HiFiMusic
http://www.hifimusic.co.il/

הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
./%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%A8-%D7%9E%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A2-%D7%9C%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%98-%D7%99%D7%A9-%D7%98%D7%95%D7%95%D7%97-%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%9E%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%92%D7%99%D7%98%D7%9C-t28190.html
עמוד 6 מתוך 7

מחבר:  sarbel [ 19/08/19 13:37 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

רכוש אותם שוב ב- discogs
:-)

מחבר:  sarbel [ 19/08/19 13:38 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

---

מחבר:  liorms [ 19/08/19 19:34 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

aloni כתב:
aloni כתב:
אז מה שקורה זה שאותם עורכי מאסטרינג יודעים שאם הם לא יגרמו לאלבום להשמע "חזק", מי שהזמין את העבודה אצלם פשוט לא יהיה מרוצה מהתוצאה ויבקש מהם לשנות. כך יוצא שכבר הרבה שנים הם עושים את זה בצורה אוטומטית.


כשקראתי עכשיו את הפוסט הפותח (בשביל להזכר על מה מדובר פה) וראיתי את המצוטט זה הזכיר לי את סיטואצית הקפוצ'ינו בארץ.

כשזה הגיע לארץ (אני לא מדבר על עידן קפולסקי, עידן ארקפה) קיבלת קפה נורמאלי (וטעים מאוד). עם השנים והתלונות של הלקוחות (הסתומים) הם כל הזמן העלו את הטמפרטורות, והיום אם תבקש קפוצ'ינו פושר יש סיכוי שתקבל אחד נורמאלי, אם לא, רוב הסיכויים שתקבל ג'יפה רותחת.

(Y)

מחבר:  valer_valer [ 20/08/19 21:12 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

aloni כתב:
טוב, זה לחלוטין לא קשור למה שאני דיברתי עליו.

אבל אני - כן ! :)
זה די מאכזב שעוד מעט לא יישאר חומר מקורי, ולא יהיה אפשר לשחזר את ההקלטות הישנות ...

מחבר:  aloni [ 20/08/19 21:58 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

עם השריפה ההיא בכלל...

מחבר:  Ami [ 21/08/19 08:49 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

לא חסרים מסטרים במצב טוב (לפחות בתחומינו). בראיון האחרון עם הארלי הוא דיבר על הטייפים של Scotch 111, טייפ אצטט שהשתמשו בן משנות החמישים עד אמצע שנות השישים. מסתבר שהטייפ הזה, למרות שהוא טיפה יותר שביר, לא נמתח כמו הטייפים מבוססי המיילאר (כמו ה-226 שהחליף אותו כבחירת המחדל התעשייתית) ולכן משתמר עד היום במצב מצויין. הבעיה היא עם הטייפים המאוחרים יותר, אלו מהמיילאר וה-back coated שבאו אחריהם שנמתחים ומתקלפים. כנראה שהבעיה ברוק, עם ההקלטות הגדולות בשנות ה-70, באמת הרבה יותר חמורה.

https://arkivjazz.com/the-arkivjazz-podcast-episode-10-discussing-blue-notes-tone-poet-series-with-joe-harley

מחבר:  roberts [ 05/05/20 04:33 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

רם וקסלר כתב:
יש לי תקליטי רוק מתקדם שנות 70-80 בהדפסות חו"ל מאז, אחד הז'אנרים האהובים עלי , כל השוואה לדיגיטל יקר גרמה לי חרדות מה יהיה שהתקליטים האלה שלי יגיעו למצב ירוד.


מעיר את השרשור........רם, ניתן להקליט את האנלוג עם מכשירים איכותיים 192/24 (*) כדוגמת זה שבתמונה(**) והרי לך "חיי נצח" .........עטיפת התקליט תישאר אתך לכל החיים וכך גם "החווית הויזואלית (ולעתים גם הריח) "

אגב, אם תחליט לבצע זאת, נקה היטב את התקליט כי כל קליק וPop נחקק לנצח :) ....... אלא אם כן תשתמש בתוכנה לניקוי רעשים+קליקים.

----------------------------------------------------------------------------------
(*) לדעתי ניתן להקליט גם ברזולוציה נמוכה יותר ללא איבוד איכות.
(**) תוספת מאוחרת: כמובן שההקלטה לא תתבצע עם המיקרופונים אלא באמצעות כניסת ה AUX של מכשיר ההקלטה.

קבצים מצורפים:
Teac Recorder 192_24.JPG


מחבר:  Byrdio [ 05/05/20 11:03 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

ומה? יקליט את המערכת שלו מנגנת את התקליט עם כל הריוורב טיים שיש לו בחדר?
מה זה בולטלג של הופעה מרוסיה של הסקורפיונס?

אפשר לקנות עותקים mint בדיסקוגס ולשים בצד אם וכאשר מתישהו ירגיש שהתקליט שלו חרוש.
שתכלס על סט אפ מותקן ומאופס פיקס צריך להקשיב לתקליט מאות פעמים כדי לשמוע דגרגציה עצבנית שאולי תעיב על המצב רוח.
כל התקליטים מפעם שאי אפשר לשמוע אותם זה לא בגלל ששמעו אותם שוב ושוב, זה בכלל ששמעו אותם על פטיפונים חרא עם מחטים ב 2שקל ושאף אחד לא ידע לכוון או איך לאפס סט אפ אנלווגי, אפילו לא קרוב.

מחבר:  איתמר [ 05/05/20 12:39 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

Byrdio כתב:
מה זה בולטלג של הופעה מרוסיה של הסקורפיונס?
יש הקלטות רוסיות של ריכטר וגיללס ברסיטל חיי, אתה שומע גם את הנשימות של מי שהפעיל את מכשיר ההקלטה. עדיף כבר לשמוע NAXOS HISTORICAL משנות ה-40 :) .

מחבר:  roberts [ 05/05/20 12:44 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

Byrdio כתב:
ומה? יקליט את המערכת שלו מנגנת את התקליט עם כל הריוורב טיים שיש לו בחדר?
מה זה בולטלג של הופעה מרוסיה של הסקורפיונס?

מה פתאום מהחדר?......מ"יציאת ההקלטה" של ה-Pre (*)- חשבתי שזה מובן מאליו......שכחתי שאנו חיים בעידן הסרטונים מ YouTube שמבקשים ממך לשפוט איכויות של מערכת סטריאו מהקלטה בתוך החדר עם טלפון סלולרי.;)

כמעט לכל מכשירי ההקלטה מסוג זה יש בנוסף למיקרופונים גם כניסת AUX שמתאימה ל- High Level.

-----------------------------------------------------------------
במידה ואין "יציאת הקלטה" אז אפשר לנתק את יציאת ה pre לכוון ה Power ולחבר את מכשיר ההקלטה אליi.

עמוד 6 מתוך 7 כל הזמנים הם UTC + 3 שעות
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/