לא כזה מזמן דיסקסנו כאן על הגדרת
דינאמיות, כל אחד עם ההבנה שלו, כל אחד עם ההגדרה והתחושה שלו.
המערכת שלי, נראית מצויין לטעמי, הסטרים מהמחשב, שהוא 32 ביט, משהו שאי אפשר לתאר בתירגום לרזולוציה הדינאמית ב - dB, הממיר, שגם אחרי המדידות עולה על 110dB אמיתיים, מגבר עוצמה שבסיגנאל הקרוב למקסימום מתקרב לנקודה הזו, והרמקול, שה - SPL שלו מגיע לאזור ה - 117.8 dBA.
בהינתן העובדה שבעולם הקונצרטים הסף הוא משהו לכיוון ה - 110dB, אני יכול לצפות להקלטה דיגיטלית לא מקומפרסת בהיי רז, ולשמוע אותה בבית באותה הרזולוציה הדיגיטלית.
אבל זה לא קורה.
האודיופילים לא אוהבים רזולוציה דינאמית גבוה. הם אוהבים ... קומפרסיה. דחיסה דינאמית !
הם אוהבים סאונד אנלוגי שאחרי כל הניקויים, בקושי מגרד את אזור ה - 50dB [ומזה צריך להוציא את רצפת רעש שבאזור ה - 30dB במקרה הטוב].
לא מזמן ביקרתי אצל אחד העוסקים, איש מבין עניין, גם את בפאן הטכני. הוא אמר דבר נכון להבנתי - מערכת ביתית לא מסוגלת לנגן חומר לא מקומפרס. זה גם לא יישמע טוב. באופן אירוני, הוא מייד שם לי ויניל.
איך זה נשמע, שאל ? אני לא מתחבר לרזולוציה נמוכה בגבוהים, ואפקט הסקראץ', עניתי ...
אז אולי זה נכון שדווקא דחיסה דינאמית "נכונה" היא שגורמת לנו לאהוב את ההקלטה ואת המערכת שלנו ?
מאמר מעניין של Paul McGowan (
שווה לקרוא בעיון, במיוחד את תגובתם של שני מרק[ים], אחד Soundminded, והשני [חשוב!] Dr. Aix).
http://www.pstracks.com/pauls-posts/when-less-is-more-2/12290