845 כתב:
I stand corrected
אתה אומר שהחלפת רכיב לא תשפיע על המדידות? מפתיע אותי.
YEP!
ברוב המקרים אנחנו מודדים את הדבר הלא נכון,כי לא יודעים מה למדוד.[/quote]
נכון מאד.
בדרך כלל, אוזן האדם אינה רגישה לעיוותים הרמוניים בהרמוניה השנייה בערכים של 0.5% ופחות – ובהרמוניה השלישית בערכים של 0.2% ופחות. לעומת זאת, כל ערך בר מדידה (מעל רצפת הרעש) של ההרמוניה השביעית מפריע מאד לאוזן. לכן, מכשיר שאחוז העיוותים ההרמוניים הכולל שלו הוא 1% עשוי להישמע טוב יותר ממכשיר אחר בעל אחוז עיוותים הרמוניים כולל של 0.01% - מותנה בהתפלגות העיוותים על ההרמוניות השונות ובגורמים נוספים, שאינם עיוותים הרמוניים.
בנוסף, המדידות שמבצעים בדרך כלל הן עיוותים הרמוניים כוללים (THD – Total Harmonic Distortion) וכן עיוותי אפנון הדדי (IM – Inter-Modulation) . בדיקות אלה מתבצעות על תדר יחיד קבוע, או זוג תדרים בעוצמה קבועה ובתדרים קבועים. במוסיקה, התדרים אינם קבועים, לא בעוצמה ולא בתדר. לכן, מדידות THD וכן IM , כל עוד העיוותים הם לא ברמה גבוהה מדי, לא מלמדות על כיצד יישמע המכשיר הנמדד. מדידות משמעותיות הרבה יותר הן מדידות TIM (Transient Inter-Modulation) (עיוותי אפנון-הדדי רגעי), על נגזרותיו השונות, כמו PIM . העניין הוא שאף יצרן שאני מכיר אינו מפרסם תוצאות של מדידות כאלה. יתר על כן, לא קיים תקן אחיד, המקובל על הכול, של מדידות כאלה.
לכן, מדידות, בעיקר בשלבי התכנון ובניית Prototype , מסייעות לראות שאין שגיאות גסות הדורשות תיקון, כגון רעש גבוה מדי, עיוותים הרמוניים ברמה חריגה, או תנודות למיניהן. בסופו של דבר, אוזן האדם (או המנגנון אוזן-מוח) הוא כלי המדידה הרגיש ביותר הקיים.