צודק בהחלט, אך עדיין נראה, שיש כאלה שמנסים או (גרוע מכך?) חושבים שזה אפשרי.
אך בהמשך לזאת-
אני מבין את הכיוון שלנסות להגיע למצב בו המערכת תעשה זאת הכי קרוב לדעתם!
הבעיה שלי פה, היא - שגם שהולכים לקונצרט חי של מוסיקה קלאסית, או הופעה חיה אקוסטית שוב צריכים לקחת לא מעט דברים בחשבון.
1 - החלל בו מתבצעת היצירה, אם קלאסית, ג'אז, או ז'אנר אחר -
(יש לי חבר שישב לשמוע הופעה בהודו באיזה חור, במשך יותר מ 10 שעות של
סיטאר, טאבלה ובולבולטארנג (יש דבר כזה!) - חתיכת מופרע בשכל, אבל השריטה שלו לא עומדת למבחן כאן)
שונים מפעם לפעם ולכל אחד מהם "צבע" משלו, ז"א - אקוליזציה של גוונים , זמני הדהוד ועוד
2 - כלי הנגינה שמנגנים, אם בסולו, ברביעיה או בתזמורת סימפונית (מאחת לשניה נגיד) שונים.
ל סטינוואי סאונד שונה מפיאצולי, שונה מבוזנדורפר וכו, לעורות של מתופיים סאונד אחד מחברה לחברה, כך גם למצילות.
גיטרות קלאסיות בנויות מעצים שונים ובנפחים שונים= סאונד שונה וכן הלאה, לכינורות, צ'לים, חצוצרות ומה לא!
כך שפסנתר זה לא "רק" פסנתר - אלא איזה פסנתר?? יש פה ניואנסים ופיינדיקנות בכמה וכמה שכבות (ד"א מערכות כן מצליחות בהנתן שההקלטה פיוריסטית {עד כמה שאפשר} לשחזר את השוני {לפחות באופן גדול יחסית} בין פסנתרים, או כינורות שונים.. {על המאזין להיות בעל נסיון כמובן כדי לזהות} )
3 - די המשך ל 1.. אבל מיקום ההאזנה השונה גם אם ב2 קונצרטים באותו החלל עם אותם הנגנים יכול להשתנות וכך גם הפרספקטיבה הסונית שלך
אל הכלים ועל כך הארטיקולאציה של סקשנים כאלה ואחרים, שוב.. "המקור" משתנה.
אני יכול להמשיך עם עוד כמה, אבל אני מניח שכבר מבינים את הרעיון הכללי.
