HiFiMusic
http://www.hifimusic.co.il/

מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)
./%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%96%D7%9D-%D7%94%D7%92%D7%A8%D7%A1%D7%90-%D7%A9%D7%9C%D7%99-%2B-%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%28%2B-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%98%D7%A7%D7%A1%D7%98%29-t15338.html
עמוד 1 מתוך 5

מחבר:  stereophile [ 09/05/13 17:13 ]
נושא ההודעה:  מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

המערכת שלי:

האזנה:

מבחינת סגנונות מוזיקליים, אני פתוח להכל ושומע כל סגנון אפשרי, ג'אז, קלאסי ורוק קלאסי יותר מתנגנים על הסט-אפ אבל זה בעיקר עניין של קריזה או תקופה. מה שבטוח, הוא שהתחביב הזה חשף בפניי הרבה סגנונות שלא היכרתי וביחד עם ההמלצות על מוזיקה בפורומים (במיוחד כאן) שאני עוקב אחריהן מדי פעם ולאט לאט מתגלים אמנים ואלבומים מעניינים.

רמקולים:
Zu Definition Pro

רמקול שמורכב משתי יחידות פול-ריינג' קדמיות, שהממברנות עשויות קרטון (ה design שלהם הוא בהשראת יחידות של RCA משנות ה - 50) ליחידות אלו אין כמובן קרוסאובר (בהגדרה) והן מכסות את כל הספקטרום, כמעט.
הם עובדות ממשהו כמו 40 או 50 הרץ עד 8-10 קילו-הרץ.

את ה 16hz ומעלה (או יותר נכון, תדרי הבאס הנמוכים/ sub-bass) משלים הרמקול בעזרת 4 יחידות אחוריות, של 10 אינץ' - שממוקמות בגב הרמקול, שבגרסת ה Pro, גם דורשות הגברה נפרדת וחיתוך על ידי קרוסאובר חיצוני אקטיבי וזו גם הורסיה היותר איכותית של הרמקול שמאפשרת למשתמש את החופש בבחירת הגברה וקרוס שכאלו.

את התדרים 8khz ומעלה, משלים הרמקול בעזרת סופר-טוויטר שנמצא בין שתי יחידות הפול-ריינג' ובדרך שלו יש קבל אחד (לפי מה שזכור לי) שמסנן תדרים גבוהים.

לכן, הרמקולים האלו הם רמקול פול ריינג' במלוא מובן המילה, בגלל המצאות ה"סאבים" ברמקול, הקוהרנטיות של היחידות הקדמיות והשימוש בסופר טוויטר - הוא מצליח לשחזר 16hz - 20Khz ומורגש באמת ספקטרום גדול יותר מרמקולים אחרים שלא עובדים בצורה כזו. הוא עושה את זה גם באופן נקי וצלול ומורגש מאוד שהתיבה מושקעת וכבדה כדי להחזיק את הקונספט הזה.
יש לציין, שהם עושים את זה ב footprint יחסית לא גדול, כלומר חוסך גם מקום פיזי של שני סאבים, מה שגורם לאישה להיות לא פחות מרוצה, מאחר שכבונוס הם גם מאוד יפים למראה (לדעתנו).
ארבעת ה יחידות של 10 אינץ' זזות תזוזות מיקרוסקופיות מה שיוצר באס הדוק, מדוייק ולא אגרסיבי ולטעמי טבעי/מוזיקלי.
הם "מעמיסים" את החדר באופן שווה ומאוזן יותר מאשר סאב אחד (למשל בהשוואה ל REL שהיה לי).

עם הרמקול רכשתי את הציוד הנלווה, קרי, קרוסאובר איכותי DBX driverack 260 (שנחשב לטוב יותר מה Rane שמשוייך בדרך כלל לרמקולים האלו בסקירות). הקרוסאובר הזה שולט גם על פאזה (שמסתבר לי לאחרונה שזה סופררר חשוב) והמוצא שלו מחובר לשני מונובלוקים דיגיטליים של Flying Mole ששולטים על הבאס ביד רמה.

אחת התכונות שזכורות לי מהרמקולים הקודמים Tannoy Monitor Gold 15", הוא הרגש והאותנטיות שהם סיפקו עם המוזיקה, אני יכול לומר שהרמקול הזה נותן לא פחות רגש אבל עם עוד יותר insight לתוך ההקלטה כמו שעושים בדר"כ רמקולי היי-אנד, כלומר עם יותר ניקיון, scale ורזולוציה בכל הספקטרום אך בלי להיות חסר נשמה/סינטתי/אובר-רזולטיבי.
שילוב שמצאתי אותו יחסית נדיר, לאחר שיצא לי לשמוע לא מעט רמקולים בכל מני גזרות מחיר אצל חברים טובים.

הרמקולים האלו חושפים כל שינוי קטן שבקטנים ודברים שהטאנויים פשוט לא הצליחו להעביר. החושפנות הזו, גם בסופו של דבר מקשה עלייך יותר בדרך למטרה = סאונד מצויין... ובעצם דורשת ממך שהכל יהיה מדוגם ב Upstream למרות שבמקרה של הרמקול הזה הוא לא היה נשמע לי רע מההתחלה, אלא פשוט מתגמל אותך ככל שאתה משפר את שאר הסט-אפ.

הגברה "ראשית"
ההגברה לשתי יחידות הפול-ריינג' הקדמיות שיש בכל רמקול, היא כרגע ה Exposure 2010S, מגבר אינטרייטד שבנוי באופן
מינימליסטי, בעצם פאוור שבנוי משני stage-ים של הגברה + פוטנציומטר.
המגבר משתלב מעולה לטעמי עם הרמקולים ועושה עבודה טובה.
עם זאת, יש מקום לשיפור והרמקול על הנייר מתאים יותר להגברות שפופרתיות מעוטות וואטים (אם הולכים לפי הספר) אבל יש לציין, שבינתיים מהאופציות השפופרתיות שניסיתי (כולל כמה SIngle Ended), הבנתי עד כמה ה Exposure הזה הוא מיוחד ו VFM.
הוא נשמע לי שקוף ומאוד לטעמי, אבל החיפוש ממשיך (עד שאמצא).

מקור דיגיטלי
W4S DAC2 מחובר ב USB ללפטופ שמריץ לינוקס.
משתלב יפה עם ההגברה וכמו שמישהו כתב עליו באיזשהו שרשור, שבאיזה שהוא שלב, אתה שוכח שהוא שם... אז זה בדיוק כך ומבחינתי זה מצויין וזה מה שאני לפחות מצפה ממקור.
אני מחבר אותו ב RCA לכניסה ב Exposure וב XLR לקרוסאובר שחותך משם את תדרי הבאס.
מקור איכותי, שקט ומפורט מבלי להיות אנליטי או לא מוזיקלי.

מקור אנלוגי
1000 תקליטים
פטיפון Lenco L75 משודרג בטירוף עם זרוע של Jelco וראש Denon 110.
פונו-סטייג' PS-Audio GCPH.
מכונת ניקוי תקליטים Nitty Gritty.
נשמע מאוד נחמד, אם כי אני בעצם קצת מתלבט לגבי המשך הדרך... אני מוצא את עצמי מאזין יותר לדיגיטל מאשר לאנלוג, אולי בגלל הנוחות וחוסר הזמן, יש לי פחות חשק להתעסק עם זה.

כבלים
אחד אינטרקונקט "הטוב בעולם" של אלדר (הידוע בכינויו ה"שניצל").
בתחום הבאס, כבלים אולפניים XLR-ים כמו Mogami, Gotham, Van Damme שלהם מקדם פלצנות נמוך אבל עושים עבודה מעולה!
כבלי רמקול: Analysis Plus Clear Oval
כבלי חשמל: Purist ו JPS
שקע חשמל Synergistic Research עם פלטת קרבון.

מחבר:  stereophile [ 09/05/13 17:13 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי

תמונות מהאייפון, לבינתיים

קבצים מצורפים:
IMG_2962.JPG

IMG_2963.JPG

IMG_2967.JPG

IMG_2964.JPG


מחבר:  aloni [ 09/05/13 19:21 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי

stereophile כתב:
W4S DAC2 מחובר ב USB ללפטופ שמריץ לינוקס.
...
אני מחבר אותו ב RCA לכניסה ב Exposure וב XLR לקרוסאובר שחותך משם את תדרי הבאס.

כלומר אתה משתמש בו גם לווליום קונטרול?
(אחרת לא ברור איך אתה מתאם בין הווליום של הסאבים לשאר)

מחבר:  stereophile [ 09/05/13 19:54 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי

כן, אני משתמש בווליום שלו, זה היה עדיף על המסלול שעובר דרך הפרה אאוט של האקספוז'ר (שזה אפשרי במקרה באקספוז'ר, כי במקור הפרה-אאוט שלו משמש ל biamp ולא מנתק את section הפאוור באינטגריטד ברגע שעובדים עם הפרה אאוט).

מחבר:  aloni [ 09/05/13 20:02 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי

אוקי

stereophile כתב:
(שזה אפשרי במקרה באקספוז'ר, כי במקור הפרה-אאוט שלו משמש ל biamp ולא מנתק את section הפאוור באינטגריטד ברגע שעובדים עם הפרה אאוט).

ברוב המקרים זה עובד כך אגב.

מחבר:  stereophile [ 09/05/13 20:12 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי

aloni כתב:
אוקי

stereophile כתב:
(שזה אפשרי במקרה באקספוז'ר, כי במקור הפרה-אאוט שלו משמש ל biamp ולא מנתק את section הפאוור באינטגריטד ברגע שעובדים עם הפרה אאוט).

ברוב המקרים זה עובד כך אגב.


(Y)

(בכל מקרה, אני משתדל להשתמש ב range הגבוה של ה W4S שלו בווליום ולא בנמוך, על מנת שאהיה בטוח שאין איבוד רזולוציה... כלומר אם התחום הוא בין 0-65 אז ב 45-60, לא שהבחנתי באיבוד רזולוציה עם איזשהו ווליום, אבל מדובר בווליום דיגיטלי שממומש על הביטים הנותרים במילה של 32 ביט).

מחבר:  itay123 [ 09/05/13 21:48 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי (הוספתי תמונות + עריכה של הכתוב)

מקסים, ניראה ואני בטוח שגם נשמע כך, תתחדש (F)

יש לי אהדה סמויה ל-ZU. ;) .מעולים ואגב VFM מצוין... (Y)

מחבר:  Sol [ 09/05/13 22:19 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

יפה מאוד (F)
ודה על השיתוף (Y)

מחבר:  hornless [ 09/05/13 22:26 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

מגניב!

מחבר:  shylevy [ 09/05/13 22:48 ]
נושא ההודעה:  Re: מינימליזם - הגרסא שלי + תמונות (+ שינוים בטקסט)

הכל נראה נקי ויפה ... רמקולים מענינים ויפים

עמוד 1 מתוך 5 כל הזמנים הם UTC + 3 שעות
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/