זה נכון , בקשר להטייה ! ככל שאתה מטה הרמקול לכוונך ,אתה מגדיל את מרכיב המיד והגבוהים שמגיעים לאוזן שלך שהם הרי כיווניים יחסית לבס שממשיך להגיע באותה עוצמה מכיוון שאיננו כיווני , כך שהטייה משנה את הקוקטייל הכללי המגיע לאוזן שלך , ככל שמוטה יותר כלפיך ,יותר מיד\גבוהים ,לכן צלול יותר ,פוקוס יותר טוב ,פרוט טוב יותר ,אבל כמו בכל דבר יש גם בעיה שהטיה גדולה יותר תגרום למירכוז הבמה באמצע ותקטין הבמה ! מעבר לכך ,רוב הדרייברים נשמעים יותר טוב (אוף אקסיס ) ,כלומר כשהרמקול מכוון ישירות כלפיך יש סיכוי שהצליל ישמע פחות טוב מאשר אם תשמע הצליל שהרמקול מוטה נניח ב30 מעלות יחסית לאוזן , כל דריבר והתכונה הטיבעית הזו שלו ,
אבל אני דוקא רציתי להתייחס קצת למרחק בין הרמקולים , יש מצב שבו מרחק לא נכון בין הרמקולים יגרום לביטול תדרים בעקר בבס מהרמקול השני בגלל ענייני פאסה בחדר ,לכן בכוון הרמקול ,הגדלה או צמצום המרחק יגרום להעלמת "ביטול תדרים " אם מכוון נמוך ואז ישתפר הבס והשאר יחסית למרחק נתון אחר במפתח בין הרמקולים ,ניתן למדוד הדבר ב "די בי מטר " כאשר משדרים תדר נמוך ומודדים אותו במרחקים קצובים בין הרמקולים עד לקבלת העוצמה הרצויה ,
פרט נוסף הוא שהרחקה גדולה מדי בין הרמקולים עלול לגרום לירידה קשה באנרגיה במרכז הבמה ,ואז לתחושה חזקה של כל רמקול מנגן בנפרד או אפילו למצב של שני פוקוסים (משהו קרוב ל"פזילה " ) ,
לסיכום ,לא קל לכוון זוג רמקולים בחדר נתון ,ורצוי לעשות זאת בסבלנות עם אוזניים טובות ואם אפשר גם עם מכשירי מדידה וגם אותם צריך לקחת בערבון מוגבל ,כי האוזן שלנו לא שומעת כמו מקרופון ותכנת מדידה או איזה אפליקציה בטלפון ,
מצטער ! לא פשוט ,אבל שווה !!!!
B12