shyka כתב:
מיכאל לנג כתב:
השוואה ע"י בורר A/B והעברה מיידית מהגברה A ל-B היא הדרך היחידה להשוות. השוואה מזיכרון ולו קצר של דקות, אינה טובה כמו השוואה מיידית.
מיכאל היי, אני מבצע שלושה סוגי השוואות ומכל אחת למד משהו אחר:
1. העברה מיידית (כמו זו שאתה מתאר) מאפשרת לי לבחון את מאפייני הצליל (למשל בימה, רזולוציה, ארטיפקטים, טמפרטורה, צבע וכיו"ב).
2. שמיעה ארוכה של כשעה/שעות מספר, מאפשרת לי לבדוק מתחים, עייפות ואי-נעימויות הנוצרות אצלי בגוף וברגש.
3. שמיעה של מספר ימים/שבועות מאפשרת לי לבדוק כמה אני נהנה לשמוע- אני פשוט שם לב האם בא לי לשמוע הרבה או מעט מוסיקה.
לעיתים שתיים מתוך שלוש ההשוואות הללו נותנות תוצאות הפוכות: למשל, יכול להיות לי ברור מהעברה מיידית (השוואה מסוג 1) שצליל מסויים טוב יותר בכל הפרמטרים, אבל לאחר כשעה (ולפעמים אפילו לאחר מספר דקות) אגלה שהוא מעייף אותי (השוואה מסוג 2).
אני מודע לזה שלצרכן הטיפוסי (ולמען האמת גם לי), לא תמיד יש זמן/מוטיבציה להשוואות מסוג 2 ו 3.
שייקה,
עבורי מערכת השמע נועדה להנאה שלי מהאזנה למוסיקה דרכה.
כאשר מאזינים למערכת שמע, אפשר להתמקד בתכונות אודיופיליות שלה, כמו במה, הבחנה (רזולוציה), פרזנטציה, "צבע" ועוד – ואפשר להתמקד במה שאני מכנה "מוסיקאליות" של המערכת, דהיינו, באיזו מידה המוסיקה המושמעת מהמערכת מהנה, כובשת, סוחפת – וכמובן שלא מעייפת. עד כמה יש רצון לשמוע עוד ועוד מוסיקה דרך המערכת.
ה"מוסיקאליות" של מערכת שמע היא הדבר העיקרי בעייני, כאשר מכלול התכונות האוידפיליות כשלעצמן הן משניות עבורי. לתכונות האודיופיליות יש משמעות עבורי רק בנוסף ל"מוסיקאליות" של המערכת – לא במקום.
במידת ה"מוסיקאליות" ניתן בדרך כלל להבחין בבירור רק לאחר האזנה של מספר ימים.
כאשר אדם לא מתכוון להחליף מערכת, או פריטים למערכת, אחת לכמה חודשים, הצעתי החד-משמעית לאותו אדם היא זאת: צור לעצמך מוטיבציה ואפשר לעצמך את הזמן להאזין מספר ימים, בביתך, למערכת המועמדת – טרם הרכישה הסופית. את הסינון הראשוני כדאי לעשות בהאזנה של מספר שעות בחנות, או באולם התצוגה.
אדם שאינו מודע לחשיבות של האזנה ממושכת, או שאין לו מוטיבציה לכך, מועמד להחלפה מהירה של פריטי המערכת, תוך הפסד כספי ניכר.