אילן סודרי כתב:
aloni כתב:
לא צריך לזכור, מריצים פעם אחת מדידה והתאמה של הרסיבר ושוכחים מזה.
זה בדיוק הנחתת הרכיב החזק לרכיב החלש, והפחתת הנפח של הגורם האקוסטי לטובת ההתאמה האלקטרונית.
הקולנוע שאתה מצדד בו הוא קולנוע נכה, לא אדיופילי- וכל זה כי אתה מעדיף עירבוב רכיבים לא קוהרנטים שהעיקר 'ישמיעו' סטאפ קולנועי.
אני חושב הפוך- אי פגיעה באיכות האדיופילית קודמת לתחושת הסראונד, במיוחד אם הסנטר הוא אינו 'בגודל' הנדרש אקוסטית.
אבל מי שמעוניין לשמוע סנטר כפסיכולוגיה של 'הכרח' לקולנוע, ולא לשמוע בזוג סטריאו כי זה לא נחשב קולנועי- שיבושם לו, אני מתנגד מיקצועית לאבחנה הלא נכונה.
זכותך לדעתך ואין לי רצון לשנות אותה, אבל בוא נחזור רגע על הסיטואציה המדוברת.
המשתמש הינו בעל סטאפ דו ערוצי קיים ממנו הוא מרוצה ואינו מתכוון לשנות אותו. כלומר הקדמיים נתונים.
הוא מעוניין להוסיף סנטר.
יש כעת שתי אפשרויות:
1. לחפש רק סנטרים בעלי אופי טונאלי/פרזנטציה דומים לקדמיים
2. לחפש סנטר טוב אבסולוטית המתאים לסרטים
לטעמי האופציה הראשונה מהווה הגבלה מיותרת במקרה הזה ועל ידי הרחבת ההיצע יש יותר סיכוי למצוא סנטר איכותי. דרישות סוניות של סרט שונות לטעמי מדרישות סוניות של מוזיקה, ובכל מקרה רוב החומר מועבר דרך הסנטר כאשר הקדמיים משמשים רק למוזיקת רקע ואפקטים קיצוניים.
הבדלי עוצמה זה נושא בסיסי שפרוססור אמור לטפל בו ואינו נחשב לסירוס כלשהו, ההיפך.
אקח מקרה קיצוני כדוגמה. נניח שלמישהו יש מדפיים קטנים יחסית בעלי צליל מאוד מאוזן וגם קטן משום שכך הוא אוהב להאזין למוזיקה.
אני חושב שאין שום מניעה לרכוש סנטר "אמריקאי" גדול וגם סאב. התוצאה לטעמי תהיה מתאימה יותר לסרטים מאשר להוסיף עוד רמקול כמו הקדמי.
בדוגמאות שלך הלכת על מקרים הפוכים, וטענת נגד סנטר קטן על קדמיים גדולים. זה כיוון עליו אני ממש לא ממליץ בכל מקרה.