kashi כתב:
לדעתי , מדגיש דעתי ! כשיש צורך לאקולייזר זה פלסטר וזה בהכרח מזיק למי שחשוב לו לשמור על מה שהוקלט - נקודה .
כל התערבות שהיא על חלק מהתדרים כגון הגברה הנמכה הדגשה או לא יודע מה באופן הזה הוא מצב שצריך למצוא ולחפש מה באמת הבעייה .
בהקלטות גם אם אינן מושלמות יש טונות של קסם וכוונה שלא הייתי מתערב בהם , הרי ברגע שהגברת תדר כזה או אחר אתה יוצר השפעה גורפת על ההקלטה והיא תשמע עם ההשפעה הזו .
אם אותו תדר הוא זה שרוצים להגביר בשל בעייה בחדר/ציוד או כל סיבה שהיא זה משפיע על כל ההקלטות ולכן הצליל יקבל שבלוניות על התדר המוגבר/מונמך . שבלניות בתוצאה מנסיוני מעוותת מציאות ולא מתאימה לרמת ציוד קצה ברמות הגבוהות באמת , היא משעממת דיי מהר . צר לי להגיד שגם אם מאוד משתדלים למצוא איזון זה אף פעם לא זה באמת .
אני לא ממליץ לאף אחד להוסיף אקולייזר למערכת , מי שחושב אחרת שיבושם לו . למי ששוקל זאת נתתי חומר למחשבה . שבוע טוב וקריר לכולם
לדעתי ורק לדעתי..
הנסיון של כל אודיופיל להרכיב סט-אפ שיהלום את הטעם שלו, מגבר\כבלים\רמקולים וכל רכיב בשרשרת, משמעותו יצירת תמהיל שידגיש\יפחית הדגשה, של (הרבה מאוד) תדרים מסויימים על פני הספקטרום, כך שתיווצר חותמת צליל שתתאים לטעם של אותו אודיופיל.
להבנתי, חותמת הצליל שמתקבלת אינה קבועה, היא בעלת דינמיות משתנה בהתאם לסט-אפ, אנחנו בוחנים אותה מול קטעי מוסיקה רבים והחותמת צריכה למצוא חן בעינינו אל מול סוגי מוסיקה שונים, שכל אחד מהם מתאפיים בדינמיות, מהירות ועומסים שונים בתדירויות משתנות.
הנטיה שלה להדגיש יותר או פחות תדרים מסויימים משתנה מול קטעי מוסיקה שונים בעלי עומסים שונים בתחומי תדרים מסויימים,קצוות,בליטות וכולי.
לעומת אקולייזר שהוא פילטר קבוע שמולבש באופן לא גמיש ולא דינמי על הסיגנל ולכן יכול לייצר בעיני את מה שקאשי טען לו.
מנגד:
החותמת הדינמית של סט-אפ ללא אקולייזר הופכת להיות לא דינמית באפשרות לשחק אית ואילו הפילטר הקבוע של האקולייזר ניתן למשחק ולכן בעיני לכל אחד מהם יש את היתרונות שלו.
ואם כבר אז עדיף rc