HiFiMusic
http://www.hifimusic.co.il/

הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
./%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%A8-%D7%9E%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A2-%D7%9C%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%98-%D7%99%D7%A9-%D7%98%D7%95%D7%95%D7%97-%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%9E%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%92%D7%99%D7%98%D7%9C-t28190.html
עמוד 5 מתוך 7

מחבר:  valer_valer [ 18/08/19 19:58 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

משהו כזה ...
הדיגיטציות הראשונות לא היו להיט מההבט שה ADC ים היו לרוב לא משהו, תדר דגימה נמוך, טכנולוגיית פילטרים פרימיטיבית, אז הסאונד היה עוקצני, אבל לפחות לא פגעו בדינאמיות.
כיום, כשיש הזדמנות לדגום את ההקלטות הישנות מאנלוג הישר ל - DSD, או DXD אם צריך עריכה, הם משתמשים ב - רמאסטרים מכוערים ומקומפרסים של אמצע 2000, כלומר זה דפוק משני הצדדים.

מחבר:  Ami [ 18/08/19 20:03 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

aloni כתב:
aloni כתב:
אז מה שקורה זה שאותם עורכי מאסטרינג יודעים שאם הם לא יגרמו לאלבום להשמע "חזק", מי שהזמין את העבודה אצלם פשוט לא יהיה מרוצה מהתוצאה ויבקש מהם לשנות. כך יוצא שכבר הרבה שנים הם עושים את זה בצורה אוטומטית.


כשקראתי עכשיו את הפוסט הפותח (בשביל להזכר על מה מדובר פה) וראיתי את המצוטט זה הזכיר לי את סיטואצית הקפוצ'ינו בארץ.

כשזה הגיע לארץ (אני לא מדבר על עידן קפולסקי, עידן ארקפה) קיבלת קפה נורמאלי (וטעים מאוד). עם השנים והתלונות של הלקוחות (הסתומים) הם כל הזמן העלו את הטמפרטורות, והיום אם תבקש קפוצ'ינו פושר יש סיכוי שתקבל אחד נורמאלי, אם לא, רוב הסיכויים שתקבל ג'יפה רותחת.


רגע, שאני אבין, קפוצ׳ינו זה לא לחלשים ? חשבתי שזה ה-Kenny G של עולם הקפה.

מחבר:  נועם [ 18/08/19 20:13 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

עמי ואלון
כאחד ששותה, הכין ומכין המון קפוצ׳ינו -אתם צודקים: קפוצינו זה לחלשים.במקרה שלי מדובר בחולשה ביכולת להכין אספרסו טוב בבית. לדעתי הדור השלישי של הקפה מדגיש טריות לעומת הרבה פרמטרים אחרים ממש כמו שהי אנד אודיו עסוק בצליל איכותי על חשבון אמינות ומחיר.
כי:
כל הזנים המרובים והקליות האידיוסינטקרטיות והלא תמיד מוצלחות מקשות מאוד על כיוון אופטימלי של המכונה (טחינה וטמפ׳)
ו
אין המשכיות מבחינת הפולים הקלויים שניתן לקנות (ז״א תמיד צריך לכייל מחדש את המכונה והמטחנה). כאילו צריך להחליף ראש בפטיפון כל חודש.

מחבר:  LazyBoy [ 18/08/19 21:04 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל


לצפייה באתר YouTube

מחבר:  aloni [ 18/08/19 22:12 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

valer_valer כתב:
משהו כזה ...
הדיגיטציות הראשונות לא היו להיט מההבט שה ADC ים היו לרוב לא משהו, תדר דגימה נמוך, טכנולוגיית פילטרים פרימיטיבית, אז הסאונד היה עוקצני, אבל לפחות לא פגעו בדינאמיות.
כיום, כשיש הזדמנות לדגום את ההקלטות הישנות מאנלוג הישר ל - DSD, או DXD אם צריך עריכה, הם משתמשים ב - רמאסטרים מכוערים ומקומפרסים של אמצע 2000, כלומר זה דפוק משני הצדדים.

התכוונתי איזה אלבומים/טרקים?

מחבר:  aloni [ 18/08/19 22:15 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

Ami כתב:
רגע, שאני אבין, קפוצ׳ינו זה לא לחלשים ? חשבתי שזה ה-Kenny G של עולם הקפה.

אולי (וללא ספק יש שרואים זאת כך).
מבחינתי זה לא בא להחליף או להתחרות עם שום דבר אחר, זה משקה בפני עצמו ומי שאוהב אוהב.

מחבר:  aloni [ 18/08/19 22:17 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

נועם כתב:
כאילו צריך להחליף ראש בפטיפון כל חודש.

לא נגזים בלהחליף, אבל אולי כן לכוון מחדש.

(אגב, צר לי להודות, אבל אני ירדתי מהעגלה הזו של הקפה)

מחבר:  valer_valer [ 18/08/19 23:47 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

aloni כתב:
איזה אלבומים/טרקים?

אני חושב שעד תחילת ה 2000 לא הייתי מודע לריבוי מהדורות של אותם האלבומים, קניתי CD ים, הייתי מבסוט שזה איכותי, לא MP3.
מידי פעם התחלתי לשים לב להיעלמות הדינאמיקה בחלק מהמהדורות שהגיעו אליי, חושב שכמה חברים שיכנעו אותי שזה משהו Unofficial, גם אם זה הדפסה לא צריבה.
השוק הגיע איפושהו ב 2006, כשראיתי את הרימסטר החדש של DM - Violator. אז ירד לי האסימון ...
חושב שיש לי 9 מהדורות של האלבום - מתוכם 4 או 5 רימסטרים. רובם שונים אחד מהשני.
יש גם את ה - SACD Anthology שלצערי נעשה על בסיס גרסת הרימסטר ...

יש מלא דוגמאות, כל אחד עם הנטיות לסיגנון כזה או אחר, מלא דוגמאות של להקות רוק של 70 - 80, ששם, לרוב כל רימסטר זה סכין בלב המאזין.

אם מי מהחברים לא ממש בקיע במוסגים של מלחמות ה - Loudness, יעשיר קצת את הידע מכאן:
https://www.soundonsound.com/sound-advice/dynamic-range-loudness-war

מחבר:  aloni [ 18/08/19 23:54 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

טוב, זה לחלוטין לא קשור למה שאני דיברתי עליו.

לא דיברתי על רימסטרים, דיברתי על מוזיקה חדשה. ושם היום לא נראה לי שמסתכלים על סידי כפקטור כלשהו (או אפילו רדיו שגם היה פקטור עיקרי פעם).
בשירותי הסטרימינג מחלישים להם אוטומטית אם הם מגזימים בעוצמה, לכן הגיוני שיפסיקו או לפחות יפחיתו עם זה.

מחבר:  רם וקסלר [ 19/08/19 10:27 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

valer_valer כתב:
aloni כתב:
איזה אלבומים/טרקים?

אני חושב שעד תחילת ה 2000 לא הייתי מודע לריבוי מהדורות של אותם האלבומים, קניתי CD ים, הייתי מבסוט שזה איכותי, לא MP3.
מידי פעם התחלתי לשים לב להיעלמות הדינאמיקה בחלק מהמהדורות שהגיעו אליי, חושב שכמה חברים שיכנעו אותי שזה משהו Unofficial, גם אם זה הדפסה לא צריבה.
השוק הגיע איפושהו ב 2006, כשראיתי את הרימסטר החדש של DM - Violator. אז ירד לי האסימון ...
חושב שיש לי 9 מהדורות של האלבום - מתוכם 4 או 5 רימסטרים. רובם שונים אחד מהשני.
יש גם את ה - SACD Anthology שלצערי נעשה על בסיס גרסת הרימסטר ...

יש מלא דוגמאות, כל אחד עם הנטיות לסיגנון כזה או אחר, מלא דוגמאות של להקות רוק של 70 - 80, ששם, לרוב כל רימסטר זה סכין בלב המאזין.

אם מי מהחברים לא ממש בקיע במוסגים של מלחמות ה - Loudness, יעשיר קצת את הידע מכאן:
https://www.soundonsound.com/sound-advice/dynamic-range-loudness-war


יש לי תקליטי רוק מתקדם שנות 70-80 בהדפסות חו"ל מאז, אחד הז'אנרים האהובים עלי , כל השוואה לדיגיטל יקר גרמה לי חרדות מה יהיה שהתקליטים האלה שלי יגיעו למצב ירוד.

עמוד 5 מתוך 7 כל הזמנים הם UTC + 3 שעות
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/