HiFiMusic
http://www.hifimusic.co.il/

הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל
./%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%A8-%D7%9E%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A2-%D7%9C%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%98-%D7%99%D7%A9-%D7%98%D7%95%D7%95%D7%97-%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%9E%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%92%D7%99%D7%98%D7%9C-t28190.html
עמוד 3 מתוך 6

מחבר:  valer_valer [ 26/01/17 18:15 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

aloni כתב:

בסימפוניה בדר"כ יהיו הבדלי עוצמה גדולים מאוד בין הקטעים השקטים לקטעי הקרשנדו.


סימפוניה, מוקלטת ברזולוציה של 24 ביט (הקלטות עכשוויות , אני בטוח שאתה יודע על מה אני מדבר), היא דינאמית בטירוף, שום תקליט אפילו לא מתקרב לזה !!!

aloni כתב:
קודם כל, מי שאחראי לטווח הדינאמי שמגיע אלינו בסופו של דבר הוא מי שעשה את המאסטרינג (לא האולפן המקליט, ולא מי שעשה את המיקסינג).


לא, אבל ממש לא !!!
דוגמא בשלוף, זה Death Magnetic. אז ה - mastering engineer טען שהחומר היה כבר משוטח לחלוטין. כנ"ל גם עורך שהיה אחרי על Final Mix.
וכאלה דוגמאות יש בשפע. ב-אובר-קומרסיה ודיסטורש'ן לא פעם מְחַפִּים על בעיות הסאונד, בכל שלבי העשייה - בין אם זה הקלטה של כלי הלא מוצלחת, מיקס שצורם, וכד'.

מחבר:  aloni [ 26/01/17 18:25 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

valer_valer כתב:
aloni כתב:

בסימפוניה בדר"כ יהיו הבדלי עוצמה גדולים מאוד בין הקטעים השקטים לקטעי הקרשנדו.


סימפוניה, מוקלטת ברזולוציה של 24 ביט (הקלטות עכשוויות , אני בטוח שאתה יודע על מה אני מדבר), היא דינאמית בטירוף, שום תקליט אפילו לא מתקרב לזה !!!

לא הבנתי איך זה נוגד משהו שכתבתי...


valer_valer כתב:
aloni כתב:
קודם כל, מי שאחראי לטווח הדינאמי שמגיע אלינו בסופו של דבר הוא מי שעשה את המאסטרינג (לא האולפן המקליט, ולא מי שעשה את המיקסינג).


לא, אבל ממש לא !!!
דוגמא בשלוף, זה Death Magnetic. אז ה - mastering engineer טען שהחומר היה כבר משוטח לחלוטין. כנ"ל גם עורך שהיה אחרי על Final Mix.
וכאלה דוגמאות יש בשפע. ב-אובר-קומרסיה ודיסטורש'ן לא פעם מְחַפִּים על בעיות הסאונד, בכל שלבי העשייה - בין אם זה הקלטה של כלי הלא מוצלחת, מיקס שצורם, וכד'.

בוא נגיד כך. זה לא התפקיד שלהם, והם לא אמורים לעשות את זה (אלא אם הם מתייחסים לזה כהחלטה ארטיסטית).
אבל אם כבר עשו את זה, לעורך המאסטר אין אפשרות אמיתית לתקן וזה אכן יגיע אלינו דפוק.

מחבר:  web [ 26/01/17 18:45 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

תמונה

אם כבר טווח דינאמי בקלאסי....
שמעתי אצל אביעד והזמנתי :דיסק:
גם בטידל זה נשמע מעולה

מחבר:  איתמר [ 26/01/17 19:32 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

web כתב:
תמונה

אם כבר טווח דינאמי בקלאסי....
שמעתי אצל אביעד והזמנתי :דיסק:
גם בטידל זה נשמע מעולה

לא אחד הגדולים של דודאמל, לדעתי.
בתמונות יש ביצועים הרבה יותר טובים.
הנה אחד שיעיף לך את הראש:
תמונה

מחבר:  valer_valer [ 26/01/17 20:11 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

aloni כתב:
לא הבנתי איך זה נוגד משהו שכתבתי..

לא , לא ניסיתי לסתור את הנכתב, יותר התמודדתי עם הכותרת ...
אגב, יש כמה אתרים/פורומים שניסו לרכז הקלטות דינאמיות.
חלק מהם נעזרו בתונה/פלאגין DR, וחלק לפי שמיעתם והבנתם.
ניסיתי להצטייד באלה ובאלה.
בלי ספק קיימות גם היום הקלטות דינאמיות, גם בג'ז, וגם ברוק, פופ ..
אז זהו, לא הכל טמון בטכנולוגיות ישנות, פופרות ופטיפונים.
:)
רק אתמול למדתי ( סטריאופיל ) שיש מגבר שמתאים לי בול גן מבחינת המדידות/נתונים, והן מבחינת הסאונד, רק הסתבך לי קצת עם ספירת האפסים במחיר.
נראה לי סתם טעות ....

מחבר:  aloni [ 26/01/17 20:41 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

valer_valer כתב:
בלי ספק קיימות גם היום הקלטות דינאמיות, גם בג'ז, וגם ברוק, פופ ..

יש אפילו טענה שישנם סימנים שהמלחמה עומדת להגיע לסופה.

מחבר:  web [ 26/01/17 21:36 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

איתמר כתב:
הנה אחד שיעיף לך את הראש:
תמונה


(Y)

מחבר:  zy [ 27/01/17 13:22 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

Ami כתב:
zy כתב:
בבקשה -




למיטב זכורני השלישי/ התחתון פחות ממחיש זאת.
אבל אל תסבול בעבורי! :) {יש קטעים מאוד שקטים... ואז אם תגביר ותכנס ההפצצה... הדרייבר יעוף עליך :oops: }


יש שם גם משהו ששווה לשמוע חוץ מדרייברים מתעופפים ?

zy כתב:
עמי, על פניו, לא.
אבל אתה יודע מה... אנסה להאזין ולעדכן אם בכ"ז, משהו... שווה להמליץ לך.

השקעתי אמש ולא שקעתי.
האזנתי לעליון (זה הראשון שהחל אצלי את השושלת) ולתחתון.
שלא יובן לא נכון, זה לא סתם הפצצות מכות כמו בדיסקי הדגמות, הם ממש עושים מוסיקה, לטעמם לפחות.
אז אם במוסיקה עסקינן, כמובן שהכרמן יותר נגיש, העליון די משעמם...

הסאונד, עולם אחר מהפקות רגילות, די מעמיד בצל את שלל הסופרלטיבים הניתנים לחוטים ושאר עזרים טקטיים.
רוצה לומר, אם עשו עבודה כראוי, ע"ע נושא השירשור, גם דיסק 'אדום ספר' רחמנא ליצלן יכול לתת סאונד/מוסיקה.

מחבר:  Ami [ 27/01/17 14:58 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

תודה, אז האמצעי ?

וכן, ההבדלים במקור מגמדים את כל משחקי ה'מצא את ההבדלים'.

מחבר:  zy [ 27/01/17 15:38 ]
נושא ההודעה:  Re: הסבר מעניין מדוע לתקליט יש טווח דינמי יותר גדול מדיגיטל

אם אתה מתעקש על האמצעי :) אז אאזין גם למנואלה ויסלר מחללת :idea:
Concerto For Jazz Drummer & Orch / Carmen Suite

עמוד 3 מתוך 6 כל הזמנים הם UTC + 2 שעות
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/