עכשיו 25/04/24 19:11

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 4 מתוך 4   [ 37 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: התאמת סנטר ל Harbeth HL5
הודעהפורסם: 30/08/11 12:33 
חבר האתר


הצטרף:
20/11/09 18:49

הודעות: 974
לא בטוח שזה מתאים....
הלינק לא עובר טוב אז הנה פרטי המודעה:

סנטר HI END אנגלי שיוצר עבור אולפני הBBC באנגליה.הסנטר חברת musical technology תוצרת אנגליה כמובן.נשמע כמו סנטרים שעולים 5 ומעלה...מתאים מאד לרמקולים אנגלים כמו SPNDOR,Harbeth,ROGERS .מחיר מציאה!
052-3912581


ארז


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: התאמת סנטר ל Harbeth HL5
הודעהפורסם: 30/08/11 12:53 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33106
אילן סודרי כתב:
aloni כתב:
לא צריך לזכור, מריצים פעם אחת מדידה והתאמה של הרסיבר ושוכחים מזה.

זה בדיוק הנחתת הרכיב החזק לרכיב החלש, והפחתת הנפח של הגורם האקוסטי לטובת ההתאמה האלקטרונית.

הקולנוע שאתה מצדד בו הוא קולנוע נכה, לא אדיופילי- וכל זה כי אתה מעדיף עירבוב רכיבים לא קוהרנטים שהעיקר 'ישמיעו' סטאפ קולנועי.

אני חושב הפוך- אי פגיעה באיכות האדיופילית קודמת לתחושת הסראונד, במיוחד אם הסנטר הוא אינו 'בגודל' הנדרש אקוסטית.

אבל מי שמעוניין לשמוע סנטר כפסיכולוגיה של 'הכרח' לקולנוע, ולא לשמוע בזוג סטריאו כי זה לא נחשב קולנועי- שיבושם לו, אני מתנגד מיקצועית לאבחנה הלא נכונה.


זכותך לדעתך ואין לי רצון לשנות אותה, אבל בוא נחזור רגע על הסיטואציה המדוברת.

המשתמש הינו בעל סטאפ דו ערוצי קיים ממנו הוא מרוצה ואינו מתכוון לשנות אותו. כלומר הקדמיים נתונים.
הוא מעוניין להוסיף סנטר.

יש כעת שתי אפשרויות:
1. לחפש רק סנטרים בעלי אופי טונאלי/פרזנטציה דומים לקדמיים
2. לחפש סנטר טוב אבסולוטית המתאים לסרטים

לטעמי האופציה הראשונה מהווה הגבלה מיותרת במקרה הזה ועל ידי הרחבת ההיצע יש יותר סיכוי למצוא סנטר איכותי. דרישות סוניות של סרט שונות לטעמי מדרישות סוניות של מוזיקה, ובכל מקרה רוב החומר מועבר דרך הסנטר כאשר הקדמיים משמשים רק למוזיקת רקע ואפקטים קיצוניים.
הבדלי עוצמה זה נושא בסיסי שפרוססור אמור לטפל בו ואינו נחשב לסירוס כלשהו, ההיפך.

אקח מקרה קיצוני כדוגמה. נניח שלמישהו יש מדפיים קטנים יחסית בעלי צליל מאוד מאוזן וגם קטן משום שכך הוא אוהב להאזין למוזיקה.
אני חושב שאין שום מניעה לרכוש סנטר "אמריקאי" גדול וגם סאב. התוצאה לטעמי תהיה מתאימה יותר לסרטים מאשר להוסיף עוד רמקול כמו הקדמי.

בדוגמאות שלך הלכת על מקרים הפוכים, וטענת נגד סנטר קטן על קדמיים גדולים. זה כיוון עליו אני ממש לא ממליץ בכל מקרה.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: התאמת סנטר ל Harbeth HL5
הודעהפורסם: 30/08/11 14:54 
חבר האתר


הצטרף:
21/09/08 14:54

הודעות: 1518
לדעתי ולניסיוני, אם הקדמיים איכותיים ובעלי IMAGING נכון וממוקד אפשר בכלל לוותר על הסנטר.

אני מציע לפותח השירשור שינסה עם ובלי סנטר בכלל והוא יפתע שהשיפור בסרטים עם הסנטר הוא מזערי עד לא קיים ...

אני במערכת האישית שלי ויתרתי כליל על הסנטר - קולנוע ביתי רק קדמיים, אחוריים וסאב.

כבר אמרו לפניי, רבים וטובים מתעקשים על רכישת סנטר לצורכי קולנוע ביתי בשל הקיבעון המחשבתי שלא נכון או לא טוב לשמוע מערכת רב ערוצית וקולנוע ביתי ללא סנטר...גם אני הייתי מקובע מחשבתית בתפיסה זו עד שניסיתי לחיות בלי סנטר ולהפתעתי ההנאה לא נגרעה וחסונו של הסנטר כלל לא הורגש.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: התאמת סנטר ל Harbeth HL5
הודעהפורסם: 30/08/11 15:18 
חבר האתר


הצטרף:
16/09/09 00:52

הודעות: 5170
מיקום: תל מונד
kooke כתב:
לדעתי ולניסיוני, אם הקדמיים איכותיים ובעלי IMAGING נכון וממוקד אפשר בכלל לוותר על הסנטר.

אני מציע לפותח השירשור שינסה עם ובלי סנטר בכלל והוא יפתע שהשיפור בסרטים עם הסנטר הוא מזערי עד לא קיים ...

אני במערכת האישית שלי ויתרתי כליל על הסנטר - קולנוע ביתי רק קדמיים, אחוריים וסאב.

כבר אמרו לפניי, רבים וטובים מתעקשים על רכישת סנטר לצורכי קולנוע ביתי בשל הקיבעון המחשבתי שלא נכון או לא טוב לשמוע מערכת רב ערוצית וקולנוע ביתי ללא סנטר...גם אני הייתי מקובע מחשבתית בתפיסה זו עד שניסיתי לחיות בלי סנטר ולהפתעתי ההנאה לא נגרעה וחסונו של הסנטר כלל לא הורגש.

מצטרף לדבריך.
גם אני וויתרתי על הרמקול המרכזי בשמיעת קולנוע ביתי, אם כי יש לי רמקול מרכזי איכותי.
מאידך, לאנשים שונים דעות שונות בנושא זה. זה בסדר גמור שתהיינה דעות שונות.

_________________
בברכה,
יהושע גומא


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: התאמת סנטר ל Harbeth HL5
הודעהפורסם: 31/08/11 01:02 
--- מושעה ---


הצטרף:
22/11/08 10:11

הודעות: 1252
aloni כתב:
אילן סודרי כתב:
aloni כתב:
לא צריך לזכור, מריצים פעם אחת מדידה והתאמה של הרסיבר ושוכחים מזה.

זה בדיוק הנחתת הרכיב החזק לרכיב החלש, והפחתת הנפח של הגורם האקוסטי לטובת ההתאמה האלקטרונית.

הקולנוע שאתה מצדד בו הוא קולנוע נכה, לא אדיופילי- וכל זה כי אתה מעדיף עירבוב רכיבים לא קוהרנטים שהעיקר 'ישמיעו' סטאפ קולנועי.

אני חושב הפוך- אי פגיעה באיכות האדיופילית קודמת לתחושת הסראונד, במיוחד אם הסנטר הוא אינו 'בגודל' הנדרש אקוסטית.

אבל מי שמעוניין לשמוע סנטר כפסיכולוגיה של 'הכרח' לקולנוע, ולא לשמוע בזוג סטריאו כי זה לא נחשב קולנועי- שיבושם לו, אני מתנגד מיקצועית לאבחנה הלא נכונה.


זכותך לדעתך ואין לי רצון לשנות אותה, אבל בוא נחזור רגע על הסיטואציה המדוברת.

המשתמש הינו בעל סטאפ דו ערוצי קיים ממנו הוא מרוצה ואינו מתכוון לשנות אותו. כלומר הקדמיים נתונים.
הוא מעוניין להוסיף סנטר.

יש כעת שתי אפשרויות:
1. לחפש רק סנטרים בעלי אופי טונאלי/פרזנטציה דומים לקדמיים
2. לחפש סנטר טוב אבסולוטית המתאים לסרטים

איזה אפשרויות אתה מעלה? זה אפילו לא נופל לקטגוריה של קדם עצות.

אתה מכיר סנטר שלא מתאים אבסלוטית לסרטים? אני לא מכיר כזה, ואחדש לך גם אתה לא.
מה הקריטריון שמגדיר סנטר כטוב ומתאים אבסלוטית לסרטים?

הדרך שאני מכיר חייבת להתחשב בהתאמה לסאונד של הקידמיים, לגודל האקוסטי שהם מייצרים- יש קריטריונים שאתה יכול להראות שלא יחפופו את העצות שכתבתי?

לבחור יש שתי אפשרויות אחרות לגמרי:

1. סנטר מותאם באופי ובגודל הצליל לקידמיים.
2. לא להפעיל סנטר ולשמור על האיכות הגבוהה של הקידמיים.


לטעמי האופציה הראשונה מהווה הגבלה מיותרת במקרה הזה ועל ידי הרחבת ההיצע יש יותר סיכוי למצוא סנטר איכותי. דרישות סוניות של סרט שונות לטעמי מדרישות סוניות של מוזיקה, ובכל מקרה רוב החומר מועבר דרך הסנטר כאשר הקדמיים משמשים רק למוזיקת רקע ואפקטים קיצוניים.

[b]אני אלך איתך צעד מעבר לעצה \ אפשרויות שלא מיקדת, מה אמור הבחור לעשות?

לקנות מיקרו סנטר (הכוונה לסנטר פיצפון) של חברת היי אנד שנחשב על ידם אבסלוטית מותאם לסרט ונחשב בעל סאונד טוב או אולי סרווין וגה ענק עם פרזנטציה מנופחת - ששניהם בעלי חוסר התאמה לפרזטנציה ולאופי הצליל של הקדמיים.

נלך עוד צעד, נניח שמצאת סנטר איכותי להבנתך \ תקציבך אבל הוא לא ממש 'בדיחה' בסאונד לעומת הקדמיים, האם הוא עדיף על זוג קידמיים בלבד שהם הרבה יותר איכותיים- שכאשר אנחנו מסכימים שברגע שעוברים לשימוש בסנטר מרבית הסאונד והחלק הקריטי שלו עוברים לרמקול 'המעפן'.

מה שאתה מנסה לתת לו כעצה זו לא דעה- זו פשוט טעות, ועצה רעה מאוד מאוד.
[/b]

הבדלי עוצמה זה נושא בסיסי שפרוססור אמור לטפל בו ואינו נחשב לסירוס כלשהו, ההיפך.

מה שאתה מבקש זה לייצר יש מאין, לא פחות. פרוססור לוקח את הרכיב החזק ומנחית אותו לרכיב החלש לצורך מניעת 'השתלטות', זה כל 'הטיפול'.

זה כמו לקחת את המערכת שלך ולהוריד את הגיין בחצי או שני שליש ולטעון שזה מיטב הביצועים של הציוד שלך.

'האיזון' במערכת קולנוע בייתי שמתבסס על הפרשי רכיבים גדולים מדי אינו איזון אלא סירוס- וחבל לנסות לייפות או להתבלבל במושגים.


אקח מקרה קיצוני כדוגמה. נניח שלמישהו יש מדפיים קטנים יחסית בעלי צליל מאוד מאוזן וגם קטן משום שכך הוא אוהב להאזין למוזיקה.אני חושב שאין שום מניעה לרכוש סנטר "אמריקאי" גדול וגם סאב. התוצאה לטעמי תהיה מתאימה יותר לסרטים מאשר להוסיף עוד רמקול כמו הקדמי.

זה מה שכתבתי בפוסט קודם על האפשרות שהעלת בדוגמא: "לפי ההגיון הזה לא צריך קידמיים, וסנטר אחד יעשה סאונד של סרט נפלא. או לפחות הקידמיים יהיו ניצבים צייצנים. זו חלופה אפשרית, שהיא פחות טובה מהשמעת סרט דרך שני קידמיים בלבד, וגם אז החלופה תיצטרך להתבסס על סנטר 'גדול' כדי להשיג את אפקט הגודל של ההרברת, אם נניח ששניהם איכותיים במידה דומה."

לפי שיטת ה RC שלך יקרה אחד מהשניים- או שהוא יקטין את הסנטר הגדול לגודל המדפיים הקטנים ללא איכותם, או שהסנטר ישמע ללא פרופורציה לשאר הסט ואז יאבד כל מושג האיזון והחווייה ההיקפית של קולנוע.

לא הייתי ממליץ ללכת בכיוון שאתה מאמין בו, הוא טעות מאוד גדולה גם אם בשניה הראשונה זה עושה רושם 'וואלה שיחקתי אותה'.


בדוגמאות שלך הלכת על מקרים הפוכים, וטענת נגד סנטר קטן על קדמיים גדולים. זה כיוון עליו אני ממש לא ממליץ בכל מקרה.


אני 'הלכתי' על בסיס הרמקולים הקדמיים של הבחור- ומה חשוב בחיפוש סנטר עבורם, והאם כדאי לצרף סנטר כזה אם לא מתקיימים התנאים.

אני ממליץ על איזון והתאמה, כמו בסטריאו, לקבלת התוצאה המייטבית עם הכי פחות 'חורים' שיפריעו במרוצת הזמן, 'קטן עם קטן \ גדול עם גדול- והתאמה' לא קירקס חוסר התאמה בשום פרמטר.

_________________
AUDIO DREAMS יבוא והפצת מערכות משובחות למוזיקה, קולנוע בייתי ו'בית חכם'.
רח' חרושת 3 רמת השרון, 052-7301999


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: התאמת סנטר ל Harbeth HL5
הודעהפורסם: 31/08/11 01:57 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33106
אם כך נסכים לא להסכים

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: התאמת סנטר ל Harbeth HL5
הודעהפורסם: 09/12/11 01:12 
חבר האתר


הצטרף:
31/07/10 14:16

הודעות: 318
אם תעשו בדיקה סטטיסטית תראו שאילו שמזלזלים בחשיבותו של הסנטר ובהתאמתו לקדמיים הם בדר"כ אנשים שעבורם המערכת היא קודם כל עבור מוסיקה וסרטים עבורם זה דבר מישני.

ובדיוק ההפך, מומחים של ק"ב שמשקיעים בציוד שלהם קודם כל עבור סרטים יחווירו למחשבה של שמיעה של סרט עם סנטר קטן או ללא סנטר בכלל.

אילן סודרי כל כך צודק בטיעוניו. אני אעדיף לשמוע סרט עם סנטר איכותי ורביעיית רמקולים נחותים ממנו מאשר ללא סנטר בכלל עם ארבעת רמקולי היי-אנד.

תתפלאו, אבל בסרטים גם הקדמיים של ימין ושמאל הם לרוב עבור אפקטים, לא הרבה פחות מהקדמיים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 4 מתוך 4   [ 37 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות