HiFiMusic
http://www.hifimusic.co.il/

מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)
./%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%96%D7%9D-%D7%94%D7%92%D7%A8%D7%A1%D7%90-%D7%A9%D7%9C%D7%99-%2B-%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%28%2B-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%98%D7%A7%D7%A1%D7%98%29-t15338.html
עמוד 3 מתוך 5

מחבר:  uzid [ 13/05/13 11:26 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

נקי ויפה מאוד , אני דווקא אוהב את שילובי הצבעים של הרמקול עם השטיח :) , מכיר טוב את הרמקול הנהדר הזה כנ"ל את הדאק II .

מה זה ההגבהות מתחת לממיר ?

מחבר:  BooBoo [ 13/05/13 11:31 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

.

מחבר:  stereophile [ 13/05/13 13:25 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

uzid כתב:
נקי ויפה מאוד , אני דווקא אוהב את שילובי הצבעים של הרמקול עם השטיח :) , מכיר טוב את הרמקול הנהדר הזה כנ"ל את הדאק II .

מה זה ההגבהות מתחת לממיר ?


סחטיין על חדות העין... ;)
ההגבהות מתחת לממיר הן של Skylan, החברה שמייצרת להרבט' את הסטנדים :)
יש לי גם את "ספוג הקסם" למי שמכיר, אתמול ניסיתי אותו גם מתחת לממיר (יש אותו מתחת למחשב כרגע).

מחבר:  BooBoo [ 13/05/13 13:59 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

.

מחבר:  aloni [ 13/05/13 14:19 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

יכול לעזור, להרוס, ולא לעשות כלום.

מחבר:  ס. ריכטר [ 13/05/13 14:40 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

aloni כתב:
יכול לעזור, להרוס, ולא לעשות כלום.


מהניסיון שלי -

בצעירותנו חברתי השתמשה בספוג הפלא וזה קילף צבע מהמקרר.

מחבר:  stereophile [ 13/05/13 14:44 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

תמונה

ריכטר,
אתה צודק, למרות שבסאונד, לקלף צבע זה דווקא טוב :)

מחבר:  ס. ריכטר [ 13/05/13 14:58 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

stereophile כתב:
תמונה

ריכטר,
אתה צודק, למרות שבסאונד, לקלף צבע זה דווקא טוב :)

:)
בסאונד, "לקלף צבע" זו מטאפורה.
במשטח פיזי צבוע אפשר "לקלף צבע", ורק בו.

כדרכן של מטאפורות, היא יכולה לא לומר דבר -
"בטחון הארץ" מחייב את החזרת י-ם או שמירה עליה, נניח, תלוי בדובר.

בשונה מנושאים פיזיים [ שאפילו הם מעורפלים כאמור],
בנושאים שאינם חומריים-פיזיים כמו צליל או טעם,
דומה הדבר לניסיון להסביר למישהו מהו טעמה של רגל קרושה ומדוע היא טעימה [ או מגעילה ],
או מה ריחה וטעמה של כוסברה, וכיצד זה שיש הסולדים ממנה : זה נועד לכשלון.

הצליל מצוי מעבר לכוסברה,
ו"לקלף" ממנו משהו זה היגד ריק, לא תקין.
לצליל אין צבע, יש לו רק צליל, רעש.

בשיח חובבי הרדיו התקבעו כל מיני היגדים כאלה,
שנועדו בעיקר להעיד על אומרם ועל ה'אותנטיות' שלו, חדות אוזניו ועומק כיסו.
שונה הדבר מחובבי המוזיקה, שאינם נותנים דעתם למכשיר הצליל אלא לתוכן המשודר :
ויש מקום בו מתקיימים חובבי רדיו שהם גם חובבי מוזיקה,
והללו שרויים בשדה בעייתי המשלב בין אריזה לבין תוכנה,
מבלי שהם מצליחים להטות את הכף באופן ברור לאחד מן הכיוונים,
אך עדיין שומרים על קצב שידרוג מסויים, מי יותר מי פחות.

בשולי הדברים וכמשל,
קח לדוגמא ביצוע מוקלט של רביעייה קאמרית :

האם הוקלט במיקרופון אחד, שניים, ארבעה או שמונה ?
באיזה מיקרופון ?
היכן הוצבו המיקרופונים ?
מהו החלל בו בוצעה ההקלטה ?
באיזה טמפרטורה ואחוז לחות היא בוצעה, ומה השפעתה של זו על כלי העץ ?
וכל זה הוא רק שלב קטן בדרך אל הרפרודוקציה, המיקס וההעברה למדיה כלשהי בדרך אליך.

קח את אותה רביעייה ותן לה לנגן את אותו קטע פעמיים ברצף, ומטבע הדברים הביצועים יהיו שונים :
פריטה חזקה יותר [ האדם אינו רובוט] תעניק מאפיין צליל שונה,
קצב, תיזמון, התחממות של הכלי\הנגן\התיבה\המיתר וכד' - המוני פרמטרים.

זאת הבדיחה על "נאמנות למקור", המטאפורה הראשית והריקה מתוכן מכל,
שאינה קיימת גם בין המקור לבין עצמו בהפרש של דקה,
שלא לדבר על המטחנה שהביצוע עובר מרגע שבוצע ועד לרגע שהגיע לביתך.

הקיצר,
שטיח נחמד (F) (F)

מחבר:  Byrdio [ 13/05/13 15:02 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

EHKP, KH ,NUJ
;)

מחבר:  Guy [ 13/05/13 15:03 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

ס. ריכטר כתב:
stereophile כתב:
תמונה

ריכטר,
אתה צודק, למרות שבסאונד, לקלף צבע זה דווקא טוב :)

:)
בסאונד, "לקלף צבע" זו מטאפורה.
במשטח פיזי צבוע אפשר "לקלף צבע", ורק בו.

כדרכן של מטאפורות, היא יכולה לא לומר דבר -
"בטחון הארץ" מחייב את החזרת י-ם או שמירה עליה, נניח, תלוי בדובר.

בשונה מנושאים פיזיים [ שאפילו הם מעורפלים כאמור],
בנושאים שאינם חומריים-פיזיים כמו צליל או טעם,
דומה הדבר לניסיון להסביר למישהו מהו טעמה של רגל קרושה ומדוע היא טעימה [ או מגעילה ],
או מה ריחה וטעמה של כוסברה, וכיצד זה שיש הסולדים ממנה : זה נועד לכשלון.

הצליל מצוי מעבר לכוסברה,
ו"לקלף" ממנו משהו זה היגד ריק, לא תקין.
לצליל אין צבע, יש לו רק צליל, רעש.

בשיח חובבי הרדיו התקבעו כל מיני היגדים כאלה,
שנועדו בעיקר להעיד על אומרם ועל ה'אותנטיות' שלו, חדות אוזניו ועומק כיסו.
שונה הדבר מחובבי המוזיקה, שאינם נותנים דעתם למכשיר הצליל אלא לתוכן המשודר :
ויש מקום בו מתקיימים חובבי רדיו שהם גם חובבי מוזיקה,
והללו שרויים בשדה בעייתי המשלב בין אריזה לבין תוכנה,
מבלי שהם מצליחים להטות את הכף באופן ברור לאחד מן הכיוונים,
אך עדיין שומרים על קצב שידרוג מסויים, מי יותר מי פחות.

בשולי הדברים וכמשל,
קח לדוגמא ביצוע מוקלט של רביעייה קאמרית :

האם הוקלט במיקרופון אחד, שניים, ארבעה או שמונה ?
באיזה מיקרופון ?
היכן הוצבו המיקרופונים ?
מהו החלל בו בוצעה ההקלטה ?
באיזה טמפרטורה ואחוז לחות היא בוצעה, ומה השפעתה של זו על כלי העץ ?
וכל זה הוא רק שלב קטן בדרך אל הרפרודוקציה, המיקס וההעברה למדיה כלשהי בדרך אליך.

קח את אותה רביעייה ותן לה לנגן את אותו קטע פעמיים ברצף, ומטבע הדברים הביצועים יהיו שונים :
פריטה חזקה יותר [ האדם אינו רובוט] תעניק מאפיין צליל שונה,
קצב, תיזמון, התחממות של הכלי\הנגן\התיבה\המיתר וכד' - המוני פרמטרים.

זאת הבדיחה על "נאמנות למקור", המטאפורה הראשית והריקה מתוכן מכל,
שאינה קיימת גם בין המקור לבין עצמו בהפרש של דקה,
שלא לדבר על המטחנה שהביצוע עובר מרגע שבוצע ועד לרגע שהגיע לביתך.



(Y) :!:
(Y) :!:
(Y) :!:
ענק :!: :!: :!:

עמוד 3 מתוך 5 כל הזמנים הם UTC + 3 שעות
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/