מסכים עם קוקי ובלי שום קשר או יחס למידת ההנאה שסופגים מאירוע או מהחוויה של הופעה "חיה".
לא על זה מדובר.
שלמה פתח את הפוסט בכותרת של נאמנות למקור, שהיא כידוע לאנשים נורמאלים .. כלי הנגינה עצמו ולא הדיסק וכדומה.
אין שום מערכת בעולם, טובה ריאליסטית יקרה שנמצאת בשום חדר, כנסייה וכדומה שמסוגלת ליצור ריאליזם מדוייק כפי שכלי נגינה מייצר.
נכון, לא שמעתי את כל המערכות בעולם, לא את כל הרמקולים ולא את כל השילובים.
אבל כלי נגינה אני שומע ביום יום..ודי הרבה לשמחתי.
אלה שרוטטים מתחת לאצבעותי ואלה שרוטטים מולי, תחת אצבעותיהם של אחרים.
וקצת נסיון עם לא מעט חללים, ומערכות במגוון רמות.
שום דבר לא מצליח להעביר את גודל ואת "צלצול" הגוף של הפסנתר שעומד לידך.
(ויסלחו לי כל אלה ששכניהם חשבו שפסנתר מנגן אצלם בסלון, כאשר הם הקשיבו למערכת שלהם..
)
שום מערכת לא מצליחה להעביר את האימפקט והתדרים שחצוצרן מוציא שהוא מנגן 3 מטר ממך.
על כינור אין בכלל מה לדבר .. זה רחוק שנות אור.
לצערנו, המקום היחיד שאפשר להתקרב למקור הוא כאשר אנחנו לידו במציאות.
ברקצ- קוקי דיבר על החוויה שקיבל מהקולות שהיו בכנסייה ולא על החוויה עצמה למול האזנה במערכת בבית.
(כרעיון של שוני בין המציאות להקלטה)
אין פה בכלל קשר ל VFM שקיבלת מהדיסקים שאתה יכול לשמוע יום יום ולבין הקונצרט שלא שמעת בו כלום
(פעם הבאה תשקיע קצת ותרד כמה שורות למטה (
). האקוסטיקה באולמות בארץ מחפירה.
חוץ מהחוויה של ללכת לקונצרט וכל המשתמע מכך, יש פה עושר מוסיקאלי שכמעט ולא מקבלים היום מהקלטות (אלא אם הם הקלטות חיות שמעבירות במדויק את מה שהיה באולם ללא תיקונים).
היופי הוא לראות יכולת של נגנים מבלי טיקיים ולשמוע מוסיקה מתהווה באותו הרגע מולך!
THERE IS NOTHINK LIKE IT! .