מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 21/09/08 04:12
הודעות: 7061
|
שלום לפני כמה ימים שנסעתי הביתה בחזרה מחזרות של החברה פה וחשבתי לעצמי, מה הכוונה בסאונד נטראלי? למה אני שואל? כי ממה שאני מבין סאונד נטראלי זה סאונד ללא צבע, שטוח לגמרי. נכון? ששמעתי את הנ"ל היה שם סאונד מצויין אבל הדבר האחרון שאפשר היה להגיד עליו הוא נטראלי, אז מה קורה פה? אם הכלים במציאות לא נטראלים יש להם גוון מסויים, צבע אולי? חום אם תרצו. אז למה שהמערכת שלנו תיהיה כזו? סתם תהיות לפני השינה כמו שאומרים 
_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33194
|
Sonus כתב: שלום לפני כמה ימים שנסעתי הביתה בחזרה מחזרות של החברה פה וחשבתי לעצמי, מה הכוונה בסאונד נטראלי? למה אני שואל? כי ממה שאני מבין סאונד נטראלי זה סאונד ללא צבע, שטוח לגמרי. נכון? ששמעתי את הנ"ל היה שם סאונד מצויין אבל הדבר האחרון שאפשר היה להגיד עליו הוא נטראלי, אז מה קורה פה? אם הכלים במציאות לא נטראלים יש להם גוון מסויים, צבע אולי? חום אם תרצו. אז למה שהמערכת שלנו תיהיה כזו? סתם תהיות לפני השינה כמו שאומרים  סאונד ניטארלי הוא לא שטוח, סאונד ניטראלי זה סאונד ללא תוספות מלאכותיות או חוסרים. אם כלי אמור להשמע חם הוא ישמע חם ואם לא אז לא. כלים אגב, בדיוק כמו מערכות מושפעים מהסביבה בהם הם נמצאים, וגם מנקודת ההאזנה שלך.
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 21/09/08 04:12
הודעות: 7061
|
שטוח מבחינתי זה סאונד ללא תוספות או חוסרים. מה שנקרא FLAT שזה מה שרמקול צריך להיות לדוגמא.
ניטראלי כפי שאני מבין זה סאונד שלא הולך לכיוון החם ולא לקר אלא בדיוק באמצע, ניטראלי.
_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33194
|
תראה, מצד אחד יש משהו בטענה שלך אם הבנתי אותה נכון (ניתן לדבר על זה, וזה קשור לטעם בהגדרתי). אבל צריך קודם להסכים שמערכת עם סאונד נטראלי יכולה לשחזר גם צליל חם כשהוא מוקלט כך. אתה לא מסכים?
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 21/09/08 04:12
הודעות: 7061
|
נניח ואני מסכים, מה עכשיו?
_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33194
|
אז עכשיו נשאלת השאלה אם מערכת ניטראלית יכולה לשחזר גם סאונד חם וגם קר, למה שמישהו יבחר להרכיב לעצמו מערכת חמה או קרה. (או מנופחת וקטנה, או קדמית ואחורית וכו' וכו')
התשובה שלי לשאלה הזאת - שהיא דעה אישית כמובן, גורסת שהרזולוציה או הרגישות של האוזן שלנו הרבה יותר עדינה ממה שמערכת מסוגלת לספק. ושבעיקרון בשחזור מוזיקה בבית אנחנו מחפשים את חווית ההאזנה החיה ומה שמשפיע על החוויה היא לא בהכרח הטונאליות, או יותר נכון זאת לא בהכרח במקום הראשון (כי בכל זאת זה תמיד חשוב). ואם נתת את הדוגמה של צליל חם, שזה אומר בגדול מיד מודגש, יש בהחלט מצב שמיד מודגש (כן, ממש מלאכותי) יתן לך יותר טקסטורה של כלי, וזה יותר ידמה לך לחוויה חיה מאשר צליל ניטראלי. למישהו אחר זה יכול להיות דווקא הטרבל, ולשלישי הבאס.
הבעיה עם הדברים האלו שמתישהו הם מפסיקים לעבוד. פתאום תיפול על הכלי, או הז'אנר שם זה לא יתאים ויעשה פעולה הפוכה של להרחיק אותך מהחוויה האמיתית. אצלי לדוגמה אני אוהב לשמוע כלי נשיפה גדולים או חמים (ובתנאי שהם מעטים). לעומת זאת קול אנושי אני לא סובל לשמוע גדול או מעוות לכיוון כלשהו. בעיה. פה נכנס לידי ביטוי הטעם. פעם ראשונה בפרמטרים שמחברים אותך לחוויה המקורית, פעם שניה בבחירות שאתה עושה - רווחים מול ויתורים.
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 21/09/08 20:08
הודעות: 2845
|
נטרלי? זה כאילו הרמקול לא צובע את הסאונד? במילים של אלוני "סאונד נטראלי זה סאונד ללא תוספות מלאכותיות או חוסרים".במילים של סונוס אומר"שטוח"? לי זה נשמע כמו בן דוד של הדיון הקלאסי על "מהו מקור". אולי אפילו אח של הדיון. כשמישהו אומר שהרמקול שלו "לא מוסיף תוספות מלאכותיות ולא מחסיר דבר מצלילו של הכינור" הוא אומר בעצם שהרוקול שלו משחזר בנאמנות את המקור (הכינור). ממעט הנסיון שלי, נדמה לי ש"נטרלי" זה מה שסוחרים נוטים לומר כשיש להם במלאי רמקול מאותגר בתחום הבסים. המשפט השני שלהם יהיה "זה סאונד שמתאים לאודיופיל בוגר ומנוסה". 
_________________ אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
--- מושעה ---
|
 |
הצטרף: 21/12/10 12:56
הודעות: 1205
|
שלום
האם אפשר להגדיר צליל נטראלי כצליל מאוזן? אם כך, הצליל של המקור (הכלים עצמם מנגנים) הוא האיזון. אם המקור נשמע לך חם או מודגש (צבוע) יחסית לצליל של מערכת, סימן שהמע' לא עונה להגדרה: נטראלי או מאוזן, חסר לה איזון. הייתי אומר שהיא אנמית או עמומה (נסיון לתאר במילים את המשמעות ההפוכה מחום או הדגשה).
יש לבחון את נושא האנמיות גם כתלות בהקלטה, שיש פשוט הקלטות כאילו.
_________________ תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
 |
הצטרף: 30/09/08 11:21
הודעות: 2201 מיקום: המסגר 4 רעננה
|
צליל "נטראלי" הוא ברובו צליל חם, עם הצבע המקורי של כל כלי אפילו רך וחסר תוקפנות , אך ללא תוספות. קונטרה באס מנגן חם! לא מכני, אפילו קצת עמום וחסר תוקפנות יחסית לגיטרה באס מוגברת סקסופון מנגן חם מאוד, ללא שמץ של צרימה! מצילות מנגנות קר, סנייר מנגן יבש ותוף רגל מנגן קצת יותר חם! כינור לרב מנגן על הגבול שבין נעים לצורמני פסנתר מנגן חם עם הרמוניות איסופיות! גיטרות שמוגברות עם מגברי מנורות מנגנות מאוד חם! אקוסטיות שמנגנות ללא הגברה , תיבת העץ שלהם מוציאה צליל חם, ובטונים הגבוהים קריר- אך עדיין לא מוגזם כמו בהרבה מערכות.
בקיצור, הרבה מערכות שאנשים מגדירים "נטראליות" מנגנות מוסיקה בצורה יבשה להחריד, ובנוסף גם החדרים שהן מנגנות בהם רק גורעים מהתוצאה ביותר מ50%!
הרבה מערכות "נטראליות" גם סובלות מ"מכניות" בצליל, רזון וחוסר שחרור אמיתי כך שהמערכת לא ממש "מנגנת כלים בחדר" אלא רק מעבירה תמונת סטריאו טובה מאוד אך דו מימדית ולא "מוחשית"
הבעיה במערכת היא מצד אחד להוציא תוף יבש כמו במציאות, מצילה קרה כמו במציאות קונטרה באס חם ועמוק ופסנתר הרמוני , ענק בגודלו ללא תוספות מיותרות, עם תלת מימד שלא נגמר וטווח תדרים מלא. זה כמעט בלתי אפשרי כמובן, ומה שנותר הוא רק לשמור על הרפרנס של הופעה חיה/ נגינה חיה באולפן במוחנו המהטל ולנסות להתקרב לזה כמה שאפשר....
_________________ Audiofreak המסגר 4 קומה א, רעננה טל: 972-542456056+ , http://www.audiofreak.co.il MAGICO - LUXMAN - BRINKMANN - LIVING VOICE - J.A. MICHELL - METRONOME - DELA AUDIO - GRAHAM AUDIO - FRANCO SERBLIN - INAKUSTIK ....
נערך לאחרונה על ידי audiofreak בתאריך 10/09/11 12:26, נערך פעם אחת בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 29/09/09 00:10
הודעות: 3585
|
מטראלי אצלי, זה- עם ההגדרה הקצרה של אלוני ועם ההסבר המרחב של ערן 
|
|
חזור למעלה |
|
 |