רוזי1 כתב:
כלומר התוצאה הסופית של איך זה נשמע באה כשיקול משני למפרט הטכני?
ד"א, אני מאילו שאין להם הבנה טכנית נרחבת, אבל אצלי במערכת BI WIRE עושה הבדל (אין לי מושג מדוע היצרן מלכתחילה ייצר את הרמקול ככה).
הסבר
חיבור רמקול ב-BI WIRE משתווה לחיבור הרמקול בזוג בודד, בעל שטח חתך (לא עובי!) כפול.
בסימולציה (תוכנה) של 2 המקרים, אפילו היה יתרון קל לחוט בודד בשטח חתך כפול, מאש בזוג חוטים.
מבחינה טכנית (אני מכיר את החוויה משידרוג כבל לרמקול במע' שלי ב-DIY) יש יתרון ברור ונשמע לעובי המוליך.
שים לב שהמוליך הוא רק החלק מנחושת, ולא עובי הכבל שבחלק מהמקרים מכיל בידוד עבה והרבה פחות מוליך.
הנה לך דוגמא, איך החלק השכלתני, עדיף על החלק הרגשי, במיוחד שמהבנת הנושא, ניתן להבין מדוע חל שיפור,
מה ניתן לעשות למקסם את השיפור, ועל מה חבל להתאמץ.
למה יצרנים מיצרים רמקולים ל-BI WIRE:
חלקם לטובת BI AMP, וחלקם להיטיב עם המכירות. הטרנד התפתח בשנות ה-90 ורובם משאירים את זה.
ברוב המגברים אין מקום לחבר זוג כבלי רמקול, מה שמראה שהפתרון בצד ההגברה אינו בנוי לכך.
באשר לתוצאה הסופית, היא כמובן החשובה מכל. אבל האם הדרך להגיע לשם עוברת רק בפן של שמעתי - אהבתי - קניתי!
אז לא.
אני בודק בנתונים. ואני משווה. אם 2 רכיבים נשמעים דומה או זהה, ולאחד נתונים עדיפים, אקח את העדיף, מפני שבעתיד,
כאשר אשדרג את הציוד, יש אפשרות שהנתון העדיף כן יבוא לידי ביטוי.
יש תחומים שאני נמנע מלהיכנס, מפני שהקורלציה בין הנתונים לנשמע מאוד קרובה (LP) ואני פשוט לא חובב את הז'אנר.
כנ"ל בנושא שפופרתי, על אף שבדוגמאות ששמעתי שפופרתי נשמע מצויין.
אבל הידיעה שלאורך חיי השפופרת, כמו במקרה של החלפה, יהיו שינויים מתמידים בסאונד - מעדיף משהו יציב וקבוע,
גם אם בנק' זמן השפופרתי יהיה עדיף.
בכלל, במטולוגיה של בניית מע' - לחלק השכלתני היה משקל רב, למשל בהעדפת הטכנולוגיה של הרמקול, עוצמת ההגבר,
והגישה לחיבור בין דו ערוצי לרב ערוצי (לקבל את המיטב מ-2 העולמות).
בתחביב, היות והתחלתי כנער, היה לי יותר חשוב להבין לא פחות מלהשיג את הצליל המיוחל. ותמיד הבנתי שיש קשר בין ה-2.
האפשרות של החלפת פריט מבלי להבין את הסיבות לשיפור, אינה מקובלת עלי.