פורסם: 02/06/09 09:33 ע"י kolokito


סיבוב במכונת הזמן - APOCALYPTICA


060413apocalyptica.jpg



רבים מתווכחים על מוצאו של ז'אנר המטאל, חלק מייחסים את הולדתו לאנגליה של סוף שנות ה-60 ולבלאק סבת'. חלק אומרים שהמטאל העכשווי התחיל לקבל את צורתו הסופית לקראת שנות ה-80. וחלק מהמושבעים (אני בתוכם) מאמינים שהמטאל היה כאן כל הזמן, ומה שהשתנה זו הטכנולוגיה וכלי הנגינה. ברצוני להציג בפניכם הרכב שמגבה את טענתי זו.

APOCALIPTYCA הוא הרכב מטאל פיני שנולד לפני בערך 15 שנה, ארבעת חבריו החליטו שהם רוצים לעשות משהו שונה, להתבלט, והם הלכו עם עד הסוף.
קודם כל, וזה די מיוחד לכשעצמו חברי הלהקה לא הוציאו עד היום אלבום שמורכב כולו מחומרים שלהם הם עושים רק קאברים(!!!). שנים, הם לא משתמשים במגברים, אין אצלם דיסטורשנים או גיטרות נחנקות. בשלב זה קצת התבלבלתי, קאברים? אקוסטיקה? מה כל זה קשור למטאל?!?

ובכן, חברי הלהקה מנגנים לנו את מיטב היצירות של ענקי המטאל (מטאליקה, פנתרה, פרדייסלוסט, וזו רק רשימה חלקית) בצ'לו ובליווי כלי מיתר עדינים יותר כמו הכינור וכמובן הויולה.
בהתחלה קצת קשה להתרגל, זה נראה לי ולחבריי כמו עוד קישקוש כמו S&M הגרוע של מטאליקה או ACUSTICA הגרוע יותר של הסקורפיונס. אבל אז, אחרי כמה טראקים, פתאום הסיפור מתחיל להתבהר, אתה מבין, בתור מאזין, שאתה למעשה שומע את פנתרה במאה ה-18, שלמעשה ככה זה היה נשמע אם לא היו ממציאים עדיין את הפדל הרועש הזה שהפך את המטאל למה שהוא היום, וזה מוצא חן בעייניך, אי אפשר שלא.

הצ'לו הוא כלי שהיה חביב מאוד על היוצרים 'האפלים' יותר של התקופה הקלאסית, אלה שאני מוכן להתערב על כל סכום שבעולם שאם היו כאן היום היו מנגנים מול קהל קטן ומושבע של דופקי ראש מכוסי ניטים.
ברהמס, מהלר, וגריג שילבו את כלי המיתר בקידמת היצירות שלהם, ויש לזה סיבה מצויינת: המיסתוריות שהצליל הנמוך של הצ'לו והקונטרא-בס ביחד הם עם הוירטואוזיות הגבוהה של הכינור והויולה עוררו אצל המאזינים שלהם פרץ של אמוציות והזדהות עם המלודיה. מאז חלפו כמה שנים, את הצ'לו החליפה דוושת הדיסטורשן של החשמלית, את הקונטרא-בס החליף תוף הרגל ואת הויולה החליפה הגיטרה – כמו שטענתי בהתחלה: הצליל דומה, הטכנולוגיה שונה.

האתר הרישמי: http://www.apocalyptica.com


וכמו תמיד, סקירה ב HI-FI MUSIC לא שווה כלום בלי סמפלים אז:






hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות