אותי דווקא מעניין שהוא מתיחס לחברות הרמקולים שבונות רמקולים לכאורה לא מאוזנים ,כלומר עם חורים והדגשות ,ולכן נפגעת המוסיקליות ,ואני חושב שרוב הרמקולים נמדדים בחברה בחדרים מיוחדים ויוצאים לשוק פחות או יותר מאוזנים ,למעט איזה וויסינג קטן כזה או אחר , כמו למשל שסונוס פאבר ברמקולים המוקדמים שלהם עשתה איזה בליטה קטנה במיד התחתון ובמיד בס ,או הרמקולים של הBBC , שהיתה להם הנחתה של 3 DB באזור 3 KHZ ,גם זה נותן איזה רוגע וקסם לצליל ,כלומר הרמקולים יוצאים מאוזנים מהמפעל , הסיוט של חורים וגבעות מתחיל כשמכניסים את הקופסה הזו שעושה רעש לחדר , הו , פה מתחילים חורים וגבעות דרמטיים , פה בורחת המוזיקליות , בגלל חוסר אוזון של הענות החדר ,ואז גם רמקול מצויין נשמע לעיתים כמו הפרצוף שלי ,וזה בדיוק מה שמפריע לי בימים אלו , הרי כמעט ואין בנמצא חדר טוב ! יכולים לצוץ בחדר הגברים והנחתות של 30 DB , ומה יעזור לך אם תחליף מגבר ,כבלים ונגן , מה? האם הוא יסגור חור של 30 דיבי ? ולך תתגבר על העניין הזה אקוסטית ,כמעט בלתי אפשרי , בקיצור אנחנו די במלכודת בעניין החדרים למעט מתי מעט ממוזלים , ובעניין המוזיקליות - כל אודיופיל ותיק חווה מתי שהוא משהו כאילו "נתפס " , פתאום נשאב לתוך איזה איזון שלא רוצה שיברח לך ,קוקטייל הצלילים מתאים בדיוק לטעמך ,זה לא שכופפת את האוזניים ,ועשית שעות מדיטציה ושכנוע עצמי שככה צריך להשמע ,אלא במהלך שינוי פה ושם הצלחת (בערך ) ליישר הרמקול עם החדר ויש לך הענות יחסית טובה של גבוהים נמוכים ומיד שביחד נותנים צליל שיכול להקרא מוזיקלי , וכל זה תקף עד שנכנס בך השד ,ואתה מחליט שלצליל הקסום הזה חסר למשל דינמיקה , או שהרמקול לא מוחזק טוב ,או משהו אחר ומחליף כל מני דברים ,ואז בורחת לך המוזיקליות החמקמקה ,בגלל שהחלפת פה ושם ,ולך תמצא עוד פעם את נקודת הG הזו ,זה קשה ומתסכל , אבל באם ננסה פה ושם ,בסוף נאזן שוב את העסק ברמה משופרת .
_________________ התקווה מתה אחרונה
|