אוהד11 כתב:
roberts כתב:
נועם, האם אתה יכול להנות ממוסיקה חדשה שאתה לא מכיר שנשמעת רע ? .... ואני לא מדבר על מוסיקה ישנה שגדלת עליה, שלטוב או לרע אתה אוהב כי היא כבר חלק ממך.
בקיצור , אני טוען שיש כל כך הרבה מוסיקה בעולם שאני גם אוהב והיא גם מוקלטת מצויין שחבל לבזבז את הזמן על מוסיקה שנשמעת רע אפילו שמוסיקלית היא יכולה להיות אחלה.
גלוי נאות , בעברי, לפני כ-38 שנה, עבדתי תקופה מסויימת כטכנאי הקלטות באולפני קולינור ומאז איכות ההקלטה במוסיקה שאני שומע חשובה לי אולי מעט יותר מלאודיופיל הממוצע.
בעניין הדיון שלכם, הרשו לי להזכיר שיש המון אמנים בוחרים במודע לא לעשות הקלטות מפונפנות ומדוקדקות כי זה נשמע לאוזניהם שמאלצי\קיטשי וכולי. הקלטות כמו של דיאנה קרל גורמות להם בחילה פיסית ממש. (ואני לא מתכוון למוסיקה אלא להקלטה עצמה, המוסיקה שלה כבר עלולה לגרום לאותם אנשים לפרכוסים)
אני מאוד אוהב לשמוע הקלטות מפורטות, מאוזנות וכולי כאשר האמן בחר להקליט כך, אבל זה גם כיף לנגן בסט אפ חושפני, מפורט ושקוף, אלבום שיוצרו התכוון להקליטו באופן מחוספס, פושטי, זול ואינטואיטיבי, כדי להישאר קרובים לגרעין המקורי של היצירה.
למשל: (יש כמובן אינספור דוגמאות)
לטעמי אחד האלבומים הכי טובים בז'אנר שלו, האלבום סולו הראשון של של פרושיאנטה שבסטנדרטים אודיופיליים מוקלט איום ונורא, לא היה יכול להיות מוקלט אחרת, כי הוא קרוב מאוד לסקיצה גם בתוכן וגם בהקלטה ואי אפשר היה לשמור על האותנטיות של הביצועים עם אינסוף כיוונונים וטייקים באולפן יוקרתי.
https://www.youtube.com/watch?v=F-IOfQv35Bk&t=250sאהלן אוהד
.
לצד אינסוף איזוכרים למוסיקה מעליות מפונפנת (בחילה) כדוגמאת דיאנה קרול שציינת.
כיף לדעת שיש אנשים בפורום שמכירים חומר של פרושיאנטה ,
בטח את האלבום הראשון והדי "ניסיוני".
שלדעתי To Record Only Water for Ten Days
הוא דוגמא עדיפה ויותר משקפת את רוח הדברים שכתבת - פה מדובר ביצירת מופת אמיתית וכנה שהוקלטה עם חותמת סאונד מאוד מחוספס שהפוך מכל הדיסקים האודיופילים המפונפנים מעצימה את התוכן ולא ההיפך.
אני משער שיותר אנשים יסכימו על כך מאשר Niandra Lades שהוא די אקספרמנטי ולא "לעיס"
אם כי הוא אלבום חשוב מאוד בתחילת דרכו כאמן בפני עצמו.
התקליט היחידי שפרושיאנטה באמת השקיע בסאונד היה ב Shadows Collide with People.
כמובן כמעט בכל ההקלטות בRED HOT במיוחד קליפורניה קיישן שתפקידו בהקלטות היה מכריע.
עשית לי חשק לפרושיאנטה היום,
קבל שיר שגם נשמע פגז (על המערכת הנכונה):
מת על הסאונד של הגיטרה שלו ומעדיף את צורת הנגינה שלו על כל נגן גאז' באשר הוא.