עכשיו 19/03/24 09:02

פורסם: 05/08/09 18:37 ע"י aloni


Plinius Hiato Integrated Amplifier



Plinius Hiato


רציתי קצת גיוון בהגברה בבחינת סידרת רמקולים שנמצאים כאן וממתינים לסקירה לכן השאלתי מסבו אודיו את ה- Hiato – מגבר משולב המהווה את ספינת הדגל בתחום של חברת פליניוס הניו-זילנדית.
את המסקנות הסוניות המלאות תוכלו לקרוא בבחינות הרמקולים הקרבות אך ראיתי לנכון לספר קצת על המגבר שהרשים אותי מבחינות רבות ולכן מובאת לפניכם מין מיני-סקירה שתשמש כהתוודעות למוצר בתקווה שאצליח לשמור אותה קצרה לשם שינוי.

חברת Plinius


חברת פליניוס לא זרה לשוק ההיי אנד, אמנם למגבריה המשולבים ה- 8100 וה- 8200 משנת 2000 וה- 9100 וה- 9200 משנת 2003 מעריצים רבים, אך ללא ספק היא מוכרת במיוחד בזכות המגבר - SA-250 שעבר כבר כמה רביזיות מאז הוצג ב- 1992 והוחלף רק ב- 2006 בספינת הדגל הנוכחית ה- SA-REF.
הליין הנוכחי של החברה מכיל שישה מגברים (Class A ו Class AB) , שלושה קדם מגברים (אחד פונו), שלושה מגברים משולבים (וביניהם כמובן ההייטו) ונגן CD (רד-בוק) אחד.
לחברה המייצרת את מוצריה על טהרת ההגברה הטרנזיסטורית קונספט עיצובי דיי באלקי (Bulky) הייתי אומר, המכשירים גדולים וכבדים, ישנו שימוש תכוף בידיות סטייל pro equipment rack (גם אם כיום זה יותר אלמנט עיצובי ולא תמיד ניתן ממש להשתמש בהן) ובאלומיניום מוברש.

Plinius Hiato


ה- Hiato


בשנת 2008 עם הוצאתו לאור של ה- Hiato החליטה כנראה חברת Plinius לקחת את נושא המגברים המשולבים לקצה. עם הגברה של 300W לערוץ (ב- 8ohm) וכמעט כל פונקציונאליות שאפשר לדמיין יצרה כאן החברה מוצר שלם מכל בחינה שיכול לתת פייט להמון separates.
ובנימה אישית, שוב אזכיר, שבכל פעם שאני סוקר/משתמש במגבר משולב נצבט ליבי קצת מקנאה. אני מודה.
זה מרגיש כל כך נכון לחסוך את האינטרקונקט, את כבל החשמל, את המדף על ה- rack ואת הדלקתו של עוד מכשיר... אם אתה לא מאבד פונקציונאליות, כח ואיכות סאונד איך אפשר לטעות?

Plinius Hiato


ה- Hiato התחיל לעבוד עלי עוד לפני שחיברתי אותו לחשמל, זאת בזכות העיצוב, איכות החומרים וההרכבה.
העיצוב הבאלקי, במבט ראשון מזכיר מן לבנת אלומיניום ענקית אבל רק עד שהעין מתמקדת בפרטים. החלק הקידמי מעוגל, ספרטני ואלגנטי, עם נורית power ונורית source בלבד ללא תצוגה דיגיטלית כלל (האמת שאהבתי את הניקיון הזה).
לאחר מבט בוחן ניתן לראות שהמכסה העליון (המחורץ לאיוורור) בעצם עשוי מברזל וגולש לאחת מפאות המכשיר ויוצר צורה לא סימטרית (יפה אך לא בולט במבט ראשון).
עוד אלמנט עיצובי שלא נראה במבט ראשון הוא רקע כחול מבריק שמתחיל בפאנל החיבורים מאחור וממשיך לכל אורך המכשיר כאשר הברזל פוגש את האלומיניום המוברש.
אהבתי מאוד את העיצוב למרות שהוא מהווה אנטי-טזה לעיצוב ה- MBL שלמדתי (עם הזמן) לאהוב.
למעשה ה- Form Factor של ה- Hiato דומה (אם לא זהה) לקדם מגבר הבכיר של Plinius ה- TAUTORO.

Plinius Hiato


Plinius Hiato


Plinius Hiato



גם משקלו של ה- Hiato לא קונבנציונאלי (קוקי, בשבילך), כ- 30 קילוגרמים שלמרבה הפלא מרוכזים דווקא בחלקו הקידמי של המגבר, מה שמקל במקצת בהצבתו על ה- rack.
לשם שינוי השלט במכשיר זה עומד בקנה אחד עם איכות הבניה של המכשיר. גוש אלומיניום ארוך וכבד בעל כפתורים גדולים עם layout הגיוני ונוח מאוד לתפעול.
המשקל הכבד עלול להכביד אולי על המאותגרים פיזית, אך אין ספק שהשלט יהווה אטרקציה למבקרים, ולו בגלל היותו סמל פאלי בהיחבא.

Plinius Hiato


חיבוריות


ה- Hiato כאמור משופע בפונקציונאליות ואפשרויות חיבור.
ארבע כניסות line הממוענות בתויות CD ו Line 1-3 הן דיי טריוויאליות, אך העובדה ששתים מהן מאפשרות בחירה בין חיבור Balanced XLR או Single Ended RCA כבר פחות נפוצה.
כניסת ה- Home Theater Bypass תמיד ברוכה למשלבים את המגבר במערכת קולנוע ביתי, וכאן אופציית החיבור גם ב- XLR כבר ממש יחודית.
עוד כניסה לא ממש שיגרתית היא כניסת ה- PHONO עם switches חיצוניים (לא בבטן המכשיר) לבחירת load ו gain.
בגיזרת היציאות מציע המגבר יציאות pre out לשילוב הגברה חיצונית (שוב בקונפיגורציות RCA וגם XLR) ואפילו line out (הפעם רק בקונפיגורצית RCA).

יציאות הרמקולים (שתים לכל ערוץ!) כוללות קונקטורים איכותיים ונוחים במיוחד, אך בעלי תצורה לא קונבנציונאלית המאפשרות חיבור קונקטורים מסוג spades רק מהחלק התחתון (עלול להקשות בחיבור כבלים קצרים במיוחד או spades גדולים במיוחד).

עוד בגב המכשיר חיבורי trigger in & out לאפשר הדלקה של מספר מוצרים בו זמנית ו- remote IR לשילוב עינית חיצונית כאשר המכשיר מוסתר, וכן בורר שיטת ground בו ניגע עוד מעט.

Plinius Hiato


Plinius Hiato


Plinius Hiato


הסאונד


כאמור, לא ארחיב כרגיל על מיני אלבומים ששלפתי מהאוסף ואיך ה- Hiato תרם לניגונם (זאת נשמור למבחני הרמקולים), אך כמובן שבכל זאת אספר על מאפייני הסאונד ובעיקר מול ההגברה האישית שלי קדם מגבר MBL 5011 ומגבר MBL 8011 שהרי שניהם מוצרים "לא זולים", בעלי טכנולוגיה טרנזיסטורית והספק לא דל במיוחד...

עם החיבור הראשון לרשת החשמל, לאחר מתן זמן "חימום" ראוי של כשעתיים ניתן היה להבחין בניצני מאפייני סאונד ראשונים.
הסאונד למרבה השמחה הסתמן על הצד הניטראלי, ללא פיקים בלתי רצויים על כל הטווח הטונאלי.
הבאס מלא, מוחשי, אך לא "נפוח" בשום צורה. הצלילים הגבוהים הסתמנו כמהירים מאוד, יותר מיידיים מאלו של ה- MBL אך לא היו בשום שלב "מנסרים" או מתכתיים בצורה מלאכותית.
כוחו של המגבר היה מוחשי מאוד, הרגיש מעט כוחני מה- MBL שנוטה יותר לכיוון העדין, אך כל זאת לא על חשבון המוזיקליות.

מעולם לא בחנתי את המשולבים שמתחת ל- Hiato על הסטאפ שלי אך יצא לי להאזין לכאלו כמה פעמים. הסאונד שזכור לי מעט שונה מהסאונד של ה- Hiato (במידה ואני יודע לחלק את הסאונד נכון בין הרכיבים), הוא היה בעל מיד יותר מלא ו- "דארקי". כאן עושה רושם הלכה פליניוס לכיוון יותר ניטראלי על חשבון קצת "רומנטיות".

לאחר האזנה יותר ממושכת וביקורתית חשתי באי נוחות מסויימת, ולמרות שלא מצאתי כל פסול ברמה הטונאלית היה חסר לי משהו עליו לא ידעתי לשים את האצבע באותו שלב.
החיוך המרושע ביותר שהצלחתי לגייס נמרח על שפתי, מה לעשות, כנראה שגם מוצר מושקע שכזה לא עומד בתחרות עם ה- MBL האהוב...

בקרוב החיוך הזה ימחק.

למרבה המזל החלטתי לבחון תכונה שבדר"כ איני בוחן והיא שילוב במערכת הקולנוע הביתי. לאחר חיבור הרסיבר למגבר נשמע מן זימזום מעיק הנוצר בדר"כ מתופעת ה- ground loop. זכרתי כי ישנו מפסק הקשור ל- ground באחורי המכשיר ולאחר שינוי מצבו הזימזום נפסק כליל.
אם כבר הזכרנו בחינה זו אספר כי המגבר השתלב נהדר עם מערכת הק"ב (אפילו ללא כיול RC) גם בסרטים, גם בהופעות וגם במוזיקה נטו.

אחרי הסשן הקצר של בחינת הק"ב שבתי להאזין לסטריאו דרך נגן ה- CDP ובום! משהו אחר לגמרי.
למרות שבסטריאו לא היה קודם שום זימזום בכל רמת ווליום, לאחר שינוי מתג ה- ground התוצאה השתפרה משמעותית.
לא מדובר בהבדל טונאלי מוחשי אלא באלמנטים יותר נסתרים. במוזיקליות, בשקט ממנו בוקעים הצלילים, בהרגשת החיבור למוזיקה והחוויתיות.
החיוך המרושע כאמור נמחק, כעת כבר לא דובר על שתי ליגות שונות בהשוואה מול ה- MBL. כעת שתי התוצאות נשמעו נהדרות אך כל אחת עם יתרונותיה ואופייה.

הפליניוס הציג עדיפות בכח, במיידיות ובעקרון גם בניגון יותר ז'אנרים כגון רוק ו- R&B בצורה יותר משכנעת.
ה- MBL שמר על יתרון ברור גם לאחר השינוי בתחום המוזיקלי, השקט, עדינות ובמה יותר אוורירית ומרחפת.

בסופו של יום, אופיו הסוני של סט ה- MBL מתאים יותר לטעמי הסוני והמוזיקלי, אבל עכשיו הייתי רגוע שה- Hiato לא רק נראה ומרגיש נהדר אלא גם נשמע מצויין.

Plinius Hiato


סיכום


אהבתי כל היבט של המכשיר.
החל מהעיצוב המאופק, הבנייה האיכותית, נוחות השימוש, הפונקציונאליות הבלתי נדלית וגם, איך לא - הסאונד.
העובדה שמקבלים כל כך הרבה בקופסא אחת רק גורמת לי להעריך את המכשיר הזה עוד יותר.

תגידו אולי שבמחיר פרימיום שכזה לא הייתם מצפים לפחות. אני אומר שבטח לא הייתי מצפה ליותר.
לטעמי העובדה שארזו את כל החבילה הזו בקופסא אחת לא רק מקלה על חייו של המשתמש הפוטנציאלי אלא גם על כיסו.

ציוד בדיקה


מקורות: MBL, Goldenote , ATOLL
הגברה: MBL, ATOLL
כבילה: ELROD, MBL, SILTECH, Anti-Cables

מחיר: 39,990 ש"ח ללא פונו סטייג', 44,990 ש"ח כולל פונו סטייג'
יבואן: סבו אודיו




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות