ברקצ כתב:
יש לי שתי מערכות:
המערכת בתל אביב שכוללת הרבט קומפקט 7, מונובלוקים של ניופורס, קדם של נורת' סטאר וממיר 06 של לקסמן (מחובר למחשב ומחפש טרנספורט). מאזין בניר פילד. בעיקר קלאסית עם נטייה לרומנטיקה מאוחרת ותחילת המאה ה 20.
מערכת משנית בירושלים שמשמשת בעיקר לק"ב ומוסיקת רקע. האזנה ממש זה באזניות אחרי שכולם נרדמים. המערכת כוללת פרואק d2 , מגבר קיימברידג' 740 עם דקמג'יק וdvd פיוניר.
כאן העלילה מסתבכת.
את המערכת הראשית אני מאד אוהב. מתאימה לטעם שלי ולחלל הקטן. לפעמים היא נשמעת נפלא. בהקלטות מסויימות הכל מושלם. בהקלטות אחרות פחות ...הרכיב שעליו אני כרגע ההתלבטות זה הקדם מגבר. ניסיתי מספר קדמים מנורות ו ss ומבחינת שקיפות ופירוט וטבעיות מה שיש היום היה הכי טוב באזניי. אבל אפישהו כל הזמן מנדנד לי שקדם (כנראה מנורות) ברמה ממש גבוהה היה יכול לעשות שיפור רציני.
בירושלים המצב יותר פשוט אבל יותר מסובך. קניתי את הפרואק כי ... רציתי מזמן פרואק. שידעתי להם קיימברידג כי התוצאה היתה סבירה פלוס. ובמילא ההאזנה לא קריטית .. אז מה חסר ? הייתי רוצה לקבל צליל חם ועוטף ו"לא אודיופילי" שיתאים לרוב השימושים של המערכת. אבל חבל לי לוותר על הפרואק שיש להם יכולות גבוהות. חשבתי לחפש הגברה שתיתן יותר חמימות ונפח. אבל אולי יש פתרונות אחרים.
התבלבלתם ? גם אני
ברקצ חמודי, אם אתה לא מתכוון לזנק למחירים של הגברה טרנזיסטורית יקרה יחסית (דוגמת לוורדין למשל) לדעתי אתה צריך מנורות במערכת - בין אם בשלב הקדם, הפאור, או שניהם. אני הייתי די מרוצה בזמנו משילוב של קדם סוליד סטייט ופאור מנורתי, ואפשר גם ההיפך (למעשה, רוב השילובים מהסוג הזה הם קדם מנורתי ופאור סוליד).
הרבת נשמעו
לי הכי טוב עם אודיו רסרצ׳ או לחילופין ולהבדיל אלף אלפי הבדלות - אקוסטיק מסרטפיס או האח הגדול שלהם - אייר טייט. אבל זה אצל דילרים, ולא אצלי בבית - אף פעם לא היו לי הרבת בבית.
חוץ מזה, לדעתי - ההגברה שלך לפרואק לוקה
מאוד בחסר. חפש אינטגריטד מנורתי איכותי של לפחות 50 וואט. יותר זול, והצליל עשוי לעטוף אותך, למצמץ לך, ולעשות לך נעים בגב ובאוזן התיכונה גם.
אם הבעיה שלך תקציבית - הפיתרון הוא אחד: חסל אחת המערכות ותשקיע יותר במערכת הראשית שלך.