקום האידיאלי לגודל האירוע, אבל בישראל כמו בישראל...

זהו, א גיטע ווך... (F)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: ספין-אוף – תקליט אחד בשבוע
הודעהפורסם: 26/05/19 12:01 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/04/11 15:05

הודעות: 6137
הי מארק, לא התייחסתי (אי אז) לביצועים ספציפיים של באך, אלא לעובדה שגולדה מנגן את הפסנתר המושווה בגמישות שיותר אפיינית לנגן ג׳אז מאשר לנגן קלאסי מעונב (ומכאן ההקשר של ברנדל. אני אוהב ומוקיר את הצליל שלו בהיידן, מוצרט ובטהובן, אבל הוא תמיד נשמע לי ׳בסדר׳ ולא מתפרע). כמובן שגם גולד הוא ההפך משמרני וחטף על זה לא מעט, אבל אני לוקח אותו בכל יום נתון על פני פסנתרני באך מטרונומיים למיניהם.

_________________
"Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: ספין-אוף – תקליט אחד בשבוע
הודעהפורסם: 26/05/19 12:09 
חבר האתר


הצטרף:
01/08/18 11:46

הודעות: 80
[quote="Ami"]הי מארק, לא התייחסתי (אי אז) לביצועים ספציפיים של באך, אלא לעובדה שגולדה מנגן את הפסנתר המושווה בגמישות שיותר אפיינית לנגן ג׳אז מאשר לנגן קלאסי מעונב (ומכאן ההקשר של ברנדל. אני אוהב ומוקיר את הצליל שלו בהיידן, מוצרט ובטהובן, אבל הוא תמיד נשמע לי ׳בסדר׳ ולא מתפרע). כמובן שגם גולד הוא ההפך משמרני וחטף על זה לא מעט, אבל אני לוקח אותו בכל יום נתון על פני פסנתרני באך מטרונומיים למיניהם.[/quote

אתה צודק לגבי שניהם,

ברנדל נשמע הרבה פעמים אנליטי ואקדמי מדיי, אם כי הוא עצמו, טיפוס מקסים בעל חוש הומור ואינטלקטואל אמיתי. הדרייב והספונטניות שבו באים לידי ביטוי בעיקר בהקלטות המוקדמות שלו בחברת VOX האמריקאית.

גולדה, כן, גאון מטורף אמיתי, אבל איזה טירוף מופלא..


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 43 מתוך 45   [ 447 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות