Sonus כתב:
כוכב נולד זה בדיחה מול התוכנית הזו, שווה לראות אנשים.
לא מסכים להכללה, 'הממוצע' הקולי של המשתתפים שם אינו שונה מהותית מכאן (או מכל מדינה אחרת לצורך הדיון).
נכון שבאוכלוסיות גדולות ההסתברות ל'קיצון' ביכולות הקוליות בא לידי ביטוי מפעם לפעם - אבל אני לא רואה בין הזוכים באיידול לאורך השנים משהו חריג (למעט 2-3 עונות 'מיוחדות').
אני לא רואה את דיאנה גולבי כחיקוי חיוור של דוויד אנצולטה או דוויד קוק, אני לא רואה את מישל פחות טוב מבו, לא חושב שנינט פחות טובה מגורדון ספארק (ולא חשוב מה דעתי על החומר של שתיהן או של שירי מיימון) - ואפשר לתת דוגמאות על פיינאליסטים מביכים קולית גם שם.
זה לא שאין הבדלים- בהחלט יש הבדל, אבל ממש הילדים פה אינם בדיחה לעומתם.
נורא קל להתרשם 'מהגרונות העמוקים' שם ששרים שירי R&B אלוהיים וואקאלית לעומת שירי הפופ הישראלים, בראש בראש לא בטוח שהיית חש כאלו הבדלים שהיו מעניקים להם את התואר 'בדיחה'.
לגבי ה X פקטור - הפקטור היחיד שם שסיימון שיכנע את SONY שהוא ישתחרר משאלת הביצועים הקוליים של המתחרים כפורמט מרכזי, ויעבור לקריטריונים מסחריים ברורים ובוטים עם כיסוי כל קטגוריה אפשרית לעשיית כסף.
הבחור עשה 'מכירה' מדהימה לרשת הטלוויזיה (המתחרה לאיידול כמובן) עם הפורמט המסחרי הבעייתי- אבל כל הכבוד לו.
אותי דווקא מצחיק שמציגים אותו כ'מפיק על' שמכר 300 מיליון דולר - זה בערך 30 מיליון תקליטורים- שזו בדיחה כי אלו מהספרים שכוכב פופ ממוצע מוכר בקריירה (כולל פאולה עבדול) ולא כוכב על.
לפי זה כל מפיק של אותו הכוכב הממוצע הוא מפיק 'על' - כמה לדוגמא מכרו האומנים שהפיק LA - להערכתי מעל 100 מיליון אולי 150 מיליון תקליטורים- למה לא מספרים? מה זה חשוב, למה להתקרצץ.
ועדיין זה כיף לצפות, ויש שם רגעים מרגשים. אני לא מתרגש מהעליהום על היותם 'פלקטים' 'וחיקויים' - כי לבצע משהו ברמה מעולה זה יותר קשה ממה שנדמה, ולעיתים להוסיף עיבוד / פירוש זה לא עניין של מה בכך.