צפיד כתב:
luko24 כתב:
זה המקום שמוכיח את היחס ההפוך באודיו,
למעשה במערכת נצילה מאוד שהיית אמור
להיות הכי קרוב למוסיקה, שומעים שהמוסיקה
לא נאמנה ונכונה למקור,וזה עקב הצבע וחוסר
בס ויש עוד, לצערינו אי אפשר לשנות את הפיזיקה
ולנטרל את החולשות אלה.
כמה שאלות (לא ציני...אולי קצת):
האם שמעת את הרמקולים בלייב?
מה ההגדרה שלך למקור - לאולפן?האם היית באולפן בזמן ההקלטה?
ההגדרה שלך למקור היא איך כלי מסויים נשמע?
האם בהקלטה של אורגן שמנגן פסנתר אתה שומע את החוסר נאמנות?
מינוחים אודיופילים כמו צבע, נאמנות למקור וכ' הם מונחים שיווקים ופחות
מציאותיים.
כמובן שגם אני שואף לשמוע חצוצרה חיה ככל שניתן,או כינור שחותך את החדר כאילו היה שם.
זה ווירטואליות של המערכת ולא נאמנות לכלום.
מי אמר שזה נאמן למקור?
כפי שכתבתי בדיון אחר,
אין לנו אפשרות באמת לבחון דברים כאלה במינוחים --> לא מציאותי.
כשאתה יודע מה אתה אוהב -
החוויה הכוללת בהאזנה היא החשובה ואף המחמירה ביותר בכל סשיין האזנה.
צפיד,
בעיניין נאמן למקור כמובן שהמקור לדדי זה כלי נגינה ,לכולנו יש דימוי וזיכרון איך הכלי נגינה
נשמעים,
בעיניין רמקולים שופריים כמובן ששמעתי עשרות פעמים,לשני חברים יש שופריים אחד הוסף שני סאב וופרים "15 של אלטק וחבר השני בנה סאב שופרי עד התיקרה זה פיצוי אדיר לסאונד,אך עדיין צריך לאהוב
את הגוון הצליל, והפתיחות הצליל לפעמים מטריד,
בעיניין הבס זה החלק פרובלמתי לרוב,כולם אוהבים בס אך כשהוא מגיע הוא תלוי בטיפול אקוסטי של החלל, ביחס בין מידות החלל, ואיכות המערכת שמסוגלת לספק את הזרם הדרוש,בעיניי אין מוסיקה בלי בס ,כל מוסיקה נשענת על הבס,
יש הקלטות טובות ויש גרועות אז לשם מה דרושה נאמנות להקלטות, אנו צריכים להבחין איזה כלים מנגנים ובקשר אוטנטי שלהם למציאות.