מחבר |
הודעה |
הצטרף: 03/04/09 03:35
הודעות: 5288
|
היוצרים המוכשרים עברו לטלויזיה. הקהל עבר לטלויזיה/סטרימינג. מי שרוצה לראות משהו איכותי שדורש מאמץ והקפדה, לא הולך לקולנוע , יושבים בבית ורואים את העונה הראשונה של בלש אמיתי, סופרנוס או משהו כזה. שנות הששים והשבעים חלפו ללא שוב. בימינו, הולכים לקולנוע בעיקר בשביל הדברים הגדולים, המרשימים וה(לרוב) ריקים. ספטקאל כמו קירקס שכדי להצדיק את ההשקעה העצומה חייב להימנע ממסרים בעיתיים שירגיזו חצי עולם (גברים, נשים, שחורים, לבנים, אסיאתיים, יהודים או ערבים).
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 21/09/08 19:45
הודעות: 4744
|
זה פערי דורות, מה שאתם מתלוננים עליו. תעשיית הקולנוע הולכת בעקבות שינויי התרבות. הנוער נוטה היום לקרוא יותר פנטזיה ומד"ב. רומנים ריאליים נראים להם כמו סיפורי משרתות טרחניים. ואם כבר, אז שיעברו דרך 'משחקי הכס'. ראו לעניין זה גם את הריאיון עם ניל גיימן בשבוע שעבר ב'הארץ'. יחד עם זה נטפליקס בכ"ז הוציאו עכשיו את 'סיפור נישואים', ככה שזה לא חד כיווני לגמרי. 'הספר הירוק' שנטה לקיטשיות, אבל כן עסק בבין גזעיות הצליח, טרנטינו הצליח עם 'היו זמנים בהוליווד', אלמודובר עם 'כאב ותהילה' וכו'..
_________________ folknrock
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 21/09/08 20:08
הודעות: 2774
|
לא מתלוננים, מאבחנים. וממש לא צריך ללכת עד שנות ה 60 או ה 70. גם בשנות ה 90, עשו סרטים כמו 'שתיקת הכבשים', 'בחורים טובים', 'ספרות זולה', 'החוש השישי', 'לילות בוגי', 'פייט קלאב', 'להציל את טוראי ריאן' , 'פארגו', 'חומות של תקווה' , 'שיא הפחד', 'רוצחים מלידה' ועוד המון סרטים מצויינים. סה"כ 20 שנה. משהו התערער בדרך שמנוהלת התעשייה. אין תעוזה, הולכים על בטוח. לדעתי זה בפירוש לא הקהל. גם היום, כשמבליח סרט כמו 'ג'וקר', סרט לא קל, לא מתחנף, הכי לא תקין פוליטי שיש, הקהל נוהר בהמוניו.
_________________ אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 06/06/09 16:42
הודעות: 10521
|
LazyBoy כתב: לא מתלוננים, מאבחנים. וממש לא צריך ללכת עד שנות ה 60 או ה 70. גם בשנות ה 90, עשו סרטים כמו 'שתיקת הכבשים', 'בחורים טובים', 'ספרות זולה', 'החוש השישי', 'לילות בוגי', 'פייט קלאב', 'להציל את טוראי ריאן' , 'פארגו', 'חומות של תקווה' , 'שיא הפחד', 'רוצחים מלידה' ועוד המון סרטים מצויינים. סה"כ 20 שנה. משהו התערער בדרך שמנוהלת התעשייה. אין תעוזה, הולכים על בטוח. לדעתי זה בפירוש לא הקהל. גם היום, כשמבליח סרט כמו 'ג'וקר', סרט לא קל, לא מתחנף, הכי לא תקין פוליטי שיש, הקהל נוהר בהמוניו. שאלה - אתה מבחין לפי הצע הסרטים בארץ? כי לכאן לא מביאים חלק גדול, אל תשכח שגם כאן הרוב מקקים
_________________ מיכאל
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 13/09/08 21:54
הודעות: 8621
|
"לכי לאיזה סרט ישן וטוב עם החברות שלך!"או, ההגדרה לסרט במקור- old fashioned movie, כיוון לכך -> לא ל"דפוקים" של ימינו
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 02/10/08 10:49
הודעות: 1519 מיקום: מרכז
|
האם הקולנוע משקף את הצופים או הצופים את הקולנוע? מעבר לכך מדובר בעסק כלכלי לכל דבר לכן רוב ההפקות מנסות לפנות לקהל רחב ככול האפשר, אם זאת גם כיום יוצאים סרטים שמצליחים לבלוט בים הרדידות ההוליוודית.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 06/06/09 16:42
הודעות: 10521
|
אני עכשיו צופה ב-The Peanut Butter Falcon אם כי זה סרט אמריקאי עם שחקנים הוליוודים, אבל קולנוע עצמאי
_________________ מיכאל
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 21/09/08 20:08
הודעות: 2774
|
michael123 כתב: LazyBoy כתב: לא מתלוננים, מאבחנים. וממש לא צריך ללכת עד שנות ה 60 או ה 70. גם בשנות ה 90, עשו סרטים כמו 'שתיקת הכבשים', 'בחורים טובים', 'ספרות זולה', 'החוש השישי', 'לילות בוגי', 'פייט קלאב', 'להציל את טוראי ריאן' , 'פארגו', 'חומות של תקווה' , 'שיא הפחד', 'רוצחים מלידה' ועוד המון סרטים מצויינים. סה"כ 20 שנה. משהו התערער בדרך שמנוהלת התעשייה. אין תעוזה, הולכים על בטוח. לדעתי זה בפירוש לא הקהל. גם היום, כשמבליח סרט כמו 'ג'וקר', סרט לא קל, לא מתחנף, הכי לא תקין פוליטי שיש, הקהל נוהר בהמוניו. שאלה - אתה מבחין לפי הצע הסרטים בארץ? כי לכאן לא מביאים חלק גדול, אל תשכח שגם כאן הרוב מקקים גם לארץ, גם רק חו"ל וגם נטפליקס. עובדה שאפשר להרוויח יפה גם מסרטים כמו 'היו זמנים בהוליווד' ו'ג'וקר' גם ב 2019. ננסה לתת את הבמה לסקורסזי. הוא מייצר אבחנה בין 'סרטים' ו'קולנוע' https://www.nytimes.com/2019/11/04/opinion/martin-scorsese-marvel.html
_________________ אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 21/09/08 20:08
הודעות: 2774
|
אז אחרי הרבה דחיות צפיתי ב The Irishman . סקורסזי עשה סרט מצויין, פשוט נהדר. מבוסס על הספר I heard you paint houses של צ'ארלס ברנדט. הסרט מתאר את היחסים המפוקפקים בין האיגודים המקצועיים בארה"ב והמאפיה. הוא מתמקד ביחסים בין מאפיונר\איש אגודים "האירי" פרנק שירן בגילום דה נירו, שמחובר למאפיה האיטלקית דרך מאפיונר בכיר בשם ראסל בגילומו המופתי של ג'ו פשי, ששולח אותו להתחבר ולפקח על ראש האיגוד נהגי המשאיות ג'ימי הופה, בגילומו של אל פאצ'ינו. הסרט מביא את התיאוריה שהוצגה בספר המסבירה כיצד נעלם אותו ג'ימי הופה. על הדרך היא מתארת את היחסים בין המאפיה והנשיא קנדי, דבר שיפה לו השתיקה אז והיום.
השחקנים נהדרים: רוברט דה נירו, אל פאצ'ינו, ג'ו פשי,עושים כאן תפקידים נהדרים. אפילו ריי רומנו מפתיע בענק.
נדמה לי שסקורסזה בנה את הסרט כאנטיתזה לקולנוע העכשווי. הסרט מבוסס כולו על דיאלוגים, הקצב נורא איטי, אין כמעט מוסיקה, המון ניואנס, סאב טקסט, דרישה מהצופה להשלים קצת בראש כל מני פרטים. הצופה צריך להישאר מרוכז, לקרוא הבעות, להאזין.
קצת מוזרה לי ההתעקשות על "להצעיר" שחקנים שחלקם (בשלהי) העשור השמיני לחייהם כדי לשחק בסרט, הגם שהטכנולוגיה מרשימה מאוד, ולבסוף הם עוברים אף את גילם הביולוגי. יש בכך מעין אווירה של 'שירת הברבור' של הג'אנר כולו, אך עם זאת יש לג'נר גם שביב תקווה עם שחקנים כמו בובי קאנאוולי וסטפן גראהם שעושים בסרט תפקידים מצויינים, ובעבר גילמו מאפיונרים (ג'יפ רוזטי ואל קפון) בסידרה הנהדרת 'אמפריית הרשע' ( Boardwalk empire ) .
_________________ אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט
נערך לאחרונה על ידי LazyBoy בתאריך 19/12/19 16:59, נערך 3 פעמים בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33106
|
איזה יופי, עמדתי לבקש המלצות לאיזה סרט עכשיוי נורמאלי. בשנה שעברה כמעט כל מה שניסיתי היה ממש גרוע (דווקא לא מהסיבות שהשירשור הזה דן בהן). השנה כבר בקושי ניסיתי.
תודה!
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
|