מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 31/08/11 12:03
הודעות: 628 מיקום: רמת גן
|
הרבה נכתב על מעמד למערכת. אבל ההתאמה שלו למערכת עשויה להיות חשובה לא פחות. למשל - האם טוב יותר סטנד עם 2 מדפים ארוכים או 3 קצרים. או כמה צפופה יכולה להחות המערכת - האם יש מגבלה, חוץ מהחום, להצמיד רכיבים או כדאי לרווח? וזה נכון גם לגבי גובה המדף - מה המרחק המועדף מראש הרכיב למדף שמעליו? אם יש שרשור בנושא אשמח להפניה  תודה.
_________________ אדר
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 08/11/11 21:55
הודעות: 752
|
אדר כתב: הרבה נכתב על מעמד למערכת. אבל ההתאמה שלו למערכת עשויה להיות חשובה לא פחות. למשל - האם טוב יותר סטנד עם 2 מדפים ארוכים או 3 קצרים. או כמה צפופה יכולה להחות המערכת - האם יש מגבלה, חוץ מהחום, להצמיד רכיבים או כדאי לרווח? וזה נכון גם לגבי גובה המדף - מה המרחק המועדף מראש הרכיב למדף שמעליו? אם יש שרשור בנושא אשמח להפניה  תודה. אחלה נושא- אשמח לשמוע דעה מהחברים המנוסים (כי לי אין נסיון בנושא)
_________________ Life’s too short to listen to bad audio
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 24/03/12 12:39
הודעות: 188
|
נראה לי שהשאלה יותר רלוונטית למי שמחזיק מערכות היי-אנד יקרות אני לא מאמין שלמערכות ממוצעות ומטה יש לסטנד איזושהי השפעה על הסאונד ואם כן היא זניחה . איזו מערכת יש לך ?
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33180
|
Ni-ro כתב: אחלה נושא- אשמח לשמוע דעה מהחברים המנוסים (כי לי אין נסיון בנושא) המציאות היא שחוץ ממי שבחר בזה בתור מקצוע אין לאף אחד ניסיון רלוונטי. הבודדים שבנו בעצמם סטנד בקונפיגורציה X ימליצו בדר״כ על מה שהם בנו, אבל אין להם שמץ של מושג אם קונפיגורציה אחרת היתה יותר טובה, והאם בסטאפ אחר המצב בכלל שונה.
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 10/04/10 00:12
הודעות: 1689
|
הבעיה היא שאי-אפשר לקחת סטנד לניסיון (בניגוד לציוד אחר). סטנד אודיופילי מכיל מנגנוני שיכוך, והם אינם "אוניברסליים": שיכוך שמיטיב על סאונד במערכת א', יכול להזיק למערכת ב'....
_________________ ויטלי
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33180
|
נכון, אבל הפתרון הוא בטח לא ״להתייעץ״  צריך לנסות מה שאפשר (נניח מדף של אותה חברה במקום כל הסטנד) ואם בונים לבד לעשות איזה poc וכך לנסות למזער סיכונים. או להמר.
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 16/09/09 00:52
הודעות: 5170 מיקום: תל מונד
|
vitalyi כתב: ... סטנד אודיופילי מכיל מנגנוני שיכוך, והם אינם "אוניברסליים": שיכוך שמיטיב על סאונד במערכת א', יכול להזיק למערכת ב'.... אכן. אולי נכון יותר: סביר להניח שמידת השיפור של מעמד מסוים לעומת מעמד אחר מותנית ברכיבי המערכת. בניסיונות שביצעתי עם משטחי שיכך שונים וכן רגליות שיכוך שונות – מתחת למכשירים שונים, מוצרי שיכוך שונים היו יעילים יותר. סביר להניח שזה נכון גם למעמדים. מבחינת פתרונות שיכך, המוצר היחיד שעל המערכת שלי קלקל את איכות הצליל, במקום לשפר, היו מעין 'רגליות' המבוססות על מגנטים.
_________________ בברכה, יהושע גומא
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33180
|
אצלי הרבה סוגים ״קילקלו״.
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
הצטרף: 20/09/08 12:36
הודעות: 3800 מיקום: משה שרת 29, רחובות
|
על רגל אחת - מה שיצא לי ברצף:
- כל סטנד למערכת משפיע על התוצאה ולא משנה אם מדובר במערכת יקרה או זולה . - כל סטנד Hi End הוא למעשה כלי אקוסטי ולא פחות מכך. - כל סטנד מגיע מחומרים שונים כגון, עץ , mdf, שכבות דקות של mdf עם חומרי שיכוך בניהם, פרספקט, קרבון , וכו . - כל סטנד מגיע עם מוטות מייצבים מחומרים שונים ובשיטות שונות (מילוי מוטות, כל הסטנד יציקה , מוטות עם עוקצים בין מדף למדף, מדפים תלויים על מוט מסילה , וכו. - כל סטנד (רובם) High End עומד על עוקצים-ספייקים , ובד"כ כבד , ונועד לנשא משקל רב . - כל סטנד High End מגיע בהזמנה מיוחדת לפי גובה המכשירים - אולם ישנם חברות שמיצרות סטנדים מודולריים , מה שמאפשר משחק עתידי בגובה עיי הוספת מוטות. - כל סטנד עם מדפים ארוכים (מכשיר ליד מכשיר ) אמור להיות עם מוטות תמיכה באמצע על מנת לשאת משקל רב, ולתת מענה בתחום הפחתת הרזוננסים. - כל סטנד High End מגיע פתוח מכל כיוון לאיורור (אין דבר כזה סטנד סגור סטייל מזנון ) - לכל סטנד לדעתי ומנסיוני אין משמעות לאיכות הסטנד אם הוא רחב או צר .
- רק שיהיה ברור , כאשר אני מדבר על סטנד High End הבנוי כהלכה , מדובר על סטנד שמחירו מתחיל מ 2000$ ומעלה .
- כעת , איך בוחרים אותו ? זו בהחלט בעייה מאחר ואין דבר שכזה "מבחן לסטנד בבית לקוח " ( עסק מאד מסורבל לוגיסטית ) ולכן , יש אפשרות לנסות ולשמוע מה הוא עושה למכשירים אצל היבואן , ויש הבדלים לא קטנים בין הסטנדים למיניהם . - לדעתי מה שעושה סטנד טוב להיות איכותי בתוצאה הסופית היא איכות המדפים , הפרדת הסטנד מהריצפה (ספייקים ) ויותר טוב אם כל מדף יוכל להיות על ספייקים , כאשר במצב שכזה כל מדף למעשה מבטל את הרזוננסים המשודרים מהמדף שמעליו= "מדפים מתים" , שילדה או מוטות מלאים (לא חלול ) וכמובן חוזקו לשאת מכשירים כבדים .
- חברות חשובות רציניות ומכובדות מודדות את הרעש ורמת הרזוננסים המופקים מהסטנד , ובכך נותנות מוצר שמשפיע בסופו של דבר מבחינת התוצאה שאמורה להתבטא ב שקט , ובפוקוס בצליל , לרבות הידוק בבאס . - גם גימור הוא חלק מהמשחק , כאשר היצרנים הרציניים מייצרים גימורים ברמה מאד גבוהה ובשלל צבעים מאחר וסטנד למערכת Hi End בסופו של דבר הוא גם רהיט . - לאודיופילים הכבדים מאד ברור מה עושה סטנד טוב למערכת ואיך הוא משפיע על התוצאה ולכן לא מעט משקיעים הרבה כסף בזה , מה שלאחרים זה נראה כוודו. - בד"כ צריך 4-5 סמ איורור בין כל מכשיר למעט הגברה מנורתית או טרנזיסטורית Class A בה היתי ממליץ לפחות על 10 ס"מ ומעלה (תלוי במכשיר ) מהמכשיר מעליו.
- אגב כל מה שנאמר לגבי סטנד למערכת כאן תופס גם לגבי סטנדים לרמקולים מדפיים , כאשר סטנד חלול ודק יתן צליל רזה וסטנד כבד ומלא עם ספייקים ברמה גבוהה יתן צליל מלא ומפוקס יותר עם באס מלא .
בברכה
אמיר ארמה
_________________ ארמה אודיו - יבוא מערכות סטריאו הי אנד משה שרת 29 רחובות - טל 052-427-5555 ארמה אודיו - רק איכות www.arama-audio.com ארמה אודיו בפייסבוק MOON by simaudio - DeVORE FIDELITY - ROSSO FIORENTINO - CANOR AUDIO LINE MAGNETIC - LAB 12 - EPOS - VDH - - ועוד...
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
הצטרף: 20/09/08 12:36
הודעות: 3800 מיקום: משה שרת 29, רחובות
|
Joshua_G כתב: vitalyi כתב: ... סטנד אודיופילי מכיל מנגנוני שיכוך, והם אינם "אוניברסליים": שיכוך שמיטיב על סאונד במערכת א', יכול להזיק למערכת ב'.... אכן. אולי נכון יותר: סביר להניח שמידת השיפור של מעמד מסוים לעומת מעמד אחר מותנית ברכיבי המערכת. בניסיונות שביצעתי עם משטחי שיכך שונים וכן רגליות שיכוך שונות – מתחת למכשירים שונים, מוצרי שיכוך שונים היו יעילים יותר. סביר להניח שזה נכון גם למעמדים. מבחינת פתרונות שיכך, המוצר היחיד שעל המערכת שלי קלקל את איכות הצליל, במקום לשפר, היו מעין 'רגליות' המבוססות על מגנטים. גם נכון , ולכן לדעתי יש לרכוש סטנדים ללא מנגנוני שיכוך ( רובם דווקא מגיעים ללא ) כאשר את כל המנגנונים כגון , ספייקים גדולים , סורבוטנים גל , תמוכות צפות , וכו , יש לנסות מתחת למכשירים על הסטנד , ולא כחלק אינטגרלי ממנו.
_________________ ארמה אודיו - יבוא מערכות סטריאו הי אנד משה שרת 29 רחובות - טל 052-427-5555 ארמה אודיו - רק איכות www.arama-audio.com ארמה אודיו בפייסבוק MOON by simaudio - DeVORE FIDELITY - ROSSO FIORENTINO - CANOR AUDIO LINE MAGNETIC - LAB 12 - EPOS - VDH - - ועוד...
|
|
חזור למעלה |
|
 |