אוהד11 כתב:
חלק מהחברות חותרות להגיע צליל הכי חלק וכפועל יוצא, אובדת טקסטורה של קולות אנושיים וכלים מסויימים.
אני מוצא שמידה מסויימת של GRAIN מאפשרת חום, חיבור רגשי מועצם למוסיקה ועוד.
מה דעתכם ?
(זה קצת דומה גם בצילום אנלוגי)
לדעתי צבע אין לו קשר לחום או קור, אנליטי או רומנטי,
כשאומרים שכלי מסוים או שתזמורת מנגנת עם צבע, הכוונה המקובלת בביצוע החי הוא לגוונים שונים שזה תמיד טוב,
לא דוק/צעיף ( קונטרסט / טווח דינמי נמוך), באודיו משוחזר אולי נכון לכנות חום/קור בשם אופי.
בצילום אנלוגי גרעיניות מופיעה בסרטי צילום עם אסא גבוה(1600) או כשדוחפים את הפיתוח בגלל מחסור באור, זה מאפשר קבלת חשיפה נכונה לאור, אבל משלמים בכושר הפרדה וטווח דינמי נמוך, גרעיניות אף פעם אינה רצויה מלבד שרוצים להשיג אפקט של אווירה מסויימת.
בצילום הדיגיטלי בצילום באסא גבוה מקבלים בלית ברירה רעש ואוהבים להשוות את זה לגרעיניות, וכך בפעם הראשונה הגרעיניות קיבלה את היחס האוהד.
לשאלתך אני לא מעדיף שום מניפולציה, וכשאני שומע פסנתר תמיד נעים לשמוע את המיתר רוטט, וזה לא גרעיניות.