ברקצ כתב:
...לגבי התוכן - המלצה שלי - לא לדחוס. הקטע שנקרא לו דידקטי יכול להיות נאמר חצי שעה עד שלושת רבעי שעה גג, וגם זה הרבה (כמו שיעור באוניברסיטה) .
...
אחר כך (או לפני, או תוך כדי) - סתם נחמד לתת קטעים קצת יותר קלים לעיכול, יצירות ב"האזנה חופשית" לשם התרשמות בלבד.
aloni כתב:
...
אבל, יש משהו יותר בסיסי שהייתי, לפחות באופן אישי, רוצה לחוות קודם.
מן הקדמה לז'אנר, נקרא לזה. אומנם האתר הזה דחף אותי לשמוע קצת קלאסית אבל כרגע זה סתם קופסא שחורה מבחינתי וכל יצירה יתכן שתעניין אותי ויתכן שלא ואין לי שום דרך אפילו לקטלג אותן.
לכן הייתי מעוניין במן חתך רוחבי כלשהו, שיחולק איך שאתם רואים לנכון, תהינה אלו תקופות או יהיו אלו מלחינים (טוב, זה בעצם דומה רק גדול יותר כמותית) עם סמפלים מוצלחים במיוחד שאתם חושבים שמייצגים את הפואנטה שמדברים עליה ועדיין יכולים לעשות כיף למי שלא מכיר את כל היצירה/תקופה/מלחין/תת ז'אנר וכו' בצירוף כמה מילות הסבר לפני - יותר מה שומעים ואחרי - מה שמענו ואיך זה מייצג.
אחר"כ אם ישאר זמן (סה"כ אין לנו הרבה) הייתי שמח להכנס למשהו יותר "השוואתי" אבל יותר במובן החווייתי ולא הניתוחי (זיכרו שזה מפגש ראשון, יש סיבה למהר?)
נניח קטע של אותה יצירה מנוגן ע"י שתי תזמורות/מנצחים שונים (אבל ביחרו משהו שיהיה מספיק שונה להדיוטות אה?
)
או כלים אותנטיים מול מודרניים
משהו כזה הוא יותר חווייתי ופחות ניתוחי, ולפחות לי יהיה יותר קל ונעים להגיע למפגש
ראשון שכזה.
...
BooBoo כתב:
... מעבר לזה, כמה המלצות קטנות ... הנ"ל לקוחים מהניסיון האישי שלי מה "מדבר" יותר למי שמתחיל את צעדיו בתחום.
Take it or leave it. אני את שלי עשיתי
1. סונטה לפסנתר של מוצרט. להשמיע ביצוע איטי ולעומתו ביצוע מהיר כדי להראות הבדלים בטמפו ובסגנון.
2. קונצ'רטו לכינור כלשהו של מוצארט בשני ביצועים - כינור מודרני וכינור בארוק.
3. מזמור גרגוריאני ולעומתו קנטטה או לאמנט שמבוצע בקונטרפונקט.
4. הסוף של השישית של מאהלר כדי להמחיש טווח דינאמי וקרשנדו "בבת אחת"
5. הפתיחה של החמישית של בטהובן באנסמבל קטן לעומת תזמורת גדולה
6. הבולרו של ראוול להצגת כלים שונים ושילובם ביצירה + בנייה וקרשנדו "מתמשך".
7. קטעים מהרקוויאם של וורדי לדוגמה להמחשת ההבדלים בין סופרן, קונטראלטו, טנור, בריטון ובאס.
8. המחשת פוגה באורגן ואח"כ המחשת פוגה ברביעייה קאמרית.
בנושאי מוסיקה קלאסית כנראה נשפך במשך השנים יותר דיו, אמיתי ווירטואלי, מאשר בכל תחום מוסיקאלי אחר. כנראה ש-there is more than one way to skin THIS cat, ונראה שייש הרבה דרכים להתחיל במסלול, איש איש וטעמו/העדפותיו ומה שנראה לו מובן יותר לעצמו ו/או לאחרים.
אני מודה שאני לא בטוח איך כדאי "לאכול" את כל ההצעות מכל העברים (היו גם הצעות בע"פ). אולי הייתי צריך לצפות לזה, כיוון שבכל מקום שייש בו X חבר'ה, יש לפחות X+1 דיעות שונות ומתחלפות. זה כנראה נכון גם עבור X==0.
קפצה לי אסוציאצייה מוזרה/משעשעת, כאילו מוניתי להיות רופא השכונה, אבל כל פציינט בא ובלי להיבדק בכלל ישר אומר מה יש לו, איזה בדיקות הוא צריך ואיזה כדורים בדיוק ובאיזה מינונים לרשום לו
למזלי, אני לא רופא -- בימינו הרופאים חוטפים מכות אם הם לא עושים מה שהפציינטים אומרים...
מצד אחד, אני יכול לומר ש"אני כבר הייתי במקום שאתם הייתם, אבל ההיפך לא, אז אני יודע יותר טוב מכם מה מתאים לכם". מצד שני, אין לי יומרות באמת לדעת יותר טוב מאחרים מה טוב להם. מצד שלישי, לא כולם אמרו מה כן/לא מתאים להם, אז אולי יש עוד כיוונים, וכנראה שייש חלק שלא משנה להם כך או אחרת.
אפשר אולי מינון כלשהו של חלק מהבקשות וחלק ממה שתיכננתי בהתחלה (דרך אגב, בכל מקרה העיקר מוסיקה, לא דיבורים), או רק אחד משניהם.
אולי לא את הכל אני אכין/אעביר, אלא גם, או אפילו רק, אביעד.
נחשוב ונחליט בהמשך.
האם יש עוד בקשות/הצעות/העדפות, לפני שאנחנו מתאפסים על תוכנית?
עמיר