עכשיו 21/08/25 22:43

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ 5 הודעות ]
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: דחוס ולעוס
הודעהפורסם: 11/11/13 08:30 
--- מושעה ---


הצטרף:
02/10/13 16:20

הודעות: 25
לשאלת התחום הדינאמי, כמה תשובות.
1. הגדרת התחום הדינאמי היא בין הצליל החלש ביותר והחזק ביותר.
2. התחום הדינאמי האמיתי של תזמורת אינו תלוי רק בקטע הכי רועש (חזק) לקטע הכי חרישי. התחום התחתון אינו בסף השמיעה של הקהל...אלה בסף הרעש באולם. לכן מאוד יתכן שהתחום הדינאמי אינו כפי שהוצג ע"י וולרי: כ-110dB, אלה פחות.
3. התחום הדינאמי התיאורטי של CD ב-16 סיביות, הוא 96dB. כאשר מדברים על 24 ביט, התחום הדינאמי (התיאורטי) עולה ל-144dB. תחום דינאמי דמיוני, שאם סף השמיעה האנושי נוגע בגבול של 0dB ל-1dB, הרי השיא מגיע לנזק בלתי הפיך וכאב פיזי.
4. המציאות של מקורות אנלוגיים כמו וויניל (או שידור FM או הקלטה על סרט מגנטי), מגדירים סף של כ-55dB. התחתית מצויה ברצפת הרעש המכאנית של הטכנולוגיה, בעוד התקרה מצויה בבליטה שתעיף את המחט מה-Grove. בהקלטה על סרט או שידור FM, התחום כלוא בין רצפת הרעש וסף העיוותים המובחנים.
5. יש הקלטות (למשל של TELARC) שכתוב עליהן שאין להן דחיסה.
6. רוב ההקלטות מגיעות עם רמת דחיסה מסוימת.
7. יחס הדחיסה מהווה פרמטר חשוב. הוא קובע עם איזה תחום דינאמי נותרת ההקלטה, וגם כמה טוב (או רע) ההקלטה תשמע.
8. כן, יש אנשים שאוהבים סאונד דחוס. יש אנשים שאוהבים עיוותים (בעיקר של ציוד שפופרתי). ויש אנשים שלא.
9. הבעיה העיקרית שלנו, אינה בהקלטה. היא בסף הרעש האורבאני שמצוי בסביבת המגורים, שקובע במידה רבה את רצפת הרעש (ולא המקור!), ואילו בסף העליון, מדובר בעיקר בסף הסבלנות של השכנים או ייתר דירי הבית. זאת במידה והמערכת מסוגלת להשמיע מספיק חזק...
תחום זה קטן מהתחום של מקורות אנלוגיים או שווה לו.
ברוב המקרים, שמיעה ברכב או בדרך (MP3) מצויה ביכולת נמוכה יותר של תחום דינאמי, מאשר בבית.
10. סף רעש יכול להיות ביטוי גם לעיוותים. הרי הגדרת המונח עיוותים (Distortion), היא בשוני שבין המקור (האות מה-CD לדוגמה) והתוכן המושמע. בתוכן המושמע, יש את רעש הרקע.
והרי הערך נמדד כ-THD+N שהם סה"כ אותה גברת בשינוי אדרת.
11. שמיעה בעוצמה נמוכה, מושפעת מאוד מעקום מונסון פלטשר שכולנו נולדנו עמה. חוסר רגישות לקצוות התדר בעוצמות הנמוכות. אז מי רוצה סאונד בלי נמוכים וגבוהים? ככל שמגבירים, העקום היענות משתטח (נעשה ליניארי). לכן, בהתאמת העוצמה, ללא תלות בתחום הדינאמי, רצוי להיות בתחום העליון של העקומה ולא התחתון.
12. השילוב של ה-2, מסביר למה דחוס הוא בעצם לא כל כך רע. במקרים רבים (שבהם יש רעש רקע חזק) זה אפילו טוב. יש חברות הקלטה שמכוונות לשם.
13. ואם חשקה נפשנו בתחום דינאמי רחב (נניח כמאמר וולארי של 110dB), מה האפשרות שלנו לממש אותה?
התשובה היא שככל הנראה אין לנו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דחוס ולעוס
הודעהפורסם: 11/11/13 10:42 
חבר האתר


הצטרף:
08/11/11 21:55

הודעות: 754
יפה
תודה

_________________
Life’s too short to listen to bad audio


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: דחוס ולעוס
הודעהפורסם: 11/11/13 11:06 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
08/03/10 01:05

הודעות: 773
B52 כתב:
תחום דינאמי דמיוני, שאם סף השמיעה האנושי נוגע בגבול של 0dB ל-1dB, הרי השיא מגיע לנזק בלתי הפיך וכאב פיזי.

יפה, תודה
רק את זה לא הבנתי, תוכל להסביר בבקשה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דחוס ולעוס
הודעהפורסם: 11/11/13 11:58 
חבר האתר


הצטרף:
16/09/09 00:52

הודעות: 5170
מיקום: תל מונד
B52 כתב:
12. השילוב של ה-2, מסביר למה דחוס הוא בעצם לא כל כך רע. במקרים רבים (שבהם יש רעש רקע חזק) זה אפילו טוב. יש חברות הקלטה שמכוונות לשם.


מסכים עם כל מה שכתבת למעלה, בהסתייגות אחת לגבי סעיף 12.
דחיסה היא לא בהכרח דבר רע – כל עוד הדחיסה לא גדולה יותר מאשר טווח דינאמי של בסביבות 55 או 50 דציבל. זה נכון בעיקר למוסיקה בכלים אקוסטיים לא מוגברים ובפרט למוסיקה קלאסית.

_________________
בברכה,
יהושע גומא


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: דחוס ולעוס
הודעהפורסם: 11/11/13 15:21 
--- מושעה ---


הצטרף:
02/10/13 16:20

הודעות: 25
סף השמיעה מהווה את התחום התחתון.
רעש (צליל) שעוצמתו נמוכה מסף השמיעה האנושי - הוא מתחת ל-0dB.
הסף הוא 0dB. כל צליל חזק ממנו (1dB לצורך העניין) ישמע. ומשם נתחיל למדוד את התחום הדינאמי.
כאשר מדובר בציוד, הסף התחתון בד"כ נמדד מ-"גג" רצפת הרעש, כפי שתואר בציוד אנלוגי (וויניל, FM או סרט מגנטי) כ"א והסיבות שלו.

תשובה ל-partner11


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ 5 הודעות ]
עבור ל:  

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות