hornless כתב:
אפי, אתה מוזמן. ריכטר והשאר - אתם גם.
מאחד מימי השבוע (פרטים מלאים במערכת) רצה הגורל ויכולתי לקחת שעתים של חופש.
תאום קצר עם גיא והוא מצידו הבטיח לחמם את הציוד ואת המים לקפה שחור עלית אורגינל.
אני מצידי ביקשתי משותפיי בבאסטה, מורדי, אלפסי ורבינוביץ שישארו למכור ואם תזדמן להם האפשרות שיפטרו מכל הסטוק של התחתונים לה ולו.
בעיה ראשונה וכמעט אחרונה החלה עם חיפוש חניה לקטנוע, קטנוע אתם מבינים ... ?
ואחר כך אתם מסתלבטים על אנשי הפרובינציה. אלי הביתה גם שמגיעים עם הסמי טרילר יש מלא מקום מקדימה ואחורה אפילו אם אתם לא ממש זוכרים את השיעור של חניה.
לאחר שפתרנו את הבעיה הקלה של החניה שמתי צעדי לדירה החמימה של גיא.
חצי בעיה שניה (ואחרונה) התרחשה כשנכנסתי לדירה, הלכתי אחר הצלילים והשארתי את גיא במטבח מדליק את הקומקום. ולמה בכל זאת בעיה ...? לא ממש אהבתי את הצלילים. צליל מעט שטוח, קצת אנמי עלה מהמערכת. לחסרי הסבלנות אגיד כעת שבעיקר הקלטה ואי ישיבה ב- SS תרמו להרגשה וגם אולי רעשי הרקע שהגעתי איתם (בכל זאת, הצעקות של מורדי שאומרות "רק היום בחצי מחיר" מהדהדות לי תמיד הרבה אחרי שאני עוזב את הבאסטה).
עשיתי חצי סיבוב אחורה והתחלתי מדסקס קלות עם גיא בעוד הוא אמון על סיבוב הכפית בכוס קפה. מדברים מעט על זה ועל זה ומעט גם על זה. אני אוהב לדבר עם גיא, גיא ואני רואים לא מעט נושאים בכיוון דומה של הסכמה. כך עוברות להם דקות נוספות של שיחה רגועה וכיפית בעודנו פוסעים לסלון להתיישב.
גיא מצידו נוגע במחשב הנישא שעל שולחן הסלון ומחליף את המוסיקה. אני מצידי תומך לפתע בלסת שלא תרד נמוך מידי. יופי של צלילים עוטפים אותי, חמימים אך מאוד מאוד מפורטים. גדולים אך ריאלסטים ולא בומבסטים. צליל מיד גדול ועוטף. באס מרביץ ,ממוקד ולא מתפזר. הסט אפ הזה בהחלט מצליח להפתיע אדם מן הישוב. סט אפ שנראה פשוט, מינימלסטי ללא שום יומרות במראה. אך יודע להוציא צליל ועוד איך יודע. גיא רומז לי להתישב במרכז הספה ואכן התישבות ב- SS תורמת למיקוד נוסף ולמיד נעים יותר. מידי קטע עוברים אמן ומנסים מכל מיני. עיקר המוסיקה ששמענו היא בסביבות הג'אז. הזכרתי קודם על ההפתעה של המינימלסטיות והפשטות מול הצליל הענק והמהנה. הפתעה נוספת בקטנה היא מכיוון המקור. אנחנו מדברים על מחשב נישא בתוספת של ממיר קטן. הצליל לא מזכיר דיגיטליות וגם אם הוא מזכיר הוא מחפה ומסתיר זאת עם המון יופי ותענוג של צליל. לכל מי שמתחבר למושגים כמו צליל אנלוגי ודיגיטלי לא ימצא זכר להבדל זה.
הפריט הכי בומבסטי ומותגי במערכת (וגם הוא לא ממש נראה כך ...
) מגיע מאינטרקונקט של סילטק. שתבינו, אנחנו מדברים על חוט דק מאוד (כמו של מיפל שייד למי שמכיר) ונראה ממש לא קשור לחוטים שנמכרים וקימים בשוק. פריט נוסף שיכול להעלות גיחוך ושיחות סלון מענינות הוא פריט האקוסטיקה של גיא. גם זה עלה לאחר תהיה שלי שאיך יתכן צליל כזה גדול וללא הידהוד בסלון הקטן. גיא הראה לי (גם הוא בגיחוך קל) את מוצר האקוסטיקה שלו. אנחנו מדברים על קוביות קטנטנות וצבעוניות, בגודל של קוביות משחק של הששבש שיש לי בבאסטה לרגעי שיעמום. שגיא ייצר ופיזר אותן בחדר בניסוי ותהייה. ענין נוסף שמחבר אותי לגיא היא ההבנה שלו, שומעים, רואים ומרגישים שהבן אדם חיי ומבין את התחביב הזה שלנו ולעולם לא תראה או תחוש זאת בהתנשאות מצידו.
כך עוברות להן איזה שעתיים שבהן שוטטנו בין מרחבי המוסיקה. למי שבמתח גם ביקשתי לחזור להקלטה הראשונה והיא עדין לא הייתה לרוחי, הפעם היה לה צליל פחות מעצבן (בכל זאת הייתי ב- SS) אך בהחלט לא אהבתי אותה. סידרת טלפונים קצרה שקיבלתי מרבינוביץ מהבאסטה הפריעה את מנוחתי. עיקרה הייתה שהודיעו לי על התפתחות של עיסקה גדולה ועל בוזגלו מהבאסטה ממול שהעמיד עגבניות על הדרך שחוצה אלינו ומפריעה לקלינטים.
נפרדתי מגיא ובעודי פוסע החוצה תהיתי ביני לבין עצמי למה אלוני לא יצא לו עדין לשמוע את הסט אפ הזה, יש לי תחושה טובה שהוא יאהב את זה, ממש יאהב. בעצם ... כל אחד יאהב את זה.
כך עבר לו חצי בוקר מהנה, מהנה על שום מה? ייתכן מהקפה של עלית או מהחבר הנעים או מהמוסיקה הכיפית או מהצלילים הנהדרים או שבגלל שסתם נעלמתי שעתיים מהבאסטה.