"I've been playing ukulele all my life, so I know how to get the sounds that I want. And then there's the recording engineer who knows how to capture those things, put it on tape or hard drive. And then there are [manufacturers] who know how to take it off of that medium and get it to the listener. And I always feel that with every album, [musicians] have those first two steps, but we lack control over the third step. We have to figure out a way the three parts can work together to create this experience. What I felt when I played it, that's what I want to experience again sitting on the sofa listening."
Jake brought up this last point several more times over the next few hours, and then the following day before he headed back to Hawaii. He repeatedly expressed a strong desire to work with manufacturers to help them get as close as possible to real.
הנה, למרות שהוא אהב מאד, ד"א גם בחדר של קריסטל קייבלס, הוא אמר את אותם דברים כמו בחדר של דבור :
"what I liked is, like the last room [Devore Fidelity], this is a little more of what I'm used to hearing, not this quality of course, but this sound because some of the other rooms were larger and the imaging so wide, you get wrapped up in it. But with these speakers the music really hits you
בהמשך לזה, שני החדרים המדוברים, דבור וקריסטל היו הקטנים ביותר שניתן לשכור בCES, אם עושים הערכה נוספת.
לכלי כמו יוקללי, חדר קטן, אינטימי, ורמקולים קטנים יחסית (יחסית ל YG, לוויסלונים שהוא שמע קודם בחדרים הגדולים) זה הרבה יותר "מתאים" לכלי כזה ולפרזנטציה המינורית והאינטימית כמו בלייב שלו עצמו בחדר.
(כאן אני יכול להסכים עם ליאור שאמר, שאם תביא מתופף למשל, יש מצב שכל הסיכום הזה יתהפך ב 180 מעלות.. הם יעדיפו משהו אחר לגמרי, כנראה את הווילסון נגיד).