yairf כתב:
גנא
למיטב הבנתי לקח לחברה זמן רב להפנים את העובדה שבלי תחום תחתון עשוי היטב זה פשוט לא ילך. שמעתי כמה אקזמפלרים מוקדמים יותר שלהם, כולל זוג מפלצות בגובה שלי, והבאס תמיד היה וופר קרטון שאתה קונה בתחנה המרכזית, וגם פאסיוי - כלומר ללא הגברה עצמית.
בדגם שאני מתייחס אליו, ה-Summit X, וגם זה שמתחתיו בסקאלה, הבאס הוא אקטיוי (הגברה עצמית + קרוס אקטיוי + באס אקווליזר) ועושה שימוש באלמנטים איכותיים. לי אישית, אחרי סדרה ארוכה של כיוונים, ואחרי טיפול מאסיוי בחשמל, הוא נשמע כמו מוצר בשל ובהחלט עושה מוזיקה.
יאיר
שלום יאיר,
אתה בוודאי לא מדבר על ה-SL3, מפני ששם השילוב בין הוופר (האיכותי!) לפנלים הוא כמעט בלי תפרים, ויותר טוב מרמקולים רבים בעלי יותר משתי יחידות.
וחוץ מזה, בניגוד למה שכמה סוחרים (ואני מבין את החשש שלהם) וסתם מאזינים פזיזים ומלעיזים מקצועיים אוהבים להפיץ בעל פה וברשת, לא צריך להתאמץ מדי להפיק מן הרמקולים האלה תוצאות מופרעות.
נתתי בתור דוגמה את ה-CLS בחדר השינה של חבר שלי. ובכן, מדובר בחדרון בשטח 8 מטרים רבועים (ובלי שום טיפול אקוסטי) ובגובה 240 ס"מ! הרמקולים מחוברים שם לבהרינגר, מגבר PA שאיננו שיא ה-finess (בלשון המעטה), ולנגן CD חביב משנות התשעים, ועם כבלים פשוטים יחסית. להערכתי, מחיר הסט הזה כולו אינו עולה על 15,000 ש"ח. ובקיצור, מערכת שווה לכל נפש ופשוטה מאוד להשגה ולהרכבה. והתוצאה: צריך לשמוע בשביל להאמין. מבחינות רבות זה מפיק מוזיקה בצורה משכנעת יותר מכל מערכת "קופסתית" ששמעתי עד 100,000 ש"ח, ומכמה בחינות - כגון מידיות (immidiacy) ומוחשות (palpability) - מעט מאוד מערכות "קופסתיות", בכל מחיר, יכולות להתקרב לתוצאה הזאת.
כל סוחר אודיו יאשר לכם את זה בשיחה בארבע עיניים ושלא לציטוט. בדוק ומובטח לכם!
לזה קוראים, מר CROC, "סוד שמור".