עכשיו 28/03/24 10:31

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 34 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: מסעותי בארץ הספקים הלינארים*
הודעהפורסם: 22/05/20 23:44 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 02:35

הודעות: 5285
לאורך חיי האודיפיליים הייתי הבעלים של כמה וכמה פטיפונים. זכור לטוב מביניהם היה הקליראודיו אמבינט, שהיה קפיצת מדרגה משמעותית מהרגה פ2000 שאותו החליף. בשנה האחרונה אני מאזין לקליראודיו אינובישן, שלכל הדעות עולה על האמבינט בכמה וכמה דרגות. איכות הבניה וחלק מהפיצ׳רס של האינובישן (מיסב מגנטי, מסה, פלטר, בקרה אלקטרו אופטית, שימוש במתכות יקרות מאוד כדי לסכך הפרעות מגנטיות) מרשימים מאוד.

עם זאת, לרוב חברות האודיו יש ״צליל בית״ -חתימת צליל אופינית, שעוברת ממכשיר למכשיר. גם כאן, וכמו שהרבה כתבו לפני, התרשמתי שלפטיפונים של קליראודיו יש חתימת צליל מאוד אופיינית -שקט מרשים, פרטים מרובים אבל משהו מעט אנליטי מדי. אכן, הרושם שלי היה שהקליראודיו נופל מהגרארד הישן והמאוד טוב שלי בכל הנוגע לחויה הרגשית שהוא מספק - מפורט בהרבה, אך מעט מנותק, מרוחק ופחות מרגש. באמת, אחד הדברים המרשימים בפטיפונים מהליגה הגבוהה (ובמובן הזה הגרארד הוא מהמצטיינים) היא היכולת שלהם להשרות איזו תחושת ״ביטחון״, שהקטע המנוגן לא יקרוס, שהמנגינה לא תופרע בשל דרייב לא מספק של הפלאטר. לעומת זאת, לדעתי, האזנה לפטיפונים מוצלחים פחות מלווה באיזה סוג של חרדה בכל הנוגע לפיצ׳ ולסך הכל המתקבל. אז האינובישן היה מוצלח בהרבה מהאמבינט, אבל נפל מהטכניקס ובוודאי שמהגרארד בכל הנוגע לתחושת הבטחון המושרה הזה. ולכן, לאור תחושת שיעמום מתמשכת החלטתי לנסות ולהחליף את ספק הכוח המקורי שהגיע עם הפטיפון.

אז נכון, הספק המקורי הזה הוא סוג של #@$ ממותג וזול, שמקומו לא יכירנו במכשיר שעולה כל כך הרבה. ונכון גם שקליראודיו בעצמה מוכרת ספק עם בטריה נטענת שמחירו 3000 דולר. הכל נכון, אבל נכון גם שאמרתי לעצמי ״מה השטויות האלה? להחליף ספק כוח? הרי לאינובישן יש מנגנון בקרת מהירות ורגרנציה פנימיים. למה לבזבז כסף וזמן? ״
אבל החיידק.
החיידק גרם לי לרכוש ספק של sbooster במקום הזבלון שקליראודיו מספקת. שילמתי, קניתי, הרכבתי, חיברתי, חיכיתי דקה או שתיים עד שהקבלים יטענו בפעם הראשונה.
לחצתי על ״33״ וחיכיתי עד שהמחט תיגע בתקליט.

זה היה לפני שבוע, והלסת עדיין לא שבה למקומה הקודם. השיפור היה מיידי- בשקט, בהפרדת צלילים וצדדים, בדרייב הרבה יותר קונסיסטנטי. חשוב בהרבה -חויית ההאזנה השתפרה באופן משמעותי מאוד: לא עוד פטפון ״עייף״ ביחס לגרארד, אלא מכונה עם דרייב אימתני, בס מדוייק בהרבה. ההתרשמות ה״אנליטית״ הוחלפה במשהו הרבה יותר רגשי ודינמי.
מסקנה? ספקי הכוח שקליראודיו מוכרת עוזרים ליכולת להתחרות ביצרניות אחרותת, אבל במחיר של פגיעה חמורה בביצועים. מדובר בשירות דוב מן המעלה הראשונה, שיש לו חלק ענק ביצירת מוניטין שלילי לחברה. חייתי עם האמבינט במשך שלוש שנים ולדעתי לא היה לי שמץ מושג לגבי הפוטנציאל שלו. חבל.


*החלפתי גם את הספק של הסרבר/סטרימר nuc roon rock שלי לספק לינארי. תוצאה יפה מאוד!


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: מסעותי בארץ הספקים הלינארים*
הודעהפורסם: 23/05/20 06:02 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18206
על הנייר שדרוג שלא היה אמור להזיז לך כהוא זה... אבל וואלה, עבד.
אפילו עם המנגנון תיקון ג'יטר המובנה שיש באינוביישן, שלמרות שאפשר לטעון על דיוקו*, כל ספק כזה או אחר שיזיז את הפלטה
אמור "לעבוד" ולעשות את העבודה בדיוק.
מקרה "דומה" בפטיפון "מטומטם" יותר אבל לא פחות נהדר בליגה הגבוהה- היה עם הברינקמן באלאנס בעת
הוספת ספק השפופרות המיוחד, שהחברה מוכרת כחלק משדרוג לפטיפוניה. שוב, על הנייר למה שיעשה משהו?!
סה"כ קצת חשמל כדי להזיז את הפלטה, יש טרימר לאיפוס המהירות והספק הטרוידאלי! (לא ממותג ולא בטיח) שמגיע עם הפטיפון שלהם נראה ובנוי חבל"ז ועדיין... עוד 3500 יורו והופ! יש לך ספק שפופרות מדהים לתפארת שמפיל לך את הלסת..
שהוא "סה"כ" מזיז את הפלטה גם כן.
בסופו של דבר אם לרדת קצת למישור עם אוויר צפוף יותר, הסאונד באנלוג נובע ממליון חוליות קטנות שחייבים לשים עליהן את הלב.
אחת מהחוליות אולי החשובות ביותר היא "מהירות סיבוב התקליט" מתחת למחט. ברגע שיוצרים סיבוב יציב שהכי קרוב ל 100 אחוז לכל אורך האזנה מתחילים לקבל תחושה של בס, טקסטורה, קצב מוסיקאלי נכון ואת תחושת הנוחות והאפורטלס שאמורים לצאת מאנלוג מאוזן שמנגן היטב.
כל כך הרבה סטאפים אנלוגים שראיתי וביקרתי בשנה שנתיים האחרונות (והרבה לפני) שחוליות כאלו והרבה נוספות (לצערי) אפילו לא במודעות של בעליהן. מהירות סיבוב? פילוס הסט אפ? מיקום הזרוע ביחס לספינדל, אזימוט, משקלים, זוויות... to say the least :roll:

*כידוע לך מנגנון תיקון המהירות בפטיפון הזה מבוסס על סטרוב שנחרט מתחת לפלטה ונקראית באופן "רציף" ע"י עינית שמוקמת באחת הרגליים, ואמורה לתקן את הג'יטר ON THE FLY... הקטע זה שעדיין יש בפטיפון הזה טרימרים "מכניים" כדי לשחק עם המהירות כדי לאפס אותה ל 33.3 או ל 45.. הבעיה שהיחס בין האיפוס שלנו לתיקון הג'יטר המובנה יוצר עקומה שזזה קצת מצד לצד שבסופו של דבר מה שקורה שכל אבולוציה יש ג'יטר חדש, כי הוא גם תלוי בסינוס החשמלי שמקבלים מהספק :)
(אולי בעקבות החלפת הממותג לאחד לינארי יציב ו"שקט" יותר הצלחת לקבל פחות תזוזות בין האבולוציות...) :heart: :תקליט:

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מסעותי בארץ הספקים הלינארים*
הודעהפורסם: 23/05/20 06:26 
חבר האתר


הצטרף:
17/11/11 22:50

הודעות: 129
איזה באסה, ג'טר כבר יכול להדביק פטפונים גם, ואני חשבתי שהוא מדביק רק ציוד דיגיטלי.
ועם הספק של הפלטה המסתובבת, למה שלא ישפיע על הסאונד, אם כבל חשמל משפיע על סאונד של אלקטרוניקה אז ספק יכול להשפיע גם על הפטפון על אף שהוא ממש לא בנתיב האות.
זה כל מה שמעניין באודיופיליה - הכל משפיע


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מסעותי בארץ הספקים הלינארים*
הודעהפורסם: 23/05/20 07:00 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18206
ariekarp כתב:
איזה באסה, ג'טר כבר יכול להדביק פטפונים גם, ואני חשבתי שהוא מדביק רק ציוד דיגיטלי.
ועם הספק של הפלטה המסתובבת, למה שלא ישפיע על הסאונד, אם כבל חשמל משפיע על סאונד של אלקטרוניקה אז ספק יכול להשפיע גם על הפטפון על אף שהוא ממש לא בנתיב האות.
זה כל מה שמעניין באודיופיליה - הכל משפיע


ג'יטר הדביק פטיפונים הרבה לפני שידעו מה זה דיגיטל.
ומבחינתנו הכל משפיע... זה לא אומר שזה נכון :D

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מסעותי בארץ הספקים הלינארים*
הודעהפורסם: 23/05/20 07:27 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/04/09 19:53

הודעות: 4039
שמעתי את ה BOOSTER V הזה , אני לא בטוח בכלל שספק ממותג פחות טוב !

_________________
התקווה מתה אחרונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מסעותי בארץ הספקים הלינארים*
הודעהפורסם: 23/05/20 07:58 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/04/11 14:05

הודעות: 7079
האם אמא של על מסלול הסיגנל. פטיפון זה מערכת מכנית והרעש של המנוע בגלל הספק זה פקטור קריטי לקריאת האינפורמציה. הצימוד המכני בין התקליט למחט ישפיע על האות יותר מהמשך המסלול החשמלי. אתם מכירים את משחקי הסונדק שלי והדבר הכי חשוב בלקבל ממנו את הצליל החי זה שכלום לא יצלצל (אני משתמש בססטוסקופ כדי לוודא את זה). שדרוג הספק נמצא מאד גבוה בשרשרת המזון וזה בודאי נכון גם לגבי מכונות מתקדמות יותר.

_________________
"Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: מסעותי בארץ הספקים הלינארים*
הודעהפורסם: 23/05/20 08:29 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/04/09 19:53

הודעות: 4039
חברים שלי מחול טוענים שספק ממותג אם נמצא בפאסה הנכונה של החשמל לא יהיה פחות טוב מלינארי , מהנסיון שלי, ספק ממותג לעיתים מעיר לחיים מכשירים מסוימים ,ונדמה לכאורה שלינארי יותר מוזיקלי ,מצד שני קצת "עייף " בלהפעיל מכשירים מסוימים בתלות כמובן לצריכה , כלומר באם הצריכה באמפרים גבוהה מ 4A , עדיף ממותג עם פילטרים לרעש שיוצר , כלומר העייפות של הלינארי יוצרת איזה תחושה מוזיקלית שלא תמיד מתאימה , אבל זו דעתי הפרטית בלבד ואתם תעשו כמובן כרצונכם .

_________________
התקווה מתה אחרונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מסעותי בארץ הספקים הלינארים*
הודעהפורסם: 23/05/20 13:15 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 02:35

הודעות: 5285
שניצל כתב:
חברים שלי מחול טוענים שספק ממותג אם נמצא בפאסה הנכונה של החשמל לא יהיה פחות טוב מלינארי , מהנסיון שלי, ספק ממותג לעיתים מעיר לחיים מכשירים מסוימים ,ונדמה לכאורה שלינארי יותר מוזיקלי ,מצד שני קצת "עייף " בלהפעיל מכשירים מסוימים בתלות כמובן לצריכה , כלומר באם הצריכה באמפרים גבוהה מ 4A , עדיף ממותג עם פילטרים לרעש שיוצר , כלומר העייפות של הלינארי יוצרת איזה תחושה מוזיקלית שלא תמיד מתאימה , אבל זו דעתי הפרטית בלבד ואתם תעשו כמובן כרצונכם .


אז תקשיב לחברים שלך :D
זו דעתך הפרטית שמעניינת מאוד וטוב שכתבת אותה (!) אבל לא רלוונטית לניסיון שלי, שעשיתי במערכת שלי.

חוץ מזה, כמו שלא כל המגברים נשמעים אותו הדבר, לא כל הספקים הממותגים זהים. יש הבדל בין ספקים ממותגים מושקעים ויקרים ובין הwall wart המחורבן, שעולה 10 דולר, שמגיע עם הפטיפונים של קליראודיו.
אין לי שום בעיה לנסות ספק ממותג ומושקע עם הפטיפון, ואין לי ספק שיביא לתוצאה איכותית יותר מזו של הספק המקורי של קליראודיו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: מסעותי בארץ הספקים הלינארים*
הודעהפורסם: 23/05/20 13:17 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 02:35

הודעות: 5285
שניצל כתב:
שמעתי את ה BOOSTER V הזה , אני לא בטוח בכלל שספק ממותג פחות טוב !

מעניין.
שמעת את הבוסטר עם פטיפון? עם קליראודיו? עם האינובישן?


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: מסעותי בארץ הספקים הלינארים*
הודעהפורסם: 23/05/20 13:18 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 02:35

הודעות: 5285
Byrdio כתב:
על הנייר שדרוג שלא היה אמור להזיז לך כהוא זה... אבל וואלה, עבד.
אפילו עם המנגנון תיקון ג'יטר המובנה שיש באינוביישן, שלמרות שאפשר לטעון על דיוקו*, כל ספק כזה או אחר שיזיז את הפלטה
אמור "לעבוד" ולעשות את העבודה בדיוק.
מקרה "דומה" בפטיפון "מטומטם" יותר אבל לא פחות נהדר בליגה הגבוהה- היה עם הברינקמן באלאנס בעת
הוספת ספק השפופרות המיוחד, שהחברה מוכרת כחלק משדרוג לפטיפוניה. שוב, על הנייר למה שיעשה משהו?!
סה"כ קצת חשמל כדי להזיז את הפלטה, יש טרימר לאיפוס המהירות והספק הטרוידאלי! (לא ממותג ולא בטיח) שמגיע עם הפטיפון שלהם נראה ובנוי חבל"ז ועדיין... עוד 3500 יורו והופ! יש לך ספק שפופרות מדהים לתפארת שמפיל לך את הלסת..
שהוא "סה"כ" מזיז את הפלטה גם כן.
בסופו של דבר אם לרדת קצת למישור עם אוויר צפוף יותר, הסאונד באנלוג נובע ממליון חוליות קטנות שחייבים לשים עליהן את הלב.
אחת מהחוליות אולי החשובות ביותר היא "מהירות סיבוב התקליט" מתחת למחט. ברגע שיוצרים סיבוב יציב שהכי קרוב ל 100 אחוז לכל אורך האזנה מתחילים לקבל תחושה של בס, טקסטורה, קצב מוסיקאלי נכון ואת תחושת הנוחות והאפורטלס שאמורים לצאת מאנלוג מאוזן שמנגן היטב.
כל כך הרבה סטאפים אנלוגים שראיתי וביקרתי בשנה שנתיים האחרונות (והרבה לפני) שחוליות כאלו והרבה נוספות (לצערי) אפילו לא במודעות של בעליהן. מהירות סיבוב? פילוס הסט אפ? מיקום הזרוע ביחס לספינדל, אזימוט, משקלים, זוויות... to say the least :roll:

*כידוע לך מנגנון תיקון המהירות בפטיפון הזה מבוסס על סטרוב שנחרט מתחת לפלטה ונקראית באופן "רציף" ע"י עינית שמוקמת באחת הרגליים, ואמורה לתקן את הג'יטר ON THE FLY... הקטע זה שעדיין יש בפטיפון הזה טרימרים "מכניים" כדי לשחק עם המהירות כדי לאפס אותה ל 33.3 או ל 45.. הבעיה שהיחס בין האיפוס שלנו לתיקון הג'יטר המובנה יוצר עקומה שזזה קצת מצד לצד שבסופו של דבר מה שקורה שכל אבולוציה יש ג'יטר חדש, כי הוא גם תלוי בסינוס החשמלי שמקבלים מהספק :)
(אולי בעקבות החלפת הממותג לאחד לינארי יציב ו"שקט" יותר הצלחת לקבל פחות תזוזות בין האבולוציות...) :heart: :תקליט:


מסכים עם כל מילה. זה בדיוק מה שחשבתי. השגת מהירות יציבה של 33.3 היא דבר לחלוטין לא טריוויאלי מחד וקריטי מאידך.
מה שקריטי בפטיפון -אפילו יותר מנגינה במהירות מדוייקת של 33.3 -הוא מהירות סיבוב יציבה. ע ערך קוגינג בטכניקס הישנים.

ומסכים גם שמנגנון תיקון זה יופי, אבל גם לו יש גבולות וגם לו יש ״מחיר״ (ע׳ רום קורקשן) -יש הבדל בין תיקון של זרם יציב יחסית לתיקון של אחד שהרבה פחות כזה.
עם זאת, אין לי ספק שמעבר לספק כוח מבוסס בטריות יביא לתוצאה איכותית אף יותר.


ולא כתבתי, אבל איך שנגמר כאן הקוביד אני הולך לשדרג את האם אמא של הספק של sbooster


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 34 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות