כידוע לרובכם ,החלפתי רמקול ,הרמקול הקודם היה רמקול עצום חזק וגדול ,אבל אילץ אותי לעבודה קשה של מיקום , שיכוך ,שימוש מדויק ב RC ,ומדידות רבות בכדי להביא אותו לתוצאה נפלאה אומנם ,אבל במאמץ ניכר ,
והנה הגיע לו הרמקול החדש , צעיר ממנו בעשר שנים ,עם יחדידות קרמיות שאותי באופן אישי הפחידו מאוד בעקבות האזנה לכמה דוגמאות בארץ ובעולם של חברות שונות שהשתמשו בדרייברים הללו , לא אהבתי!
נכון! שמעתי אותו ימים בחול ,אבל בכל זאת קצת פרפרים ,
הרמקול שלי מצויד במספר טכנולוגיות שלדעת המתכנן (MASSINO COSTA ) משנים את התנהגות הרמקול הקרמי ואת האינטראקציה שלו עם החדר
טרסמישיין ליין מיוחד:-כל רמקול מצויד הן בוופרים העליונים והן בוופרים התחתונים ,בזוג לבירינטים מפותלים עליון ותחתון ,כשכל אחד בתורו מועמס (LODED) דרך זוג הלמוץ רסונטור שונים אחד משהשני ,ככה למעלה וגם למטה , שיטה זו מאפשרת הטמעת הרמקול בקלות רבה יותר בחדר בלי שיווצר עומס כבד של הבס בחדר מ8 וופרים בסכה"כ במקביל ,מספיק לשמור על מרחק של מטר לרמקול כזה גדול !
חיבור קשיח של הדריברים לעץ באמצעות טבעות כבדות מסטיינלס סטיל:- כל דרייבר (7 ברמקול ) ,מחובר לעץ באמצעות רינג מתכת כבד מאוד חרוט בCNC , הרינג (דומה לרינג של פטפון) מוברג ראשון לתוך החור בעץ ומקובע הייטב ,ורק אז מחברים את הדרייברים למסה של הרינג עם ברגים מותאמים שנחרטו ברינג , האמצעי הזה יותר חיבור ובידוד סופר מסיבי של הדרייברים מקופסת הרמקול,ובידוד של ויברציות אחורה לקופסה בזמן נגינה (הטבעות המוכספות מסביב למסגרת השחורה של הדריברים )
חיבור סופר מסיבי של הרמקול לריצפה :-ע"יי רלסים אובר סייז של אלומיניום וכך גם הספייקים הסופר מסיבים , שמאפשרים להרים את הרמקול על בסיס איתן ,רחב וכבד ולבודד אותו היטב מהריצפה ,ולאפשר לו לתת קצת "זבנגים " בלי ויברציות שעולות לקופסה !
ועכשיו לשוטף , תוך כדי נגינה נוכחתי לדעת שהצורך ב RC נהיה טיפה מיותר, בולט במיוחד בבס ,ולא משנה ממש היכן תמקם הרמקול ,
שהצליל של הרמקול שלי רך להפליא למרות היותו מצויד בדרייברים קרמים וטוויטר יהלום עצבניים ביותר בתיאוריה ,או בנסיון הקודם שלי ,
מהירות הבס והתגובה שלו ללחץ על הקופסה מדהים (אין אוברהנג שיושב על הגב של הבס ) ,
לסיכום ,כנראה שתיכנון מודרני מקל טיפה על חייו של אודיופיל תובעני,למרות שכנראה הרמקול שלי איננו ממותג כמו ה"אליטה" של
החברה הקרמים מהשורה הראשונה ,אבל משיחותי הממושכות עם מסימו המהנדס של הרמקול , מדובר בכל זאת בטכנולוגיה שונה
ופורצת דרך בישום דרייברים קרמים בתוך רמקול גדול ובעל יכולת ,
כמובן שאני עדיין בכוונים ושיפורים ,אבל די קל לי להנות מיכולת גדולה בקלות יחסית ,
מצרף מחקר בעניין של אוניברסיטת רומא והחבר שלי מסימו ,
טרנסמישן ליין וקיבוע דרייברים