היי, תודה לכולם על המילים החמות, וסליחה שנעלמתי (עבודה...).
ביומיים האחרונים סוף סוף הצלחתי לתקן בעיה רצינית, שעד עכשיו לא ממש ידעתי איך לתקן.
בגרסה האחרונה עברתי למגנט גדול בהרבה, והמתח שהוא מייצר על המיתר גדל בהתאם. המתח הזה גרם להרבה בעיות, והמרכזית שבהן היא שחרור מנגנון הVTA. עד היום, המנגנון היה מורכב מבורג עם סוג של BOBBIN מודפס, כאשר סיבוב הבורג היה גורם לזרוע לעלות או לרדת. על ידי הברגת הבורג ישירות לתוך ההדפסה נוצר מספיק לחץ כדי למנוע מהעסק להסתובב. הבעיה - הוא היה בסוג של OFF SET לציר החוט המרכזי ולא ישב בדיוק מעליו, ובגלל המגנט המוגדל, כל העסק פשוט היה משתחרר והזרוע היה צונחת (ושני המגנטים היו נצמדים).
הבורג הסורר:
ואיך זה נראה בחתך:
הפיתרון היה פשוט בתיאוריה, אבל מסובך מאוד בפרקטיקה. כדי למנוע מההברגה פשוט להשתחרר היה צריך להעביר את כל העסק לציר אחד, ולהציב הכל ישירות מעל המגנט. אבל, זה דורש בורג מאוד ייחודי עם תעלה לכל אורכו, וכמובן שהתעלה צריכה פרופיל מאוד ספציפי כדי לעבוד נכון.
אז מה עושים? מדפיסים בורג! אחד האתגרים הגדולים ביותר למדפסת FDM.
למזלי, יש לי מדפסת מעולה שיודעת להדפיס שכבות בגובה 0.05, מה איפשר לי מספיק דיוק בשביל בורג, גדול יחסית, אבל בורג. אז אחרי כמה שעות תכנון, הבורג הודפס, ובאופן בלתי מוסבר גם עבד! הייתי בטוח שאני אצטרך כמה וכמה ניסיונות עד שאגיע לTOLERANCE הנכון, אבל זה פשוט עבד על הפעם הראשונה.
ככה זה נראה בחתך:
והתוצאה הסופית:
והתוצאה - עובדת. עד עכשיו כל העלה והורדה של הזרוע היה קשה מאוד ודרשה המון כוח, אבל עכשיו כשהכל בציר אחד אני יכול להעלות את הזרוע עם האצבעות בלבד, בלי צורך במפתח אלן או פלייר כמו קודם.
בפרק הבא - המשקולת. היא עובדת, אבל היא יכולה לעבוד הרבה יותר טוב!
תודה לכולם
TANK OUT