במקרה נתקלתי בפוסט שלי בתפוז מלפני 15 שנה
1. יא אלוהים, כמה זמן עבר
2. איזה קטע לראות הדרך שעברתי מאז
3. איזה כיף לראות את אותם אנשים
4. איזה קטע לראות שתחושות בטן היו נכונות ולאן זה דירדר אותי בסוף
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
בשבוע שעבר סוף סוף ביקרתי אצל גיא HORN.
בערך חודשיים ניסינו לתאם, אבל כל פעם משהו הפריע – חתונות, נסיעות וכו´.
גם באותו יום ניסו לפתות אותי לעשות ביקור מעניין במקום אחר אבל החלטתי סוף סוף להגיע לגיא.
בשעה 17:38 הגעתי אליו הביתה (באיחור של 8 דקות) תוך כוונה להיות אצלו שעה-שעה וחצי וכבר ב-19:30 להתייצב בבית מבלי לעורר חשד של ההנהלה
בסוף זה לקח פי 2 זמן ממה שתכננתי…..
המערכת מאוד מעניינת ולא שגרתית.
לרוב היא בנוי מרכיבים מן העבר.
המקור הינו CDP של בורמייסטר. לא הטנק עם פלאטות של גראנית שמוכרים עכשיו – הוא יותר דומה לנגמ"ש. פאנל קדמי בגימור מראה (כולל התצוגה) ונראה יוקרתי.
אחר כך גם פתחנו אותו וראינו שאיכות הבניה וגימור הם מאוד מוקעות ורציניות (ריפודים, משכחים, מיסוכים וכו´).
PRE הוא של VTL מנורתי משהו מסדרת REFERENCE או ULTIMATE – DUAL MONO עד הסוף – 2 ספקי כוח, 2 שנאים, שני מפסקי כיבוי, 2 בוררי כניסה וכו´. רק ווליום הוא כפתור משותף.
מגברי כוח הם זוג מאראנצים מנורתיים משנת 1951 או משהו כזה.
יש גם איזה טיונר סוף הדרך (תרתי משמע – כי בגללו הם כמעט פשטו את הרגל) של מרנץ ופאטיפון גדול וכבד של טקניקס עם זרוע SME ואיזה ראש יקר בטירוף.
גולת הכותרת הם רמקולים – קליפש הורן. כל אחד בגודל של מקרר (או שניים ), בעלי טוויטר ומיד שיורים דרך הורנים, וופר של 15" שלא נראה לעיין אלא יורה דרך FOLDED HORN באורך של 3 מטר לצדידם – חלום של כל אודיאופיל – רמקול שבנוי לעמוד בפינות כי הקירות משמשות המשך לשופר של הבאס.
נצילות הרמקולים היא משהו כמו 104 לכן מרנצים שולטים על 15" בצורה מדהימה וקלילה.
בד"כ קשה להרשים אותי עם הסאונד כי אני מאוד אוהב את הסאונד אצלי, לכן לאחרונה פיתחתי קני מידה של "האם הייתי יכול להיסדר" או "האם הייתי רוצה לחיות" עם סאונד כזה.
טוב, אצל גיא לאחר חצי שעה הבנתי שזה נופל מבחינתי לדירוג של "כן, הייתי רוצה לחיות עם סאונד כזה".
לא, לא הכל היה מושלם (יש בכלל כזה דבר? ) – הייתה חסרה אנאליטיות, לא היה הרבה אוויר בין הכילים, הכל היה נשמע ענק (יענו, זמרת בגודל של קיר שלם), הצליל היה ממוקם גבוהה מדיי לטעמי (כנראה בגלל גובה הרמקולים).
אבל, וזה אבל ע-נ-ק, היה כיף להאזין למערכת הזו.
חוץ מדברים בסיסים כמו איזון טונאלי, מהירות, שליטה, פתיחות, שקיפות ופירוט היא מצטיינת מאוד בסאונד רגוע, זורם, קליל, לא מעייף.
הכי חשוב, זה נשמע אנאלוגי (מישהו יודע מה זה בדיוק? ) ומאוד מאוד אמיתית.
אני לא יודע איך, אבל רמקול זה יודע לייצר באס מאוד אמיתי, בעל נפח וחום.
משהו דומה שמעתי אצל מיכאל וכבר אהבתי את זה.
כאן זה היה עוד יותר בולט.
יחד עם איזון טונאלי טוב, טרבל מעודן ודי רך – זה נשמע פשוט מצויין.
החסרונות שהזכרתי קודם מתגמדים לאומת היתרונות.
באופן כללי – סאונד מצויין ומאוד מרשים.
אני ממש לא אתפלא עם לא כל מערכת סופר יקרה הבנויה משמות מפוצצים לא יודעת להגיע לאותם הישגים.
עוד יותר מעניין לראות שכל זה מושג ע"י ציוד שכולו, חוץ מ-CDP, תוכנן או/ו יוצר בשנת "1900 ברברס".
כבר אז ידעו לייצר סאונד טוב – חבל שמאז הדברים הסתבכו, התבלבלו והתייקרו.
וגם המנורות ממש לא הפריעו לי הפעם…..
חוץ ממערכת עצמה, נהניתי מאוד מהמארח עצמו – לדעתי בחור מצויין ונעים ביותר וגם מבין.
אז תודה לגיא על ההזמנה, על האירוח, על חברה, ו, בראש ובראשונה, על החוויה מיוחדת.
מי היה מאמין שציוד מן העבר יישמע כל כך טוב שהלוואי על כל ציוד עתידי.
ורמקולים, אך הרמקולים……
לידם רמקולים שלי נשמעים כמו איזה זוג מוניטורים קטנטנים ושטוחי צליל….
כזאת אמיתיות וכלילות אני לא זוכר….
הם כמו GENTLE MONSTER – כנראה שאין תחליף לוופר גדול ונצילות גבוהה……
גנאדי
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
הפוסט עצמו עם כל התגובות:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/124/10936243/%D7% ... 7%AA%D7%99