פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 4 מתוך 6   [ 56 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
הודעהפורסם: 27/01/17 16:03 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 31901
אה, חשבתי שאלו אלבומים רק של כלי הקשה למיניהם. אני רואה שלפחות בזה יש הכל...

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
הודעהפורסם: 27/01/17 18:02 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/05/09 11:38

הודעות: 1231
aloni כתב:
valer_valer כתב:
בלי ספק קיימות גם היום הקלטות דינאמיות, גם בג'ז, וגם ברוק, פופ ..

יש אפילו טענה שישנם סימנים שהמלחמה עומדת להגיע לסופה.


לא נתקלתי בטענה כזאת, אבל זה נשמע מתבקש והגיוני לחלוטין. (יש מראה מקום לטענה?..)
הרי הסיבה להשתתף ב loudness war, מיועדת למטרה אחת - לבלוט במהלך פליי-ליסט רדיופוני כל שהוא ביחס למוצר (שיר) אחר,
ולהשפיע על המאזין לקנות מוצר פיזי ספציפי - דהיינו CD או LP. ברגע שעברו לצריכה בהזרמה - אין התכנות או צורך כלכליים
להשקיע בכיוון, כי זה לא יגרום למישהו לרכוש פורמט שכלכלית כבר לא ממש קיים ביחס להזרמה.
על הדרך חוסכים בעלויות שעות העבודה באולפן. (תהליך אחד פחות שדורש תשומת לב פרטנית)
לWARNER, Sony ו יוניברסל/ויונדי, (ביום טוב..) זה מעניין את הביצה השמאלית,
אם הקומפרסיה על התוכן ביחס גבוה או נמוך, או אם בכלל לטרוח ולהשתמש בסרטי ה Session שממילא בבעלותם,
בעידן (ברובו המוחלט) של מדיה פיסית מצומקת בכמויותיה.
(אולפני ההפקה האודיופיליים זה סיפור אחר, אבל המספרים שם בטלים ב60)

אבל... מכיוון שהלייבלים הגדולים כבר דוחקים החוצה את האחרים מנוכחות באמצעי הייצור (מכבשי הויניל),
אין שום סיבה לצפות לשיפור איכויות בתקליטים שלהם בעתיד.
וגם כאן, אולפני ההפקה האודיופיליים זה סיפור אחר, אבל המספרים בטלים ב RT-60..

_________________
זיו פרלמן
http://www.audiozip.co.il
08-6901815


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
הודעהפורסם: 27/01/17 18:23 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/04/11 14:05

הודעות: 6480
אני טיפה יותר אופטימי. אתה רואה היום המון הוצאות של הלייבלים הגדולים בהשתתפות הטכנאים האודיופיליים ביותר שיש (ברני גרונדמן ב-PF, קוין גריי בKinks, ג'ורג' מרינו בהנדריקסים, הופמן פה ושם), יש שיפור מתמיד באיכות ההדפסה של reissues, ויוצא הרבה חומר שמכוון לא רק להיפסטרים (פעם שניה היום) וילדים שעיגול שחור נראה להם מגניב. נדמה לי שדווקא יש זיהוי של הפוטנציאל של הוצאות מושקעות.

_________________
"Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
הודעהפורסם: 27/01/17 19:38 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 31901
זיפ כתב:
לא נתקלתי בטענה כזאת, אבל זה נשמע מתבקש והגיוני לחלוטין. (יש מראה מקום לטענה?..)

איזה פודקאסט ששמעתי בין שני מהנדסי מאסטרינג, האורח ביניהם היה זה שעשה את The Colour in Anything של ג'יימס בלייק והוא זה שסיפר כדרך אגב את סיפור הויניל שגרם לי להתחיל את השירשור הזה.
בין היתר הם אמרו שם, שלאחרונה הם מבחינים בפחות לחץ של חברות התקליטים לכווץ (לא שזה נעלם, רחוק מזה, אבל המצב יותר טוב משהיה בשנים האחרונות) וגם שבפועל נתקלים יותר באלבומים מסחריים עם פחות כיווץ משהיה מקובל.

אחת הסיבות דומה למה שכתבת בנושא ההזרמה (יותר יוטיוב, ספוטיפיי ואייטיונז מטידל), שם המוזיקה מכווצת בצורה אוטומטית ומשתמשים ב- replay gain כך שיש משמעות שונה לעוצמה של האלבום.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
הודעהפורסם: 27/01/17 21:33 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/05/09 11:38

הודעות: 1231
עמי, אני לא פסימי, יותר בכיוון של ריאלי.. השורה התחתונה היא תמיד שורת הרווח..
הדפסה ומכירת "פלסטיק" ארוז ב"קרטון" - זה הצידוק הקיומי לחברות התקליטים בעידן פוסט נאפסטר.
זה גם מה שעמד מאחורי ייסוד יום חנויות התקליטים (שניה לפני שכמעט ולא נותרו כאלה),
ומה שעמד מאחורי ה product placement של פטיפונים בסרטים וסדרות TV מ2004 ועד ל "QUARRY" ד'היום.
על קובץ פיראטי אי אפשר לבצע גביה..
זה שאיכות ההדפסה (המהות הפיסית של איכות המוצר) עשויה להשתפר עקב המציאות ה"חדשה", אין ויכוח שזה אפשרי.
זאת רק שאלה של מוכנות מצד הגורם המסחרי שמפיק את המהדורה לייצר אצל QRP וכו' מחד, לעומת GZ או "שמוקלר הדפסות וקייטרינג" מאידך.
השאלה האלמותית שנותרת, היא שאלת התהליך ה"רוחני": רימאסטר אנלוגי בQA/QC עדכני סטייל MM/AP/SCR וכו' לעומת דיגיטלי..
(אני בצד של האנלוג, אבל לא פוסל אפריורית דיגיטלי שנשמע טוב בהנחה שאין אנלוגי שנשמע יותר טוב, בין מחודש ובין יד 2 טרום שנת 1980)


אלוני, אז אכן זה מתחבר (ובעצם נובע..) מהגורמים הכלכליים שמניעים את העניין מלכתחילה.
ובהקשר לכך, כמו שעמי אמר, נותר (מצד אחד) להיות אופטימי שיהיו מספיק גורמים עם מוכנות להשקיע בייצור "מוצר ראוי"
אבל ב"ריאליה", הכל תלוי בנכונות מספקת של רוכשים פוטנציאליים.
במאמר מוסגר, בעקבות שיחה שלי עם רון מMM לפני כשנתיים שלוש, הסיבה המעשית למעבר שלו למהדורות 33rpm,
נבעה משילוב של התמעטות "טבעית" של לקוחות פוטנציאליים למהדורות 45rpm (אללה ירחמם..), והעדפת הנוחות של 33rpm בהרגלי ההאזנה /תזמון/תפעול של כולנו.

_________________
זיו פרלמן
http://www.audiozip.co.il
08-6901815


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
הודעהפורסם: 27/01/17 22:14 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/04/11 14:05

הודעות: 6480
נקודה מאד מעניינת. אף פעם לא חשבתי שתחיית הויניל שאנחנו כל כך נהנים ומתפעלים ממנה היא בעצם אקט מתוזמר ומפומפם של התעשיה במטרה לשמר מדיה פיזית. אבל כשאתה אומר את זה, הממממ....

לא האשמתי אף לייבל גדול שהם מנסים להיות מלכ"ר. רק שמישהו שם עדיין מזהה קליינטורה להוצאות איכותיות/אנלוגיות/מושקעות (איתך בהעדפה ל-AAA) שרק מתרבות בשנים האחרונות. אולי אנחנו פחות מעטים משחשבנו ?

אגב GZ זה דוגמא קלאסית לשיפור. הם בהחלט לקחו את עצמם בידים בשנים האחרונות בעניין בקרת איכות. אני חושב שהקופסא של הקינקס הודפסה שם והכל ללא דופי.

_________________
"Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
הודעהפורסם: 27/01/17 22:24 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 02:35

הודעות: 4970
כאחד שמאוד אוהב ויניל, אני מאוד מאוד מעוניין בשיקולי הרווח של חברות התקליטים ומרוצה מאוד שסוף סוף הן הבינו שלטווח ארוך, ויניל הוא השקעה משתלמת מאוד. רק שיקולים רווחים טהורים יחזיקו את העסק הזה לאורך זמן. אם יהיו הרבה תקליטים, ויהיו הרבה פטיפונים, יהיו גם המון הוצאות אודיופיליות והחברות הגדולות ישקיעו בפרויקטים טכנולוגיים יקרים דוגמת הפטיפון החדש של טכניקס.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
הודעהפורסם: 18/08/19 17:26 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/05/10 13:39

הודעות: 6581
מיקום: פינתקובה דיזינגובה
aloni כתב:
valer_valer כתב:
בלי ספק קיימות גם היום הקלטות דינאמיות, גם בג'ז, וגם ברוק, פופ ..

יש אפילו טענה שישנם סימנים שהמלחמה עומדת להגיע לסופה.

שבוע שעבר ישבנו להאזין לאיזה חמש-שש גרסאות של כמה אלבומים (מהמפורסמים).
נזכרתי במלחמת העוצמות, לצערי אכן המערכה הוכרעה - הפסדנו ...

_________________
"מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
הודעהפורסם: 18/08/19 17:41 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 31901
לא הבנתי, למה האזנתם בדיוק?

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
הודעהפורסם: 18/08/19 17:47 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 31901
aloni כתב:
אז מה שקורה זה שאותם עורכי מאסטרינג יודעים שאם הם לא יגרמו לאלבום להשמע "חזק", מי שהזמין את העבודה אצלם פשוט לא יהיה מרוצה מהתוצאה ויבקש מהם לשנות. כך יוצא שכבר הרבה שנים הם עושים את זה בצורה אוטומטית.


כשקראתי עכשיו את הפוסט הפותח (בשביל להזכר על מה מדובר פה) וראיתי את המצוטט זה הזכיר לי את סיטואצית הקפוצ'ינו בארץ.

כשזה הגיע לארץ (אני לא מדבר על עידן קפולסקי, עידן ארקפה) קיבלת קפה נורמאלי (וטעים מאוד). עם השנים והתלונות של הלקוחות (הסתומים) הם כל הזמן העלו את הטמפרטורות, והיום אם תבקש קפוצ'ינו פושר יש סיכוי שתקבל אחד נורמאלי, אם לא, רוב הסיכויים שתקבל ג'יפה רותחת.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 4 מתוך 6   [ 56 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות